Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 34722

خدمت آقای مزاری!

30 دسامبر 2009, 19:51, توسط Wali

آقای مزاری سلام مجدد.

در مناظرات بعضی اوقات کلمات کمی تلخ بنظر میخورند ولی باز هم از شما تقاضا میکنم تا بحث را علمی. منطقی و خلاصه به پیش ببریم.

خوشبختانه در شروع بحث ذکری از تعریف مختصر و جامع منطق کردیم و من دانستم که شما تعریف درست منطق را نمیدانید. لذا توقع حرفهای ضد و نقیص را از شما کردم و میکنم.
و هم خوشبختانه میدانم که با اشخاص عقده مند مناظره کردن کاریست دشوار و حوصله طلب. اینکه ما در افغانسنان از چی منطقی استفاده کردیم و میکنیم بحثیست جدا ولی در بحث های جامع منطق را به منطق انسانی و انگلیسی. انسانی و افغانی. انسانی و اوزبیکی یا...... تقسیم کردن تعرضیست زشت بر معنویات یک ملت. که هم بر حیثیت و مقام شخص دارندهً چنین تفکر تاًثیر منفی دارد. اینست نظر بنده شما باز هم اختیار دارید. من صرف شما را خواستم متوجه سازم. هدفم از حس شنوایی شما نبود. خواستم بگویم که کسی به حرف تان گوش نخواهد کرد. یا شنوا نخواهید داشت.

شما که مرا به دید بازتر تشویق میکنید خود اینرا میدانید که توهین به بزرگان یگ ملت چیست؟ حالا شما نوشجانتان که در جواب من حتی به بزرگان ما توهین کردید و دندانهایشان را که خبر هم ازیشان ندارید یاد کردید ولی اگر من در کدام مناظرهً چنین کار را کنم نامم را چه میگذارید؟ باز درنوشته هایتان دیگران را به وحدت و یکپارچگی میطلبید و حالا میگویید خوشحال بابای تان. در حالیکه من در حصهً شاهنامه ما استعمال کردم و دیگر شاعران فارسی گوی را هم احترام دارم و از خود میشمارم. مگر بیاد داشته باشید که در کشور ما یک معقولهً هم وجود دارد که میگویند ( تو که قدر سیب مرا نمیکنی< مه باغِته چطور کدیم).

در مقابل پشتونوالی هم حساسیت نداشته باشید چراکه چیزهای خوبی هم مثل فرهنگها و رسم و رواجهای دیکر دارد و یکی از میراثهای فرهنگی سرزمین ماست.بیایید در اصلاح کردن این رسم بگوشیم شما میدانید که فرهنگها پدیده های سیار اند.

شما کمی از حوصله کار گیرید نوبت بحث بالای هویت افغانی. پادشاهی درانیان. انتقال مردم از یک ولایت به ولایت دیگر توسط حکومات وقت نیز میرسد. ما باید بدانیم که در برنامهً تلویزیون آقای مسکینیار (از گپ گپ میخیزه) قرار نداریم.
اول یک مسًله را قبول یا رد کنید تا نتیجه گیری کنیم. بعد میرویم به موضوع دیگر.

به سوالهای قبلی ام درست پاسخ ندادید. لذا باز به شکل واضعتر تکرارمیکنم.

ما قبل از شهنامه کتابهای تاریخ داریم که بزبانهای دیگر نوشته شده و در آنها محل. زمان و ارقام به شکل دقیق ذکر شده نه به شکل افسانوی. شاهانیکه در شهنامه ذکر شده اند مربوط کدام زمان اند. آیا پیش از اسطیلای اعراب اند؟ پیش از استیلای یونانیان اند؟ یا کدام وقت دیگر؟ دورهً باستان و کیانی شاید در خود شهنامه ذکر شده باشد ولی کدام مفهوم دقیق را ارایه نمیکند.
شما فرمودید که فردوسی تاریخ چهار هزار ساله را سروده آیا این کار را بدون کدام موًخذ کرده؟ اگر کتاب اوسطا را شما تنها موًخذ میشمرید در اشتباه استید.

در ایران تخت جمشید را محل پادشاهی کورش میپندارند که یکی از شاهان گویا هخامنشیان فارس بود. ولی حالا این به اثبات رسیده که دوران هخامنشیان اصلاً وجود نداشت و این یک دروغ ساخته شده توسط یهود ها است برای ساختن ذهنیت یهود پذیری. مراجعه کنید به فلم مستند تختگاّ هیچکس.

چرا ما در همه حفریات چی در افغانستان. چی در ایران و چی در سایر کشور های همسایه صرف اثار دوران بودایی. یونانی و اسلامی را کشف میکنیم؟

جستجو در کابل پرس