Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 34731

خدمت آقای ولی جان !

31 دسامبر 2009, 05:55, توسط مزاری

ولی جان از ما هم به شما سلام ! وقتی شما خواستید گفتمان مان منطقی ، علمی و خلاصه باشد ، خیلی خوب ، اما در پیامم کلمات تلخ نبوده به جز تأئید حرف و کلام شما ! شما در پیام شماره 20 دسامبر 17:29 خود چی نوشته اید ؟ یکبار دیگر آرزو میبرم از شما که دو باره آنرا بازخوانی نمائید . وقتی خوشحال بابا زن خود را در ملاقات با جوانی بنام مسلی می بینند بجای آنکه قهر شوند و از غیرت خدا داد پشتونوالی استفاده نمایند ، از صاحبدلی ، مروت ، گذشت و بخشایش خود استفاده میکنند و حالتی برایشان رو نما میگردد که طبع شعری شان غلیان میکند و میجوشد و شعری را میسرایند که آینده گان شان آنرا به صاحبدلی و بخشایش معنی و تعبیر میکنند . آیا این صاحبدلی خوشال بابا به نظر شما معقول و برابر به سنت و قوانین پشتون والیست ؟ آیا انسان غیرتمند چنین صاحبدل است ؟ در سراسر دنیا حتا حیوانات و درنده گان وحشی چنین مروت و صاحبدلی ندارند در برابر ناموس خویش ، چی رسد به انسانهای عاقل و قانونمند .

در قسمت منطق ، این حقیر فقط فریضۀ را که دستور کار حکمفرمایان بیآزرم کشور ماست ، یعنی عملی که در هیچ منطقی بجز منطق اوغانی برابر نیست بکار می بندند ، گوشزد نموده است نه منطق اوغانی به شیوه و اصلوب قبول شده فلسفی آن ، و شما هی داد میزنید که منطق نمی دانی . اینهم همان منطق اوغانیست که نخوانده امضا میکنیم .

شهنامه را فردوسی از موخذ شهنامه نثری یا نوشتاری ( ابو منصوری ) به سرایش گرفته .متباقی آثار خطی که تاریخ باستان میهنش را به قلم کشیده بود ، فکر میکنم در اثر کتاب سوزی های اعراب کتاب سوز مانند طالبان به آتش سوختانده و از بین رفته است . باز هم کوشش میکنم در سال آینده 2010عیسوی اگر وقت کافی پیدا نمودم سری به کتاب خانه ها و انترنت بزنم و تاریخ دقیق شروع ، ختم ، پادشاهان ، قهرمانان ، سرزمینها ، آثار یافت شده باستانی که گویای تاریخ باستانی سرزمینم باشد ، یافته و آنرا به شما و متباقی شهنامه ستیزان بنگارم . گرچی در پیام قبلی ام بدان بطور مختصراشاره نموده بودم ، فکر میکنم شما قناعت نکرده و باز مرا به جستجو وا داشته اید . به هر صورت این حقیر نیز سخت آرزو دارد تا بطور دقیق معلومات خود را راجع به شهنامه اکمال نماید . شما که سروده های اوستا را راجع به جمشید قبول ندارید ، دوره هخامنشیان را هم نمیدانم به اساس کدام تاریخ رد میکنید ، مرجع تمام دانش و منطق خود را فلم مستند گمنامی میدانید و آثر باستانی یافت شده هزاران سال قبل را تنها به دورۀ بودائیان ( نمیدانم یونانیان چرا ؟) مختص میدانید ، برایم خیلی مشکل خواهد بود تا با شما به نقطه نظر مشترک برسم . باز هم من کوشش بنده گی خود را میکنم .

اگر در خارج از کشور زنده گی میکنید سال جدید 2010 را به شما تبریک میگویم . پیروزباشید .

جستجو در کابل پرس