Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 59634

مقایسه دو شخصیت در اتحاد شمال افغانستان: سید منصور نادری و احمد شاه مسعود

19 جون 2012, 20:43

بجواب مشفق نام !
علم را علما منطق كشف عالم به معلوم است تعريف كرده است وشيخ امام محمدغزالى علم را دو نوع ميداند ١—علم كشفى : انست كه انسان دراثر ملكه وممارست بدان نائل مى ايد .مانند علماى كه امروز سيارات وكهكشانها راتحت تأثير خود قرارداده است أز ساينس وتكنالوجى كرفته تا كشف واختراع جديد علوم طبى كه همه را احتوا مى كند . بقول ناصر خسرو بلخى كه كفته بود (درخت تو كر بار دانش بكيرد ::::به زير اورى جرخ نيلوفرى را)
٢ : علم لدنى ،كه ان بدوبخش تقسيم مى شود ١:وحى كه مخصوص ييامبران ع است كه اولش ادم واخيرش محمد بن عبدالله ص ٢: الهام كه مربوط إمامان ع كه ازبطن زهراى اظهر باشد ومنصوص وبالنسل باشد ومربوط اوصياى كرام كه همان جانيشين ييامبر اكرم مانند واقعه غدير خم كه امامان باشد كه براساس نص قران عظيم الشان كه كلام قديم افريدكار است واعتراض بيك حرفش اعتراض كننده از دائره اسلا م بيرون مى كردد ٢كه همين الهام مربوط به اولياى كرام نيز است كه أولياها كه اكثريت قاطع نيز فرزندان زهراى اظهر است وهمان فرزند زهرا كه (ان أكرمكم وعندالله اتقكم )را شامل كردد نه همه كه در نثراد سيد ودرفعل واعمال بدور از اخلاق خانواده رسول كريم كه تنها سيادت كافى داشتن برترى نيست و اين عقيده ثابت تمام تشيع اهم از اثنى عشريه وزيديه واسمعيليه را شامل است كه از ديدكاه اهل تشيع كه شيعه تا يوم الحشر زمين را بدون امام زمام فاطمى نسب نمى داند واهل سنت همه دارندكان جنين عقيده را برايش رافضي خطاب مى كنند كه رافضي هم رفض كنندكان به سه خليفه اول ودوم وسوم وعايشه خانم ييامبر اكرم را كه مخالفت با واقعه غدير خم را كردند كه تمام شيعه نظر به تعريف متفقانه وبدون فرق مخاليفين غدير خم واحاديث نبى اكرم را غاصبين ميداند ولى اكثريت علماى تشيع مخالف دشنام وبى حرمتى اند و وموضوع غالى ويا غلاط يك غلط مشهور است كه به اسمعيليان بد بينانه حواله شده است در حاليكه غالى وغلاط به كسانى اطلاق مى شود كه در مسايل اعتقادى خود غلو كرده إفراط را تعقيب كند كه همين فانتماتاليستهاى امروز كه بنام فناتيك هانيز ياد مىشوند مانندالقاعده وطالبان وكروه هاى تند رو مانند الله يارى شبكه اهل البيت غالى ها هستند ورنه اسمعيليان افغانستان وجهان هيجكاه افراطيون نبوده بناء كلمه غلط مشهور غالى به اين مذهب صدق نمى كند زيرا مسلمانان كه اعتقاد به توحيد ونبوت ومعادباشند وعلاوه بران دررمذهب شيعه هم عدل وامامت اصول مذهب شيعه است معتقد باشند واطلاق كلمه غالى يك نظريه دشمنانه وحسادت مندانه است .درحاليكه امامان مذهب اسمعيليه هميش تأكيد مى نمايند كه (مجدداتاكيد مى ورزم كه به اصول أسلامى يابند بوده وازمعا ملات بى غل وغش واز دوستى همنوعان تان برخوردار باشئد ) واينكه عده ازين امر امام عدول مى كند معنى انرا ندارد كه همه اسمعيليان يك نوع اند ودرهر مذهب نا اهلان وصالحين هردو را دارد ودربعد اعتقادى درست است كه يك نوع اند بنام اسمعيليه افغانستان وجامعه اسمعيليه خواجه كدام فرق وجود ندارد وتنها محيط اجتماعى انسانها كه تعين كننده است ونمى شود كه تمام جماعت خواجه را بدور از اسلام بدانيم وادعا ترويج هندويئزم كردن يك دروغ بى بنياد وسيله استفاده ابزارى است زيرا اسمعيليان خواجه نسبت به همه اسمعيليان يابند رفتن به جماعت خانه است كه موقع دعا به دها بار كلمه مبارك شهادت والهم صلى الله محمد وعلى ال محمدص را در روز بصد ها مراتب ذكر مى كنند ويس از لحاظ اصول فقهى كسى كه در عمرش به اخلاص وصدق كلمه توحيد رايكبار بيان كند ان مسلمان بوده درجوكات إيمان موقعت دارند وبه كدام حق حكم بيرون شدن از اسلام ويا غالى بودن را صادر مى كنيد ؟كه مرتكب ان كه يك مسلمان را غير از حق تايه وبرجسب كفريت بزندفاعل ان مرتكب كناه بزرك است وازينرو حكم كلمه غالى وغلاط بالاى يك مذهب معتقد به سه اصل دين وينج بناى مسلمانى يك ادعاى تفريقه إندازانه نيست جيست ؟ ويا اينكه دربحث هاى اعتقادى دشنام وقذف وبى حرمتى بيك انسان بآ حرمت مانند حرفهاى تند وتيز وشكننده وتوأم با شدت وحرارت ويا ادعاى داشتن علم لدنى به غير مستحقش ادعاى محض نمودن نيز بدوراز اصول دين ومذهب است كه افراطيون از هر جوانب متعلق به مذهب نيست وبلكه مولود تربيه محيط اجتماعى خودشان است نه از كس ديكر .ً با احترام (احمد روشنكر ) 

جستجو در کابل پرس