د ډاکټر نجيب الله سياسي مفکوره او موجوده چېلنجز
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
د نړۍ ژوندي قامونه يو اړخه که خپله ماضي نه هېره وي مګر بل اړخ ته خپل حال هم له لاسه نه ورکوي. د خپل وخت پر نبض (The Spirit of Time) باندي لاس شولو وروسته بيا د دوی دپاره د ژو ند په بېلا بېلو څانګو کښي بدلون خپلول اسانه شي. دا ډول د دواړو په شريکو هڅو يعني د خپلي ماضي د تجربې او د حال د پوهني او ټيکنالوجي په مرسته د خپل غوره سباوون لاري چاري سنجوي. دا خبره څرګنده ده چي له ماضي څخه د حال او له حال څخه د روښان مستقبل په لوري شعوري يون کولو کښي د قامي قيادت ډېر ستر کردار وي . نو که چيري د قام مخور او مخکشه خلګ په خپل قامي اهدافو باندي خبر وي، قامي او نړۍ واله حالات واقعات يې په نظر کښي وي، په جديد علمي جهان بيني خپل ذهنونه ورسره منور کړي. او د هغو ملي ګټو لاس ته راوړلو دپاره له تنظيمي پليټ فارم څخه سنجيده او مخلصانه مبارزه وکړي. نو بيا به هرومرو هر ملي ارمان او مرام سر ته رسېږي. دا بيا د قيادت غړ غشه جوړېږي چي څنګه دوی قامي وګړي د قبوليت پر ځای د قابليت پر بنياد په خپلو خپلو دندو وګماري د درست قام د سيالۍ او سو کالۍ لپاره څنګه د هغو له صلاحيتونو څخه کار واخلي، او څنګه هر بچی د قام بچی ثابت کولو لپاره One for all and all for oneولوله راوپاروي. د قامي سياست په هکله يوه خبره بايد په ډانګ پيلې وشي چي قام د معاشي اسودګي او خپلواکه ژوند څښتن جوړلو په وخت به د قامي جنګ سره څنګ پر څنګ طبقاتي جنګ هم جاري ساتې. که چيري په قامي سياست کښي طبقاتي مبارزه له پامه وغورځول شي بيا به ټوله قام د اغيار په شکنجو کښي شکېل شي، قامي سياست او معيشيت به تر چند زردار او زور دارو پوري محدوده پاته شي. او سياسي سازمانونه به د نواب،ملا،پير،خان او سردار په اجاره داري او ټهيکيداري بدل شي.
نه منم نه منم مرګ انجام د هستی نه دی
خلاصېدل شراب په جام کښي اختيتام د مستۍ نه دی
ويل کيږي چي زمری که هر څومره کمزوری او ټپي شي بيا هم دګيدړ په مينځ غوټ پرېکولو توان پکښي موجوده وي. موږ ټينګ باور لرو چي د افغان خلکي قائدينو دپارون په نظريه او مبارزه کښي نن هم دومره توان او قوت شته چي اوسني پښتون افغان ته ورڅرمه چيلنجز مخ نيوی وکړي. او دغه د خلقي قائدين د لوی والي دليل او د ويښ زلميانو ژوندی نخښه ده. د افغان وطن لومړنی سياسي، علمي، او ادبي سازمان ويش زلميان او د تاريخي افغان خلقي تحريک پر دغه اړخ باندي که ژوند ملګرتيا راسره وکړه. به بل وخت جلا اسه ليکم مګر نن به يواځي د ستر شهيد د باغ و بهار شخصيت، سياسي مفکوره او د ده د قامي روغي جوړي د بهير څو اړخونه راوشنو چي زيردست او ايسار شوي پښتون افغان ته د خلاصون لاره ښکاره شي.
وائی لاره د ختو نشته و اسمان ته
زه به لار درته پيدا کړم په هنر
د قامي قيادت د غټو نشانيو په اړوند انقلابي ليډر نيلسن منډيلا خپل کوټلی احساس په داسي انداز څرګنده وي چي "ليډر به نډر وي" په دې هکله ډاکټر نجيب الله يو ډېر زړه ور، خوله ور او سترګه ور ملي لارښود او ستر زيرمه خور وو. ده د اميد او د بدلون ډېوې يه له پيل څخه در پای پوري بلي وساتلې. د ده دغه زړور تيا او ډاډ ګېرنه د خلقي حکومت او د افغان ملت دپاره يوه لويه اثاثه ثابت شوه. چي کله ډاکټر نجيب الله د سوويت يونين پخوانی صدر مېخايل ګورباچوف او د کې جي بي د واکدارانو په مخ کښي دا خبره واضح کړه چي موږ يعني افغان او افغانستان ځان په خپله ساتلی او ژغورلی شو. د نجيب په خپل وجود او ملت باندي ټينګ باور په هغه ورځ دی د افغانستان رئيس جوړ کړو. بلي خواته روجعت پسند قوتو، امريکه او د هغه بغل بچې په هغه وخت کښي دا پروپېګنډه پيل کړه چي افغان او افغانستان وس يتيمان پاته شو او د کابل فتح کول يې ګر سره مسخره وګڼله. واقعتاً هغه وخت يو اړخ ته څلوښت پنځه څلوېښت کاله شاهي نظام، خانداني حاکميت او جنګ ځپلی افغانستان او بل اړخ ته تر افغان او افغانستان په جديد اسلحه او سرمايه کښي زر واره زوره ور سامراجي جنګي جرنيلان او رجعتي شاماران موجوده وو. د اميد په مسته اسپه سپور د ډاکټر نجيب الله غوندي باغ و بهار شخصيت خدای پاک افغانانو ته ورپه نصيب کړو . د خپل ملت او سربازانو ته دومره اميد، ډاډګېرنه او زړه ورکړو چي نتيجه يې انساني تاريخ د جلال اباد په تاريخي جنګ کښي خوندي ساتلې ده چي نن هم نه يواځي د دوی د پزي پېزوان جوړ سوی دی. بلکې هغه جنګي جرنيلان، مجاهدين او د القايده قومندانان په بيانولو يې نن هم شرميږي.
د دهشت ، وحيشت او بربريت په دې رجعتي تورتم کښي دا زموږ قامي او سياسي غړغشه جوړېږي چي د پښتون افغان د هري څانګي مخور اومخکښه خلق د ډاکټر نجيب الله په شان خپل ځپلي او کړېدلی اولس ته اميد، روڼا، دلاسه، او ډاډ ورکړي، د دوی تر منځ مينه خورلو او کرکي ختمولو مزي ټينګي کړي ځکه چي سامراجي او رجعتي قوتونه نن سره تيتر بيتر شوی دي. په بله مانا په خپل منځ کښي سره شکر په شکر ولاړ دي نو ډاکټر نجيب الله چي څومره يوازي د سوويت يونين په اخلاقي سپورټ خلقي حکومت او قامي کاروان مخ په وړاندي بوتلی په کار د چي په پاکستان، افغانستان کښي ميښت د پښتون افغان موجوده قيادت د اقوام متحده او نيټو ممالک څخه پوره کار واخلي چي هغه هر قيسمه هوائي او زميني مدد او تعاون ته تيار دي.
يار مي نادان ده نه پوهيږي
زه به د غولي سګي څو وروپاشمه
نن که له شرق څخه نيولې بيا تر غربه پوري ټوله نړۍ او په زياته مينځني اسيا او پښتونخوا وطن له دهشت ګردۍ، مذهبي جنونيت او انتهاپسندۍ څخه سر ټکوي، پښتونخوا له مکان څخه نيولې بيا تر دوکان پوري، له جنازې څخه نيولې بيا تر جرګې پوري او له سکوله څخه نيولې بيا تر جوماته پوري هيڅ هم له ځانمرګه بريدو او حملو څخه محفوظ نه دي. کاڼي او بوټي د انسانو په وينو سره دي، د شرم او حيا پيکر د افغان وطن سر توري بي بي ګاني د بل و ټوک ته مجبوره دي. د يتيمانو او کونډو په تعداد کښي څو چنده اضافه شوې ده. د دا ټول مالي او جاني نقصاناتو غټه پيلامه د انګريز سامراج او د هغه بغل بچې عرب، پاکستان، ايران او چائنه وغيره افغان دښمنه پاليسي او ناروا استحصالي عزائم دي. له غازي امان الله خان څخه نيولې بيا تر ډاکټر نجيب پوري ټوله روښن فکر او ترقي پسنداهل علم او سياست ناکامول او بدنامولو لپاره دوی هر ډول حربې او دسيسې په کار راوستلې دي، مقدس مقامات لکه خانقا، مدرسې، تبليغي مرکزونه او مذهبي تنظيمونه يې د افغان ضد او مخالف يې استعمال کړي دي. د ځيني قوتو لخوا دا لړۍ اوس هم دوام لري. د لکهونو بې ګناه انسانانو مرګ ، ژوبله، د وطن ورانېده او حاتکه د ډاکټر نجيب الله د شهادت زمه واره هم اقوام متحده پخپله ده. دا د سامراج خر مستي او رجعت پسندو قوتو مشتعله ميلې وې چي دا خطه يې تر دې ځايه په اوور او وينو کښي را رسولې ده. دوی به اوس زموږ وطن هم جوړه وي. جنونيت او رجعت پسندۍ څخه د خلاصون لپاره زموږ د ژوند د ټولو څانګو مترقي خلګو پوره پوره کومک به کوي .
د پښتنو اسلام د نړۍ د 57 اسلامي هېوادو څخه با لکل بېل اسلام دی. پښتانه يې په مذهبي او روحاني بينادو باندي په بېلا بېلو ډلو کښي ويښلي دي. نن په پښتونخوا وطن کښي د اسلام د 73 سره فرقو چلولو لپاره ساده پښتانه روزل شوي دي. دغه ساده پښتانه تر خپل مذهبي پېش رو مخ کښي هر ډول قربانۍ ته بغير تنخواه چمتو ولاړ دي. دوی هر ډول مذهبي جنګ د پښتنو په وينو، چندو، او غوښو تود ساتلی دی. د پښتانه په خيرات او زکوات اخستل شوې چاړه باندي بېرته پښتانه حلاليږي. په دې کښي شک نشته چي پښتانه ساده او مخلصه خلګ دي مګر په صحيح مانا خوند مذهبيانو، شيخانو او چوهدريانو واخيست. بدبختانه د پښتانه وطن ملايان او پيران نن هم د عرب کلچر او اسلامي کلچر فرق نه شي کولی.له خپلي سادګۍ څخه دوی عرب تاريخ، مسلم تاريخ او اسلامي تاريخ يو بولي. وس نو مجاهدين او ملايان خپل ذهني پسماندګي په ډنډه او فتوهـ باندي پټوي جبکه پيران او شاه پرستان خپل نااهليت او استحصال ته په درباري تاريخ او فرسوده شجره نسب باندي دوام ورکوي. او هم د استحقلال او خلقي تحريک سره تړلي خلک په کردار او عمل تر ټولي لوړ او پاک دي.
ډاکټر نجيب الله خپل درست قام ته جنونيت او رجعت پسندۍ درې غټي سر چينې وهابيت، خمنيت او اخوانيت په دومره ژور انداز نشاندهي وکړه چي مورخين او محققين يې په ځان حيران کړو. د يادوني وړ ده چي د مکار ضيا اينډ کمپنۍ څخه نيولې بيا تر ملعون سلمان رشدي پوري ملت او امت ته يې په لومړي وار بربنډه او رسوا کړل. دا بيا بېله خبره ده چي مذهبي ګوندنو هغه مکار او قاتل ته د امير المومنين خطاب وکړو او هغه د لکهونو بې ګناه افغانانو قاتل يې د پاکستان تر ټولو په غټ جومات کښي ښخ کړو.
که نن هم د ډاکټر نجيب الله د هغه نشاندهي په روڼا کښي په ملګرو ملتو او انسان دوست قوتو باندي زور واچول شي چي رياض، تهران او قاهره بمعه Invester and Trainer ته لاس په خوله کښي ورکړل شي. نو مسلمان نړۍ او خاص کر له دريا امو څخه نيولې بيا د مارګلې تر کنډو پوري به ډېر زر له جنونيت او دهشتګردۍ څخه ارام او سکون ومومي.دا په ياد ساتۍ چي د پاکستان د مذهبي پارټيو په قيادت کښي د دو نسلو وروسته هم يو شهيد يا غازي نه شو پيدا. په کومو شيانو چي دوی پارون فتوې جاري کړې او کومو کارو ته يې فتنه او فساد اويل نن دوی او د د وی خپل اولادونه په هغه اخته دي . دوی ته د حمزه خان شنواري په ژبه دا درس ورکول په کار دی چي:
دا شريکه دنيا واړه ځان ته غواړې
ځکه داسي په دنيا کښي ځان په ځان شې
د مذهب نامه دي پرېشوه سړی خوره
ستا مذهب خو تاته وايي چي انسان شې
پښتون افغان د سياست او قبائلي اتحادو په هکله هم په 73 ډلو کښي ويشل شوی دی بلکه نن هم چي څوک نوی سياسي يا مذهبي پارټۍ جوړه ول غواړي نو لومړنی شموليت به د پانډي او چوکيدار په حيث پښتون لاله په پکښي کوي. د دښمن په جاسوي ايجنسيو کښي پخپله پښتانه نن له څو څو باډي ګارډز سره ښکاره ګرځي. دغه قامي خاينانو ته په پروګرامو او سيمينارو کښي باقاعده بلني هم ورکول کيږي.
د غټانو په لمسون سره اخته يو
موږ خوارانو څه دي وړي يو له بله
لکه څه رنګه چي ډاکټر نجيب الله د بيروني دښمنانو په موجودګي کښي د خلق او پرچم تر مينځ شديد اختلافاتو باوجود يې په يو سياسي پليټ فارم راغونډ کړو ټول قام دوست او ترقي پسند خلګ يې له بيلتون څخه د پيوستون په لور د وطن ګوند په نامه روان کړو دا د ډاکټر نجيب الله شهيد سياسي بصارت او بصيرت دی. په کار دی چي موجوده خلقيان، پرچميان او وطن دوست قوتونه تر ځاني غرض اومفاد بالا تر د ډاکټر د ميني او يوالي پېغام په نيوي انداز راپورته کړي. هسي هم که وهابي، تبليغي، اخواني ، خميني ، مودودي ، ديوبندي او بريلوي وغيره د ټولو عقيدوي، نظرياتي او شخصي اختلافات او په يو بل باندي د کفر فتوی جاري کولو باوجود دوی د افغان په دښمني يو کيدلای شي. نو بيا خلق او پرچم چي هيڅ نظرياتي اختلافات هم نه لري څله د افغان دوستی پر بنياد نه شي يو کيدلای؟
وس لږ له پخواني خول څخه راوتل په کار دی له جديدو تقاضو او ټيکنالوجي څخه هم اهنګي پکار ده. په دې بېړني حلاتو کښي خپل ائيډيل سوچه ثابت کولو وخت نه دی بلکې د ملت د جوړل او Unity in Diversity پيدا کولو وخت راغلی دی. د دې سره سره د ډاکټر نجيب الله يو دېرينه خواهش او کوشش هم دا وو چي په پاکستان کي ميښت د ټولو پښتنو يو مشترکه سياسي تنظيم جوړ شي او دوی له نورو محکوم قامونه لکه بلوچان ، سينديان وغيره سره ژور ربط او تعلق وي.
د ډاکټر نجيب الله د افغانستان رئيس جوړيدو فوراً وروسته ځيني انقلابي ګامونه اوچت کړو چي هغه د ده سياسي سربراه ببرک کارمل هم نه وکړو. ډاکټر نجيب الله د عام معافي اعلان وکړی، ګڼ شمېر سياسي بنديان يې له بند څخه راخلاص کړو خلق او پرچم يې د نيوي مشترک سياسي تنظيم وطن ګوند تر بېرغ لاندي راغونډ کړل، په قامي سطح يې د روغي جوړي The National Reconciliation بهير يې پيل کړی د ملي روغي جوړي په بهير کښي يې د خپل سر دښمنان جهادي ګروپوته هم دعوت ورکړی، 7جون1988 کښي يې د اقوام متحده په جنرل اسمبلی کښي خطاب وکړی او د نړۍ څخه يې په افغانستان کښي د جنګ بندي، اسلحه ټوله ولو او امن او صلح راوستلو اپيل وکړی.د سوويت يونين د فوج واپسي وروسته جينوا معاهده باندي لا س ليک وکری تر څو چي ډکټر بر سر اقتدار وو تر هغو پوري په پاکستان کښي ميښت پښتون قام پرته سيندهي او بلوڅ لپاره هم پايتخت کابل Safe Heavenوو.
څرګنده دي وي د تېرو 12 کلو څخه د افغان خلقي تحريک سياسي او فوجي ماهرين په هر حواله نظر اندازه کړل شوي دي. په سياسي پروسيس کښي دوی نه دي شامل کړل شوی. د دوی په مقابله کښي خزانه رسيده پاڼي هفت ګانه او هشت ګانه جنوني قاتلانو ته خصوصي مراعات ورکړل شوي دي. دا رنګه خو په شاهي دور کښي هم درباري ملايان او پيران يې راټول کړي وو. څو څو سوه جريبه مځکي يې هم د شاه او شاه پرستانو لخوا ورته الاټ کړې، ملا شور بازار ته يې د عدل او انصاف وفاقي وزارت يې هم ورکړی وو چي سزا يې نن هم ټول ملت ته رسېږي. دا خبره دي واضح وي چي خلقيان نظرياتي سياسي خلګ دي په کردار او شخصيت د رشوت، سود او کرپشن تور داغ نه لري. د دوی د علم او تجربې څخه بايد کار واخيستل شي په ټول سياسي پروسيس داخله او خارجه پاليسي جوړولو کښي دي شامل کړل شي. هسي هم تر دوی رښتنی سياسي او ملي خلګ په افغانستان کښي نشته. که چيري د خلقيانو سره دغه امتيازي او ناروا سلوک ته دپای ټکی نه کښې شودل شي. بيا به هغه پخوانۍ سوړ جنګ Cold Warيو ځل بيا تود شي او خلقي ترانې به يو ځل بيا په نوي انداز کښي زمزمه شي:
په اويا کښي غلې غلې زمزمه شوه
را روان دی نازمين کاروان د خلقو
کار ګران او بزګران به يې سر په دار کړي
څوک چي نه مني دا سور نښان د خلقو
د ډاکټر نجيب الله شهيد په سياسي مفکوره کښي ملي او طبقاتي دواړه رنګونه موجوده دي په کار ده چي موږ په اوسني وخت کښي په نيوي انداز د دوی د سياسي فکر و نظر څخه پوره ګټه تر لاسه کړو.د دوی وينه نن هم زموږ څخه د ملوث قاتلانو ته سزا ورکولو تقاضه کوي. د ډاکټر صاحب په ملي او سياسي خدمات او کارنامو باندي په ټولو مرکزو کښي سيمينارونه دي جوړ کړل شي .په پای تخت کابل کښي تعليمي ادارې او سرکاري ودانۍ دي د ده په نوم ونومول شي،له هندوستيانو شرم دی وس خو بايد د ډاکټر صاحب کورنۍ ته دي په ځانګړې توګه په خصوصي مراعات په کابل کښي ورکول شي، د فريد طوفان انټريو چي روزنامه پاکستان سنډې ميګزين کښي راغلې وه چي د ډاکټر نجيب الله د شهادت په ورځ د يو پښتون سياسي مشر موجودګي پلټنه دي وکړل شي د ده ځاني ليکل شوې ډائري او ژباړل شوی کتا ب دي په ريکارډ راوړل شي. په اخر کښي صرف دا وايم چي رښتيا هم په يو ګل نه پسرلی کيږي مګر د نجيب غوندي نايابه ګل بيا موږ په تېر يونيم درجن پسرليو کښي نه وليدی.
د غفلت له خوبه پاڅيږه زلميه!
چي جهان دي د جلوې په انتظار دی
پيامها
22 سپتامبر 2012, 14:13, توسط حساس
اینست توقع برادران پشتون از طالبان صد مرتبه برادر خطاب کنید طالبان را باز هم به سرنوشت داکترنجیب الله احمد زی دچار تان میکند.
22 سپتامبر 2012, 14:31, توسط پوپلیار
عزیزم همین نجیب الله فاشیست ,باراول این دروازه را برای این سگان بازکرد.وی منتظربود در دفترملل متحد تا برادرانش بنام طالب آمده ووی رابه حیث صدر اعظم کشورمقررنمایند.یک کانتیدر اسناد درین مورد وجوددارد.وی یک طالب نکتایی داربود,به سخنان عوام فریبانه این انسان محیل فریب نخورید به اعمال وی نگاه نماییند با زدوبند وی باحزب اسلامی گلبدالدین نظر بیندازیند. یکی از بزرگترین دست آورد طالبان جنایتکاردرکشور,به چنگک آویزان کردن نجیب الله بود.
25 سپتامبر 2012, 00:09, توسط ویس
او لعنتی فدا کاری های داکتر نجیب را ببین و ببین آیا از او کدام سرمایه حساب بانکی بلند منزل بجا مانده؟ برای تو فقط پشتنو و تاجیک مطرح است نه افغانستان و پیشرفت افغانستان. من تاجیک هستم ولی اگر شخصیت مثل داکتر نجیب دایم العمر هم رئیس جمهور افغانستان میبود مشکلی نداشتم چونکه او افغانستان را از دل و جان دوست داشت و از پوشش مذهب استفاده نمیکرد.
26 سپتامبر 2012, 14:15, توسط حقبین
شما شرف باختگان به هر عنصری که وطن را دوست داشته و در راهش جان باخته افترا و تهمت می بندید.
22 سپتامبر 2012, 14:35, توسط زمانی
اگر هر جنایتکار مانند نجیب الله خائین وعنصر ضد ملی به چنگ عدالت سپرده میشد,ممکن تا این حد جنایت درکشور صورت نمی گرفت.مصالحه عوام فریبانه نجیب وفرار این شعبده بازجبون ازمیدان نبرد باعث شد که امروز 50 کشوردر افغانستان سنگر بندی نمایند.
22 سپتامبر 2012, 15:10, توسط توریالی
اینکه بن لادن , ملا عمر و ؛ اخوند ها و کرنیل ها و جرنیل های پاکستانی رهبران معظم! و قوماندانان مکرم! جهادی افغانستانی، چیچینیانی، عربی، افریقایی و..و.ناتو,ایساف ,افغا نستانرا جغل,جغل کردند ومیکنند از برکت نجیب الله است.زدوبند ومعامله وگرایش های ملی وقومی ضذ ملی نجیب الله باعث همینقدربدبختی این کشور شد.هنوز معمای نجیب الله بیشتربه پژوهش ضرورت دارد.زبانش یک چیز میگفت,عملش طوری دیگرونیات اش طوردیگری بود.اساس گذار اینقدر بدبختی کشور همین نجیب الله است.
22 سپتامبر 2012, 17:52, توسط برادر
نجیب الله ایکه من میشناسم!
عده اورا وصف میکنندووکسانی هم درحسرت موصوف آه میکشندوسطحی نگرانی اورا یک دانشمند ودوراندیش میپندارند,ولی براستی داکترنجیب الله کی بود؟
دراصل اویک آدمی که فقط یکمقدارسخنرانی رایادگرفته بود که همه داشته وهنر وی راتشکیل میدادوبس!ازسیاست وسیاست مداری چیزی نمیدانست ,دولتداری وحکومت نمودن وی ازبحث های جالب است ,اوراشوروی آنوقت برببرک کارمل که ازلحاظ سیاسی -اخلاقی کاملابانکروت شده بودترجیح دادوبقدرت نصب شدکه منطقادیگر گروه وفاداربه کارمل نمیتوانست متحد وهمکاران مطمین اوباشندکه داکترفقط بایک اکت وحرکت طفلانه ای چنین وانمودکه راه اوباکارمل ووفادارانش دارد جدامیشود ولی هنوزادای که دراورده بود به اخیرنارسیده این آقاسراپامجاب وتسلیم باندمحیل کارمل گشت وتااینکه این باند(بریالی ,مزدک,وکیل,عظیمی,دلاورو...............)درتبانی بامجاهدین اوراسرنگون وبالاخره سردارش کردند.اوکه منطقادیگر یک پرچمی نباید میبود (چون پرچم وکارمل رانبایدجدادانست)پرچمی وحتی میتوان گفت که پرچمی کارملی باقیماندکه باهیچ سنجه منطقی توجیه شدنی نیست !موصوف آنقدغیرسیاسی چه که نادان عمل نمودکه دونیروی بزرگ واساسی اردو ووزارت داخله ونیروی های ملی -مترقی ایکه نه باشوروی تااخیرکنارآمدند ونه به جنگ وجهادگران دروغین وکشورهای دشمن افغانستان چون ایران _پاکستان سرسازش وتسلیم داشتند و به خودی خودمتحدطبیعی ومنطقی رژیم داکتر نجیب الله وروند بعدازخروج شوروی ها ورفتن ببرک کارمل ازصحنه بودند به حساب می امدند راباتکیه به گروپ کارمل وملیشه های دوستمی -بابه جان وجلال رزمند وسیدمنصورکیانی وسایرجنگسالاران وپهلوانان درهم شکست وازاین به اصطلاح پیروزی مفتخر ومغرورشد ,بدون اینکه بداند خودش قبرخودرابدستان خودکند که بعدهادیدیم که این ملیشه -قومندانان درهمراهی کامل باگروپ ببرک کارمل رژیم راساقط وزمینه ورود وپیروزی مجاهدان رامساعد وصفحه خونباردیگری ازتاریخ افغانستان رابازنمودند که تاامروز مردم ووطن درآتش جنگهامیسوزند.
آقای نجیب الله ازاولین روزنصب به قدرت گیج,بی اراده ومنفعل بودکه فقط چند بیانیه پرآب وتاب وبغضاهم مضحک (مانندرفتن به روضه مزارشریف وافتیدن یک دستمال غیبی بدستش ازاسمان)دیگر کاری قابل ملاحظه ای ازاودیده نشد ,اوخودراباخته وبه امواج زمان سپرده بودکه هرچه شدنیست خواهد شد.سیاست به اصطلاح مصالحه ملی نه طرح اوبلکه ازسوی اداره آنوقت شوروی همزمان بابه زیرکشیدن ببرک کارمل وبالاکشیدن نجیب الله طرح شدکه علاوه از ناقص ونارساوخام بودن ازروی سرخوردگی و عجله طرح گردیده بودکه عملا چیزی ازان طرح ساخته نشد .
آقای داکترنجیب الله بطورباورنکردنی جبن وبی ارادگی خودرانشان داد,درداخل سیستم سراپاتسلیم باندکارمل, دربیرون وسیاست بیرونی بازیچه سازمان ملل ومومی بدستان نماینده ملل متحد آقای لخدرابراهیمی ودرفضای جنگی -نظامی کشور مرعوب مجاهدین بودکه این نفهمیدن ونتوانستن و سرخوردگی اورابه شکل بی افتخاری نابودکرد.فراراحمقانه وناکام پنهان شدن سه ساله درتعمیرسازمان ملل درانتظارمعجزه ای نشستن وکشته شدن وی .پس کارنامه خوب وقابل یادی این آقاازخودبه جانگذاشت.
ممنون
آنلاین : نجیب الله ایکه م...
22 سپتامبر 2012, 18:26, توسط دشمن با كستان و زن فروشان بيناموس با كستانى. ن.ب
اقاى برادر سلام برشما!
واقعا كه عمق درك شما بينها يت زياد است ولى با تاسف كه بعد از حاثه شما خودرا هوشيارتر از روبا هم فكر ميكنيد.راجع به نبوغ شما شك ندارم شايد دست برورده بابغه شرق باشيد كه در نمك حرامى از حرامى هم يك قدم با بيشتر نهاده ايد.شما علم غيب هم داريد كه از بطن نجيب دا نسته ايد كه جند كلمه ياد داشت ولى افسوس كه تو درجايش نبودى خيلى بر بودى شايد زير دار همه زرد ميكشت,اكر همه انجه كه تو دارى بيرون ميكردى.نجيب انسان خوب بود.برجمى ها با او كدام دشمنى نداشتند تنها در اواخر او بدامان سليمانلايق اوفتيد و مرض قبيله برستى او فرا كرفت و خواست كه اقوام غير بشتون را عقب بزند كه خودش و محبوبيتش به صفر تقرب كرد.قوم برستى كه تو ميكنى من هم بايد بكنم...ولى كارمل قوم برست نبود وبه ديكرانهم اجازه نميداد.هزاره 9 سال صدر اعظم بود.بهترين بيشرفت در زمان كشمند بود.او به هزار ها بروزه را همزمان بكار انداخته بود و جيب روس را خالى ميكرد.برو برادر از روى غرض جفنك ننويس ,قضيه نجيب خيلى تاسف بر انكيز است. من كه دشمن خلقى و برجمى بودم,امروز دلم بخاطر نجيب باره باره ميشود كه جطور رييس جمهور كشور من را با كستانى نسق كرده كشت.فرياد,فرياد.
23 سپتامبر 2012, 00:16, توسط رادمنش
آقای برادر!
بحث در باره داکتر نجیب الله وعوامل سقوط آن موضوعیست ,که در تمامی ابعاد بیرونی ودرونی آن باید ده ها جلد کتاب به رشته تحریر درآمده وکیف وکان این موضوع را به کنکاش درآورد,اما راجع به دوفکتور داخل حزبی اگر دقت عادلانه صورت گیرد ,برخلاف دیدگاه شما,عوامل اصلی سقوط داکتر نجیب الله به روشنی برجسته می گردد:
1-فاصله گرفتن لایتناهی داکتر نجیب الله ازمرشد پیشین اش ببرک کارمل وتبعید وی ازکشور وتجرید هواداران ببرک کارمل وحتی زندانی ساختن ایشان وتصفیه کاری حزب ,دولت واردو ازوجود پیروان ببرک کارمل که ستون فقرات رژیم ومتعهد ترین ووفادارترین مدافعین رژیم را تشکیل میدادند.
2-تکیۀنجیب الله با لای باند خون آشام حفیظ الله امین ,به مثابه بدنام ترین ومنفورترین افراد جامعه .رهایی امینی های آدم کش از زندان پلچرخی وارتفای ایشان به آخرین پلکان قدرت درحزب ودولت.تجرید خلقی های ضد امینی که در حقیقت دومین ستون را درحاکمیت ,بعد ازهواداران کارمل تشکیل میدادند.
پس درین صورت میبینیم که سرنوشت کشور بدست امینی ها ,لایق خائن ,منوکی,وغیره وغیره افتیده بود.وزیر دفاع جناب وطنجار بود.وزیرداخله جناب پکتین ,وزیر امنیت جناب یعقوبی از هواداران سربکف داکتر نجیب بود .کسانیکه قبل از همه رژیم را سقوط داد وشهر کابل را به تصرف خود درآورد,وعلیه رژیم کودتا کرد البته کسانیکه حافظه دارند,درک مینمایندکه:باز هم کودتا چیان مسلکی خلقی مثل خودت ,وطنجار,پکتین وهمه قطعات مربوط ,امینی های جلاد,باند حکمتیار به مشارکت پاکستانی ها ,وهواداران داکتر نجیبالله مثل جنرال طارق,جبار قهرمان ,جنرال رفیع ....بود که همه نقاط استراتیژیک کابل به شمول قصر ریاست جمهوری تپه بی بی مهرو, تپه مرنجان ]حوزه های یازدگانه شهرکابل...... ,که بنا بر قول شما بو سیله هواداران کارمل این دسیسۀ آی اس آی پاکستان که به اشتراک وسیع باند گلبدین راه اندازی شده بود ,برهم خورد وشهرکابل از وجود اینها پاک شد.ورنه حمام خون بو سیله شما باردیگردرکابل برپامیشد.
اما اینکه شما این حسرت را میخورید که چرا داکترنجیب الله بصورت کُل در دامان خلقی ها وباند امین تکیه ننمود ,باید اضافه نمایم که چنین کار نیز صورت گرفت اما خداوند شما را شرماند که نمک خوردید ونمکدان را شکستید وعلیه آن بوسیله شهنواز تنی به مشارکت پاکستان وحمکتیار کودتا کردید وبه پاکستان فرارکردید .ورنه نجیب سروپا به شما تسلیم شده بود.وزیر دفاع داخله واکثر قوماندانان قطعات کابل وبیرون آن خلقی بودند ودر حقیقت همین شهنواز تنی بود که با کودتای خویش اولین زنگ خطر را به گوش رژیم نجیب نوازیدن گرفت.
اما اگر راجع به کار آئی وتوانایی اداری ودولت مداری نجیب با مقا یسه به آقای تره کی وحفیظ الله امین خون آ شام وجلاد صحبت شود ,این تفاوت از آسمان فاصله دارد تا زمین .اما مشکل داکتر صاحب این بود که چنان در پروژه گرباچف گیر افتیده بود ,که هیچ کاری را خارج از این نقشه مرگبار انجام داده نمیتوانست. امید طور مختصر جواب خود را دریافت داشته باشید
راد منش
23 سپتامبر 2012, 00:47
سلام .
جناب رادمنش صاحب صد در صد گفتار تان حقیقت دارد نظر و برداشت این حقیر را نوشته فرموده اید .
خان
22 سپتامبر 2012, 21:23, توسط خ.نبیل (مزاری)
بانو بینا درود و ادب تقدیم است . من حقیر با آقای برادر همنوا هستم که شاغلی نجیب الله در پایان حکمرانی و ریاست خویش یک ساسله اشتباهات نابخشودنی را مرتکب شدند که باعث کشته شدن نسق شان توسط پاکستانی ها شد . اگر کمی خردمندانه و هوشمندانه عمل میکردند به این سرنوشت نسق دچار نمی شدند . من هم این سرانجام نسق شان متأثرم .
22 سپتامبر 2012, 22:51
به جواب برادر نام !
اول اينكه با واقعات تاريخى وزمينه هاى سقوط دولت أندوره كاملا بى اطلاع هستيد ويك سلسله نوشته هارا جسته وكريخته از زبان اين ويا ان بى خبر از انكه نوشته شمارا كسى مى خواند أقدام فضولانه واحمقانه نموده ايد وثانيا نماينده ملل متحد در ان وقت نخست صدر الدين إقاخان وبعد هم بيننسيوان تعين شد كه بر اساس طرح سيوان داكتر نجيب كنار رفت واداره را بيك شوراى نظامى سيرد كه متاسفانه جهادى هاى نشسته در يشاور از همكارى نيروهاى شمال منجمله جنرال دوستم ،سيد منصور نادرى وجنرال مومن با احمد شاه مسعود راضى نبودند ومخصوصا حكمتيار در داخل شدن بكابل مخالف ميثاقها عجله بخرج دادند وشوراى اجرايئوى حزب وطن نيز بيك سر در كمى دجار كرديدند رفت وبركشت خودرا با مسعود از طريق يرجمى ها به رهبرى وكيل وزير خارجه وبا حكمتيار از طريق خلقى ها وبارى هم به هدايت نجيب از طريق جنرال رفيع اغاز كردند كه بين سليمان لائق ورفيع ومانوكى منكل ورهبرى خلقى ها دريك طرف بطرفدارى حكمت يار وجانب محمود بريالى وكيل ومزدك وكاويانى بطرف مسعود تنش وجود داشت كرجى نجيب اماده شده بود كه اين ريسك را قبول كند وتوسط هيليكوبتر به كيان جهت ملاقات ودلجويى سيد منصور عازم انجاه وبه اتفاق او عازم شبر غان كرديده به ملاقات جنرال دوستم رود ومشكل بوجود امده بين اين كروه هارا مرفوع وهمه يك دست شده جمعا قوتهاى احمد شاه مسعود بمصاف حكمتيار امادكى كيرند ونجيب از تصميم خود هيت اجرايئه حزب وطن را در جريان قرار داده وبا اين تصميمش سليمان لائق مخالفت واورا از سفر شمال باز ميدارد واز جانبى طرفداران بريالى نيز در فكر انتقام از نجيب علاقه مندى به اين تصميم نشان نمى دهد سر انجام نجيب با نزديك شدن جهادى ها به دروازه هاى كابل ناكزير با يشنهاد جنرال عظيمى با ورود قطعات دوستم در كابل ومستقر شدن انها در نقاط مهم به معنى مانع ورود افراد مسلح غير مسول كردند موافقت مى كند وقطعات دوستم وارد كابل شده در ميدان هوائى مستقر وجنرال روزى به فرماندهى كل قواى دوستم نيز در ميدان هوائى أخذ موقع مى كند وبيننسيوان استعفى نجيب را كرفته طياره مخصوص از هند را فرا خوانده در ميدان هوائى منتظر ورود نجيب جهت عظيمت به هندوستان مى كردد وموقع ورود نجيب به ميدان هوايئ از جانب جنرال روزى توقف وهدايت از عظيمى مى كيرد وعظيمى نيز بنابر عقده اينكه جرا نجيب اورا از تصميم سفر به هندوستان مطلع نكرده هدايت باز كشت اورا مى دهد واو نا كزير به دفتر ملل متحد ساكن شده وهدايت تسليمى قدرت به شوراى نظامى را تحت رهبرى عظيمي هدايت مى دهد وبيانيه عظيمى توسط توخى ترتيب داده ميشود وسه وزير قوايمسلح بخود اكت حرمت مى بينند كه عظيمى در راس انها قرار كيرند راز محمد يكتبن ووطنجار افراد حكمتيار را داخل وزارت داخله كرده وموضوع تغير وضع از جانب عظيمى ودلاور به احمد شاه مسعود ميرسد كه با قطعات جنرال دوستم وقطعات وزارت دفاع تحت امر عظيمى ودلاور جمعا قطعات شوراى نزار افراد حكمتيار بزور از نقاط كليدى شهر بيرون وداكتر عبدالرحمن منحيث همكار در كارنيزيون كابل تحت امر عظيمى جابجا مى كردد وهمزمان جلسه شوراى مجاهدين برهبرى امير مسعود به شركت جنرال دوستم سيد منصور نادرى حاجى محمد محقق وجنرال دوستم در جبل السراج انعقاد مى كردد وأمير مسعود به اتفاق همه ريس شوراى نظامى جنرال دوستم معاون اول واستاد مزارى نيزبه حيث معاون تعين مى كردد كه رهبران يشاور ازين أقدام وار خطا شده اين اتحاد نوعى بيرون ماندن شان از يروسه ميدانند واورا نوع دسيسه تلقى مى كنند كه اين اتحاد را خراب كرده واقاى مجددى را روانه كابل مى كند و إعلاميه تحت نظر عظيمى به شركت داكتر عبدالرحمن ونجيب الله مجددى ترتيب وسقوط حاكميت وبه رهبرى بروفيسور مجددى وتعين وزارت دفاع امير مسعود توسط داكترعبدالرحمن قرائت مى كردد كه جنرال عظيمى وبابه جان ودلاور ومجيد روزى وقوماندان يناه عملا اداره كشور را بدست داشتند وداكتر نجيب الله از طرف دوستان خود مانند سليمان لائق به جنين سر نوشت مبهم مبتلا شد واينكه بعد از سقوط كبل توسط طالبان داكتر نجيب الله به مشوره استاد ربانى ومسعود به ينجشير دعوت شد يك حقيقت قابل كتمان نيست .كه او فريب تيليفونهاى فتانه جان خانمش كه isi ياكستان بنام دوست نجيب اورا نيز فريب داد و شهنواز تنى سكرترش خواخوشى را به دفتر ملل متحد فرستاد ونجيب را مخالف تمام معيار ها بيرون كشيده با احمد زى يكجا در حاليكه إخطار برايش داده شده بود كه جعفر سرتير واصف شور از خود كسى داشت ويانه تير باران شدند واصف شور وجعفر سر تير از جمله جنرالان خلقى طراح كودتا عليه نجيب الله بودند كه در ناكامى كودتا شهنواز تنى عليه داكتر نجيب الله توسط قطعات خاص رياست ينجم برهبرى جلال رزمنده به قتل رسيده بودند كه شهادت جلال رزمنده در هرات نيز بر مى كردد به اين عمليات كه او نيز از جانب خلقى هاى طرفدار تنى واصف شور وجعفر سر تير صورت كرفته است .(نويسنده يكى از جنرالان كه در تمام اين صحنه ها( حظور با لفعل داشته است )
23 سپتامبر 2012, 01:36, توسط گل احمد
صدر الدین آغاخان بعنوان کمشنر عالی در امور مهاجرین افغانستان توظیف بود ونظر به وظیفۀ که داشت یکی دو بار از کابل دیدن کرد و با دولت وقت در امور مها جرین گفتگو نمود. فعالیت اورا امور مهاجرین تشکیل می داد ودر عرصۀ سیاسی کدام فعالیتی نداشت. ترفند ها سیاست بازی هاو معامله گری های که روی پروژۀ مهاجرین اعمال میگردید او نتوانست ماموریت محوله را موفقانه پیش ببرد، لذا از امور مهاجرین افغانستان استعفا داد و از سوی ملل متحد در امور مهاجرین عراق مقرر شد. گل احمد
23 سپتامبر 2012, 17:21
با نوشته برادر كل احمد موافقم كه جلالتماب صدرالدين إقاخان كميشنر عالى امور مهاجران بود از طرف يطروس غالى سر منشى ملل متحد ان دوره به حيث هم اهنك كننده يروسه صلح در امور افغانستان وارد كابل شد ومورد حمايت واحترام دولت أنوقت ومخصوصا سلطانعلى كشتمند صدر اعظم أنوقت قرار كر فت وساير مجاهدين نيز به جناب شان احترام فوق العاده داشت ولى در أنوقت حكمت يار نظر به تعصب خاص كه داشت با ماموريت شان اعتراض كردند واورا غير موجه طرفدار قضيه اتهام كرد در حاليكه بجز از اعاده صلح در افغانستان كدام ارزوى ديكر نداشت و وى با شنيدن اين اعتراض به خواست خود ازين ماموريت كنار رفت . وبيننسيوان ماموريت اورا تعقيب كرد كه يك حقيقت مسلم است . حق كو
23 سپتامبر 2012, 01:36, توسط احمد حیدری
کو دتا علیه داکتر نجیب الله
چیزی جالب در این ادعای که ازطرف دشمنان حزب زیر چادر مرحوم نجیب میشود بکار بردن اصطلاح کودتا بالای حزب،حال اگر سوال شود که کودتا بالای کی؟ از یک طرف وقتی سوال از مسولیت و فرار شود قباله میکشید که دوهفته قبل داکتر صاحب استعفا داده بود وهمه صلاحیت مربوط
محترم عاطف بود. پس ایا در تاریخ شما این چنین کودتا را دیدید که بالای یک فرد مستعفی بیکار کودتا شود؟؟؟ و ما میگویم حق همان عاطف صاحب قبول بلاخره انها با زنده یاد شهید کریم شادان حکومت را به مجددی تسلیم کردند همه جهان از ماورای تلویزون دیدند! وحال که میگویم فرار! همه قهر میشوند مگر ایا شما که ادعا دارید نجیب استعفا داده بود پس دیگر هیچکاره بود مانند هر تبعه عادی کشور متقاعد بیکار! ایا یک تبعه کشور که میخواست سفر خارجی کند باید کدام مراحل راطی میکرد؟ پس ایا ان سرباز که وظیفه خود را انجام داده از عمل خلاف قانون جلوگیری کرده قابل تقدیر نیست؟
و اگر برعکس ان کودتا را قبول کنیم! ایااین کودتاچیان کارکشته هزاریک جبهه, ان جنرالان ارشد خاد انقدر ضعیف بودند که یک پلان برای نظارت وگرفتاری نداشتند؟ این کودتا از کودتا عموزاده ها داود ظاهر کرده هم بی خونریزی بود که حتی یک فرد هم به دفاع از ریس جمهوربرحال سرقومندان اعلی و به گفته شما محبوب مردم سر بالا نکرد؟ درحالیکه تاامدن مسعود ومجددی روزهاگذشت ؟
جالب این نیست که رئیس جمهور برحال که شما از شهامت و استعداداش چنان شعر ها می سراییند. درعوض اینکه برای دفاع از مردم وخنثی کردن کودتا! اقدام کند و در تماس بامردم و نیرو های خود شود طیاره خاص خارجی می اید و باافراد خارجی در موتر های خارجی میخواهد خارج شود !
پس باز هم ان سرباز قابل افتخار تاریخ نیست که گفته کجا میروید ما را رها کرده ما را در دریای امو هم نه انداختید! کجاشد ان همه...
مطابق اسناد تحریری و ویدیویی و زنده بودن اکثرشاهدان هیچ یک از رهبری دولتی وحزبی از سفر نجیب خبری نداشتند مطابق اجندا کاری همه در دفتر برای جلسه صبحانه نزد نجیب امده بودند که از فرار خبر میشوند ! هیچ سندی تااکنون ارایه نه شده که حزب درمورد سفر ان فیصله کرده باشد حتی در جلسه رهبری !
پس این مرحوم نجیب ما محکوم به خیانت ملی نیستند که بدون هیچ فیصله رسمی حزب و دولت با یک اداره خارجی بصورت مخفیانه پلان ترتیب میکند تا ترک وطن کند ! این خود ثابت کردن ان نیست که نجیب همه ارزو های امریکا و غرب را برای سرنگونی حاکمیت دولتی عملی کرده وظیفه اش ختم شده به پاس خدمت طیاره انتقال اش بعد از ختم باگروپ اماده شده بود؟
اگر چنین نبود پس نجیب هیچ ادمی نبود که تااخرین لحطه از نظام خود اگاه نبود فقط ساعت 2 شب خبر شد و فرار کرد انهم اینقدر بیچاره که یک گروپ هموطن اش نبود باید خارجی های ! خاص انتقال اش میداد؟
انچه واقعیت است مرحوم نجیب الله بابرنامه منظم و مشترک غرب با تضمین خاص و خامی که فقط برای خود وخانواده خود از غرب گرفته بود مرحله به مرحله شرایط را طوری اماده کرد تا حاکمیت را فروپاشد ! که چنان هم کرد و من به تمام اسنادی که سر خورده ام و همه میدانند ثابت کننده این نیرنگ است و همه حزب و دولت را از بالا تاپاین در عمل انجام شده قرار داد.و درچنان فضا ایجاد شده واین توطئه بزرگ این تعدادی از افسران هرسه قوای مسلح و حزبی های فداکاربودند که از امکانات اوپراتیفی و سیاسی خود استفاده کردند تا احداقل فرصتی برای زمینه سازی امنیت شان و خانواده های شان دفاع از مردم را سازمان بدهند.پس ایا قابلیت محکوم شدن را نجیب الله که همه مردم وحزب خود را درمیدان رها کرده و همه حیات هستی و سرزمین شانرا بخاطر فقط خود به نابودی کشاند و خودش که از مدت هاقبل پلان داشت و هشت ماه قبل زن اولاد خود را همراه گروپ از خویشاوندان و مربوط خودش همراه....کشیده به طرف هند به قیمت این معمله ننگین روان بود میدانید ؟ یا همان حزبی ها و مردمی را که همه هست و بود شان درکنار مردم شان بود تاخرین امکانات از مردم وحزب خود دفاع کردند و چه جان های شرین خود را از دست دادند.
اینست واقعیت برای انهایکه میدانند وقبول دارند واقعیت را انهایکه خود را میخواهند فریب دهند کار خودشان است
با احترام حیدری
23 اكتبر 2012, 15:21, توسط شوهر خواهرت
هر کسی که هستی اولاد سگ و جاسوس ایران هستی، اولاد سگ داکتر نجیب نگو اولاد خر بگو که محترم داکتر صاحب نجیب الله احمد زی شوهر خواهرت زن، خواهر و مادر مسعود سگ روسیه، ربانی، خلیلی، مزاری،محقق، فهیم وغیره بشمول خواهان کسی که خودت هستی سر خر مست بگایم اولاد بی ناموس.
آنلاین : http://www.khoharat.com
23 سپتامبر 2012, 02:29, توسط مجاهد زاده ای بی خدا
مه خو فقط کامنت ها را ره خواندم. واقعا خوب بود. اطلاع یافتم از دوران نجیب. در ان زمان من مکتب می خواندم و کوچک بودم. در منطقه ای ما دولت نبود. نجیب را هم همه کس نجیب گاو صدا می کردند. نمی دانم که چرا. کاش این نوشته به فارسی می بود. اما خیر است. کامنت ها جالب می باشند. از دوستانی که تجربه عینی و دست اول دارند خواهش می کنم زیادتر نوشته کنن.
امید که دوستان اگاه توسط کامنت های شان بیشتر در مورد این دوران نوشته کنن که ما هم بفهمیم که چه بوده و چه شده. فعلا خود ده مملکت نه شمشیرزن معلوم است نه کوستیزن. در هر کوچه و پس کوچه مردم برای خود قهرمان دارند و هر کس که مرد برایش لقب های عجیب و غریب می دهند. گاهی ادم می ترسد که بعد از این مرده ای سگ های کابل را هم لقب های عجیب و غریب ندهند و برایش یادبودها نگیرند. از این وطن شک نیست.
23 سپتامبر 2012, 07:19, توسط برادر
یک جواب به دوپرچمی(آقای رادمنش وجنرال همه کاره بینام)!
خدمت شما عرض شود هرکی مخالف شما ورهبران شما بود فورااصل ونسب وراه وروش وقد واندام انرااندازه میگرید ومهرفلان بودن رابه پیشانی اش حک میکنیدکه ازشما گیله ای نیست چون درمکتب پرچم وکاجی بی (کشوربزرگ شوراها)پرورش یافته وبه باررسیده اید .آنجا که رادمنش میفرمایند درباره سقوط داکترنجیب باید کتاب ها نوشته شود,من گفته اورا کمی تکمیل میکنم که نه تنهادرباره سقوط بلکه درباره به قدرت رسیدن پرچم وتسلیمی بلاقید وشرط آنهابه شوروی انزمان وبیانیه تاریخی! رفیق ببرک کارمل! ازرادویوتاشکند وشعارمعروف پرچمداران که میگفتند وطن پرستی یعنی سووتیزم(یعنی شوروی پرستی )وتمامی خیانت ها وجنایات این سازمان جهنمی عجیب الخلقه باید کتابهانوشته وتحقیق هاصورت گیردکه تاحدی چنین کارهای شده است ولی ازاینکه کتاب وتحقیق وبررسی ای نیست که جنایات پرچم راتبریه نموده باشد خواندن ومرورآن برای روفه قا یک کمی دشوارمینماید.
چرامن سازمان پرچم راعجیب الخلقه خطاب نموده ام؟
چون این سازمان به بررسی زیاد روان شناسانه نیازمنداست وبه اسانی شناخت ان میسرنیست.سازمانی که باشعارمبارزه طبقاتی ودکتاتوری پرولتاریا وامحای استبداد وجهش ازساختارفیودالی ومناسبات خانخانی بوجودآمد درچنین میدانی دست به سربازگیری زد خود به مدافعین ومزدوران دواتشه فیودالها وخوانین ومستبدین تبدیل گشتند,سازمانی که شوروی پرستی راشرط اول وطندپرستی شعارمیداد به عاملین ذوب وسقوط قبله گاه شان مبدل شدند,سازمانیکه نابودی اشراربی فرهنگ!ومزدوران ارتجاع وامپریالیزم راشعارمیدادنددریک چشم به همزدن به دوستان پروپاقرص آنان تبدیل شدند وکشور واداره آنرادودسته وبالبان سرشار ازخنده وجبین گشاده به اشراربی فرهنگ!تقدیم نمودند. درتاریخ دنیای سیاست درکل رااگرنگویم ,بدون شک درتاریخ سیاست منطقه نمیشود سازمانی چنین شیاد,دروغگو,بی اصول وبی اخلاقی راپیدانمود.
شما آقایون رادمنش وجنرال همه کاره بینام خیلی کوشیده ایدتاباقصه های اوچه گفت ومن چه گفتم تان جنایات تاریخی سازمان پرچم رابپوشانیدکه این کارشدنی نیست چون سازمان پرچم حداقل دومرتبه خاین است ,اگرفقط خیانت درمقیاس تاریخ منظورماباشد:خیانت بزرگ اول تسلیم وطن به همسایه بزررررررررررررررررگ شمااااااااااااااااااااااالی ,خیانت دوم شما تقدیم وطن ودولت به مجاهدین وجنگسالاران وپهلوانان که تاهمین اکنون درشعله های آتش خیانات شما همه میسوزند.هرقدرهم که پررووبی حیا وبیشرم بوده باشید که اهستیدجفاهای تاریخی سازمان شما ,رهبرمجبوب کارمل عزیز!!!و روفه قا حداقل تااخیرسده کنونی مایه بحث وپند واموزش وعبرت نسلهای کنونی وبعدی کشورماست.
یادداشت : ازاینکه به جای بنین سوان اسم لخدربراهیمی رااشتباها نوشته بودم ( فرقی هم نداردکه کدام نام نماینده ملل بوده ,چون نفس روند منظورماست)پوزش میخواهم.واینکه مرادرزمره همکاران افسران قهرمان اردوکه درتوطیه پرچم وملیشه های دوستم وبابه جان وجلال رزمنده ومنصورکیانی وپهلوانان وگلم جمان مردانه واربه شهادت رسیدند قلمداد نموده اید,غلط کرده اید ,چون من یک نوجوان تازه ماموریکی ازشعبات بودم که به قول معروف هیچ کاره ای نبودم وتاکنون یک آدم کاملا معمولی ام.
شادباشید
ممنون
23 سپتامبر 2012, 12:04, توسط دشمن با كستان و زن فروشان بيناموس با كستانى. ن.ب
اقاى برادر بازهم من حقير نا خوان هستم ببخش,يك سوال دارم.ولى اكطر وجدان دارى با صداقت بكو!
اكر كارمل بلان از بين بردن امين و بر انداختن باند امين را از قدرت با استفاده از روسها نميكرد,ايا بود كدام نيروى ديكرى و يا كدام شخصيت ديكرى كه اين كار را ميكرد و صد ها هزار انسان اين ملك را از مرك حتمى نجات ميداد؟
امين كفته بود كه از 16 مليون يك مليون زنده بماند كا فيست.
ايا خودت در جمله همان يك مليون ميامدى؟
مزارى صاحب جطور شد كه با برادر ارجمند شما موافق هستيد؟از نوشته بعدى اين شخص بيداشد كه از بس قيضه ميكند.
اين شخص تمام منظره را سياه رسم كرده,يك رسم سياه جهار كنج؟
خدا خير كند... خير اكر همين سوال مرا جواب داد بعد من اين شخصيكه به اسهال كلمات مبطلا ست و از لحاظ انديشه سخت قبض است,جلو صاف خود را از اب بيرون ميكشد.
23 سپتامبر 2012, 13:06, توسط پرویز "بهمن"
سلام به آقای (برادر)
قضاوت شما خیلی ظالمانه وبدور از انصاف است که تمام کوزه وکاسه را به پای پرچمی ها شکستانده اید. شما ازیک عنصرخیلی مهم درروند تحولات چند دههء گذشته کاملا چشم پوشی نموده اید وآن عنصر قومیت واستحاله نشدن اقوام وملیتهای ساکن افغانستان است که تاکنون زیر چتریک خانواده بزرگ که نام آنرا ملت میخوانند نمیتوانند باهم جوش بخورند.
افغانستان با این ترکیب قومی اش وبافتهای قبیلوی آن ونیز با هژمونیزم وقدرت طلبی یک قوم برسایر اقوام م حالت استثنایی درمنطقه ودرجهان دارد.
اقوام افغانستان همیشه درمیدان نبرد پیروز بوده اند ولی درمیدان سیاست توسط رهبران قبیلوی شان فروخته شده اند. بیشتر این رهبران وپادشاه ها درطول دوصد وپنجال سال خاستگاه قبیلوی وپشتونی داشته اند. بدون شک انقلاب ثور نیز جز یک تحول قبیلوی ودست بدست شدن قدرت ازیک قبیله به قبیلهء دیگر چیزدیگری نبود. اما نقش پرچمی ها درین تحولات بارز است. پرچمی ها ودرراس آن زنده یاد ببرک کارمل را میتوان اولین بنیاد براندازان نظام قبیله سالار درافغانستان تعریف کرد. این مهم نیست که شخص زنده یاد ببرک کارمل پشتون باشد ویا تاجیک ویا کشمیری ویا هر چیز دیگر. مهم این است که ببرک کارمل وپرچمی ها سیستم قبیله سالاری را برای اولین بار درتاریخ کشور برانداختند وبه نسلهای آینده فهماندند که روشنفکران غیر قبیله نیز شایسته گی حکومت کردن را دارا می باشند ویک هزارهء شریف ونجیب چون سلطانعلی کشتمند نیز میتواند مصدر بهترین خدمات اجتماعی برای جامعه گردد. این را نیز نباید فراموش کرد که زنده یاد ببرک کارمل ازقوای شوروی سابق دعوت نکرده بود تا افغانستانرا میدان رقابت های بین المللی قرار دهند ویا اینکه ببرک کارمل با شوروی ها قرارداد رسمی امضا کرده باشد. قرارداد اصلی را نورمحمد تره کی امضا کرده بود وشوروی ها به اساس همان قرار داد تره کی خودشان را ملزم دانستند تا ازهواداران شان درکابل حمایت نمایند .اگر شوروی ها اینقدر عاشق زنده یاد ببرک کارمل بودند باید در ابتدا ازوی حمایت می نمودند که وی را حفیظ الله امین بادیگر همرزمانش به حیث سفیر ازکشورخارج نمود.جالب این است که پشتونها همیشه عیب دیگران را می بینند ولی به عیب هم تباران خویش هرگز نمی نگرند. رهبران پشتون هرقدر وطنفروش وبی غیرت باشند نزد پشتونها بحیث رهبران زیرک و وملی گرا ومستقل مزاج معرفی استند ولی اگر یک عنصر خارج قبیله عین عمل را تکرار کرده باشد اورا به بدترین نامها وصفات یاد میکنند.بناء من هرگز حاضر نیستم که زنده یاد ببرک کارمل را اززاویهء دید پشتونها بشناسم. ببرک کارمل و وشوروی ها دریک مورد باهم وجه مشترک پیدا کردند که نابودی حفیظ الله امین بود که بهرقیمت باید ازبین میرفت درغیر آن همین طالبانی که بعداز حاکمیت مجاهدین به کابل وارد شدند ودکتور نجیب الله احمدزی را بدار آویختند ممکن بود که آن وقت خیلی قدرت مندترازآن طالبان بدون ریش وریش دار زیرنام ملیگراهای افغان با اندیشه های قرون وسطایی ومحمدگلخان مهمندی باگلبدین یکجا وارد کابل میشدند وبرای تصفیهء اقوام غیر اوغان که باقی مانده بودند هوشیارانه وبا حمایت امریکا عمل میکردند ویک رژیم مانند جنرال پینو شی را درکابل مستقر می ساختند که آنوقت نه زور شوروی میرسید ونه هم زور کدام کشور دیگر.
البته این به معنای این نیست که پرچمی ها اشتباهاتی را مرتکب نشده اند من منکر اشتباهات پرچمی ها نیستم ولی سگ یک پرچمی کارملیست نسبت به یک فاشیست قبیلوی جاهل وبی مسؤولیت شرف دارد
با احترام
پرویز بهمن
23 سپتامبر 2012, 15:07
بجواب برادر بى نام !
بقول خودت كه در ان وقت ازيشت سرت مرغها مصروف استفاده بود وهيجكاره نبوديد ويس به كدام صلاحيت يك حزب سراسرى كه حد اقل دوصدوينجاه هزار عضو داشت همه را كا جى بى وخايئن خطاب كردن وتمام ازادى خواهان را يهلوان ودزد خطاب كردن وتمام مجا هدين را خايئن خطاب كردن ،ثابت است كه شما يك انسان بى تربيه وفاقد اخلاق إنسانى هستيد كه سر جشمه تان همان خلقى هاى بى فرهنك كه دريك لست از شهادت ده هزار انسان را بديوار وزارت داخله نصب نموديد ووطن را به همين حالت شما لوجك هاى نو بدولت رسيده كه شعار سوسيا ليزم را در كشور مطلق بيسواد افغان سر داديد وتمام كسانيكه داراى بيست جريب زمين بود اورا فيودال كفته عليه او شعار احمقانه داديد وزمينه را براى دزدان بيسرو يا كه هست وبود كشور را مى بلعند مهيأ ساختيد( . فرد غير وابسته )
23 سپتامبر 2012, 21:25
به این چهره نگاه کنیدکه بارشیطانیت یک تاریخ راباخودمیکشد!
23 سپتامبر 2012, 21:41
چهره دروغین ,لنگی ساختگی ,چپن ویانیمتنه جنوبی والی قلابی ,نام :ببرک (که هیچگاهی تاسطح ببررشدنکرد),ملیت تاجک-پشتون,کمونیست چهارآتشه (به قول برهان غیاثی روسیست,به قول خودش سووتیست,وانتی امپریالیزم ایکه درفرودگاه ها ودراثنای سفرهایش امپریالیزم رابه نابودی وپاره پاره کردن تهدیدمیکرد,وبه ادعای دروغین اش دراخیرعمرمدرس قران نواسه ها یش درماسکو(درزمانی سقوط دریک مصاحبه ای باژورنالست غربی درماسکو گفته بود که حالا به نواسه هایم درس قران میدهم !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟درس قران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)واقعا که شیادی ,منافقت وشیطانی او رامرزوحدی نبود!
23 سپتامبر 2012, 09:22
پرچمی ها دو خیانت نا بخشنودی دارد یکی تسلیم دولت و خاک به شوروی و دور دوم به ای اس ای که تا این دود اتش که این میسوزد اثر جنایت پرچمی ها است .
23 سپتامبر 2012, 10:59, توسط عازم
خلقی ها هفت جنایت تارخی دارند
1-شروع انقلاب.تجاوز به رسوم وعنعنات ملی,تجاوز به مذهب واعتفادات مردم وبلاخره کشتارتمام عیارملت .
2-دعوت قوای شوروی به افغانستان (21باربوسیله تره کی-امین)
3-کودتا اول علیه داوود خان
4-کودتا دوم علیه تره کی
5-کودتای سوم علیه داکترنجیب(کوتا-تنی)
6-کودتا چهارم (وطنجار پکتین ...) با گلبدین -سقوط نهای نظام
7-ایجاد جنبش طالبان, غلامی پاکستان وجنایت ونسل کشی خلق افغان.
23 سپتامبر 2012, 11:45, توسط راستگوی لیطرف
بحث خلقی وپرچمی وقضاوت ملت
من بحث خلقی وپرچمی را شنیدم ,اما بگذار یک خلقی ویک پرچمی را در کنار مردم قرارداده وازآنها بپرسیم:
1-کی بار اول در برابرکرملین سجده کرد وپیمان غلامی وتجاوز امضاکردوراه را برای تجاوز شوروی باز کرد.
2-کی برای شوروی ها پیوسته پیام میداد ونامه مینوشت که ما نسبت به پرچمی ها سر سپرده شما هستیم
3-کی قوای شوروی را در ماه جون 1979 مخفیانه دعوت کرد ودر میدان بگرام جا بجا کرد.
4کی بعد از سقوط هرات ههمه روزه به الیکسیکا سگین صدر شوروی(اخبار بی بی سی-پارسال ) تلفون میکردکه عاجل به افغانستان قوا ارسال بدارید.
5-کی ها در تابوت مخفی شد ودر ماسکو اعزام گردید وبرای اعزام قوای شوروی تلاش کرد.
6-کی قتل ,ملا امام ,معلم ,مامور,سرمایه دار ملی ,پیشه ور....را در افغانستان آغازکرد وکشور را به دریای خون تبدیل کرد.
7-کی لست کشتار چهارده هزار هموطن خویش را در دیوار های وزارت داخله در زمان امین جلاد آویزان کردوالبته این شمه آن جنایات بود
8-کی اعلان کرد که در افغانستان یک ملیون انسان کافیست ودیگران باید سر بریده شوند.
9-بلاخره کی قوای شوروی را به تارخ ششم جدی 1358 به افغانستان دعوت کرد ودر کنار قصر تاجبیک جا بجا کرد؟
10-کی جنایت نابخشودنی را انجام داد وفامیل داوود خان را بسته قتل عام کردوانفلاب را باخون آغاز کرد؟
کی سازمان جاهل خلق الساعه ,آدم کش ,بیسواد ,بی فرهنگ ,بی دانش ,متعصب ووطنفروش, پاکستان پرست وروس پرست وامریکایی پرست در افغانستان بود.........اگر این لیست ادامه یابد مجموع آن به هزار شماره می رسد اما ای خلقی بی وجدان وطنفروش ,هر زمانیکه شما میخواهید تصویر گذشته تانرا بیابیید ,لطفا آنرا در روی ملت افغانستان جستجو کنید.لا اقل در جامعه خود را بنام خلقی معرفی کنید وببیند که چقدر تُف مردم در روی شما باریدن می گیرد.کارمل ونجیب رهبران پرچمی ها بودند لطفا ایشانرا با امین وتره کی در سیمای مردم اندازه گیری نمایینداگروجدان داشته باشید!
قدرت شماو زور شما ونیروی سازمانی شما واضحآ زمانی به نمایش گذاشته شد که شما وزارت دفاع ,داخله وقوماندانی اکثرقطعات داخلی بشمول نیروی هوای را در اختیا داشتید وخاینانه با لای پرچمی ها کودتا کردید وتا پا کستان فرار داده شدیدوبلاخره به دامان کرنیل های پاکستان سقوط کردید.
نوت -آنچه که پرچمی ها مشکل اساسی داشتند,پاک کاری چتلی ها وکثافات خلقی ها بود.اما برگترین اشتباه پرچمی ها این بود که تقاضای سراسری ملت را زیر پا دکردند وشما خلقی های خونخوررا برای ملت ودادگاه ملی تسلیم نکردند که حق ملت را تحویل شان میکردید.بسیار خوب است که به شیوه گذشته در مخفی گاه های تان زندگی کنید .خود را برای ملت معرفی نکنید.بهترین آدرسی را که خود دریافته اید جایگاه شما در کنار سایرجنایکارن تان مثل طالب,حزب گلبد ین تحت رهبری پا کستان است عزیزم!!!!!
23 سپتامبر 2012, 12:08, توسط پرویز "بهمن"
من صد درصد با نظریات راستگوی بیطرف همنوا هستم ومطمئن استم که هیج خلقی نمیتواند به آن پرسشها پاسخ بگوید ولی خلقی ها یک گزینهء خیلی چرب دارند وآن بازی با کارت قومیت وپشتونوالی است.
پشتونولی پردهء خیلی ضخیمی است که خلقی های خونخوار سابق؛ حالا برروی خویش آویخته اند. یک نمونهء زندهء آن همین خیرمحمد ماموند بود که درزمان حاکمیت فاشیستی امین به صدها نفر دانشجو واستاد پل تخنیک را راهی دیار عدم ساخت ولی حالا خودش را بحیث خدمتگار فرهنگ پشتو معرفی کرده است. او حالا وقت خودرا به باسواد سازی پشتونها درعلم فزیک وکیمیا میگذراند. لطفا به این چهرهء مزخرف نگاه کنید
23 سپتامبر 2012, 12:11, توسط دشمن با كستان و زن فروشان بيناموس با كستانى. ن.ب
اينه راستكو واقعى .اى جشمت را صدقه.اينها ده را مانده به درخت ها جنكو هستند.اصلا سك مرده اين جا ست.
23 سپتامبر 2012, 16:22, توسط میرویس
طالبان فرشته های صلح
24 سپتامبر 2012, 01:10
بهههه خوش هستم که همه یکصدا و همنوا در برابر جاهلیست اوغان وحشی ایستاده اند .
با تائید گفتار بهمن صا حب , خلقیها بنیاد شان به مسایل قبیلوی گذاشته شده بود رهبر بزرگ شان نابغه شرق " تره کی" تخلص میکرد !! همه و همه به یکجا شدن مناطق انطرف دیورند فکر میکردند تا مسایل منافع ملی اینطرف دیورند !! خلقی ها خواهان حاکم بودن همیشگی اوغانها بودند , در قدم دوم میخواستند سلطه قندهار را خاتمه دهند از این رو بود که کشتار خلقی های تر ه کی و امین در قندهار مثل مناطق غیر اوغان با قصاوت و بی رحمی اجرا میشد !! ....
در یک سخن میتواند گفت که خلقی ها نه کمونیست بودند و نه چپی همه و همه اوغانملتی برای بدست اوردن امتیازات بیشتر یا منافع شرم اور قبیلوی شان ! کار میکردند ...
خان
24 سپتامبر 2012, 01:29
سلام دوست بالا درست فرموده است جنایات و حماقت های خلقی ها بسیار طویل است !!
چند فقره دیگر را هم باید اضافه نمایم مثل :
اولین فیر تانک را اسلم وطن جار (که انزمان ها پشتونجار تخلص میکرد ) بالای ارگ داوودخانی فیر کرد تانک اش سال ها در برابر خانه خلق یا خانه رهبر خلق یا " سرای خانم تره کی گل به بو" نمایش داده میشد . ولی جالب تر از اینها , رهبران خلقی ها یا "وزیران تره کی پاچا" به سفارت شوری پناهنده شده بودند روس از عجله ویا سیاست و منافقت موتر حامل تابوت ها را یکجا با اوغانها های دلاور و غیرتی داخل تابوت ها , بداخل طیاره بالا وحین نشست طیاره به شوروی متوجه شدند که موتر سفارت را نیز با بزرگان "سور خل قی" ها بماسکو اورده اند !! یقینا که ان موتر عامل خلقی ها در کدام موزیم شوروی اسبق بمانند تانک وطنجار حفظ میگردد.
23 سپتامبر 2012, 12:41, توسط پوپلیار
من نوشتار های با لا را به خوانش گرفتم میخواستم تا در باره این نقد بحث نمایم اما زمانیکه نبشته نهایت مستدل,واقعی وبیطرفانۀ راستگوی صاحب را به خوانش گرفتم ,دیگر قلم از حرکت افتید وآنرا درراستای همین بحث عجا لتآ کافی دانستم .در صورت تداوام آن من اشتراک خویش را با پدیده های جدید وحرفهای نا گفته پیرامون این جنایات هولناک شریک خواهم کرد. این نوشتار سرا پا واقعیست اما تصویر کامل نیست.جنایت خلقی ها بیشتر از فاشیزم هیتلری ورژیم پولپوت وایدی امین ...است .جویبار خونیرا که اینها در افغانستان اساس گذاشتند,تاکنون درگردش است. من بیاد دارم که بویژه در شهر های شمالی افغا نستان,در یک عمل قهرآمیز این خلقی ها حتی مجموع دروازه های دوکاکین را در کندز,مزار,بغلان,سمنگان,... توسط صاحبان ایشان ,سرخ رنگ کردند,تا پیام خونین خویش را برای ملت صادر نموده وایدولوژی انقلابی شان را آرایش بخشند,تعجب میکنم که چه باعث شد که از میان این ایدولوژی انقلابی,اندیشه های سیاه برخاست واین خلقی ها درتحت رهبری جانی ترین ووحشی ترین سازمانها چون طالب وحزب گابدین ,باردیگر دست به جنایت برده وفتل عام ملت را از سرگرفتند
23 سپتامبر 2012, 12:57, توسط ناظم
این تخم های گندیده وبد بوی امین جلاد باز ازکجاپیداشد .اینها فکرمیکنم که وجدان های شانرا عملیات کردند؟ خلقی های گلم اگر شما حافظه ندارید ویا آنرا خون گرفته است !اما بیاد داشته باشید:که تمامی هموطنان مان ,کوه ودرخت ,دشت ودمن, بلاخره تمامی انسانها وزنده جانها شاهد جنایات هولناک شما هستند.ملت بخشی تاریخ زنده هستند.این شما هستید که دیگرمرده اید ودر جامعه افغانستان ,از سر بلند برخوردارنیستیند! واز ترس ملت مخی شده اید,زمانی شما پیدا میشوید که آنجا مفهوم جنایت معنی می یابد!مثل تاسیس تحریک طا لبان وکشتن داکتر نجیب بوسیله پاکستان وخلقی( تنی)!
ناظم
23 سپتامبر 2012, 13:31, توسط روغ لیونی
رفقای خلقی عزیزم!
من خود خلقی میباشم ومشوره ام با رفقای گرامی ام اینست که سعی نماییندکه خود را در چنگ قلم ملت نیندازید.ما متئسفانه بنا بر دلایل بیشمار, وکارکرد های پیشین مان ونقش امین در راه اندازی های دریاهای خون درین سرزمین ,سوگمندانه ,چیزی برای گفتن برای ملت مهجورخود نداریم! بگذار این پرده را نگشاییم!!
روغ لیونی
23 سپتامبر 2012, 14:44
زنده باد راه قبیله ستییزی کارمل -مسعود -مزاری-دوستم.
هجه بودند قصر پوشالی قبیله سالاری را گون کردند.
روحت شاد کارمل بزرگ، مسعود قهرمان و مزاری شهید.
دیگر به آب و آتش خود را بزنید سلطه قبیله سالاری خلقی و طالب احیا نمیشود.
23 سپتامبر 2012, 15:47
خلقى بى ناموس قبيله يرست !
سك امير حبيب الله خادم دين رسول الله از نادر غدار وخانواده سفاكش شرف دارد سك كارمل از تره كى لوده وأمين جلاد شرف دارد سك بروفيسور ربانى شهيد از عبدالرحمن ديكتاتور شرف دارد وسك مسعود قهرمان از وزير اكبر خان عهد شكن شرف دارند واين افراد جهاركانه شكننانده طلسم دروغين شما است كه قبيله خركوس ديوانه را سزاوار يادشاهى ميدانيد كه نمونه أش همين كر زى دزد با برادران طالب اوست كه كر زى ومحمود كر زى مصروف جمع كردن وغضب كردن وفرار سر مايه بدوبى اند وطالب همه روزه درين وطن در مسجد بازار مكتب شفاخانه محافل عروسى خون جارى مى كنند خلقى يعنى طالب كلب الدين حقانى. يرجمى يعنى تمدن فرهنك جبهه ملى .ايتلاف ملى مردمان سلحشور مقاومت در برابر تجاوز يا كستان .ومن هم صحبت شدن يك يرجمى نيك نام را با تمام خلقى ها ى قاتل خانواده داود خان وهزاران مردم كمنام كشور لازم نميدانم . ولى يك قتل را كه انهم عمدى باشد از ير جمى وجمعيت وشوراى نزارنشان دهيد مزارى بزرك هم در برابر عمل انجام شده قرار كرفت كه از خود وملت خود در برابر جنايت هاى سياف دفاع كرد وحال سياف بخود سلسله سيادت خلق كرده سيد قاتل نيست سيد اولاد رسول كريم است هر سيد كه قتل مى كند به نسب او شك دارم زيرا رسول كريم رحمت للعامين است واولادش بايد اخلاق ان بزركوار را داشته باشد وصحبت هاى سياف درين روز ها كه بمرك نزديك شده نادم از اعمال كذشته است ورنه اين توبه وموضع كيرى صلح را بعد از ييروزى مجاهدين بايد مى كرد وهزاران هزاره را به جرم دوستى ومحبت خانواده نبى اكرم وال وبيت مطهر ان به داش خشت يذى ذوب كرد ويس اين نادان جطور سيد است ؟ كه محبان خانواده خودرا مى كشد .سيد خو سردار واقا است ضررش بكسى نمى رسد سيد قاتل ودزد اصلا سيد نيست مانند فرزندان نوع ع است وسياف نيز از همان قماش است كه رنكش نزد رسول كريم ص زرد است .حق كوى )
23 سپتامبر 2012, 15:56, توسط خواجه موسى
سيد انست كه ذكربر لب كونش نرسد
انكه تا خايه خورد ,خواجه عا لا نصب است
23 سپتامبر 2012, 17:06
بجواب خواجه موسى جان !
من با شعرت موافق هستم كه سيد انست كه ياك باشد وبا تقواى وآلبته سيد هيجكاه مفعول واقع نمى كردد نيز درست است .وأما شماكه خواجه هستيد مواصفات خواجه به ادعاى جناب شما خايه كور برايش داخل شود يعنى كونته معروف باشد خواجه است .كه اين صفت را به خواست خود ادعا كرده ايد كه كونى كرى خواجه هاكه فرزندان أبوبكر صديق است به شما مبارك باشد . حق كو
23 سپتامبر 2012, 18:11, توسط خواجه موسى
واذا خاتب هموالجاهلونه قالو سلاما.
23 سپتامبر 2012, 19:54
ﺧﻮاﺟﻪ ﺑﭽﻴﻢ اﺯ ﺩاﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺕ اﺩﻋﺎ ﻛﺮﺩﻱ ﻭﺟﻮاﺑﺖ ﺭا ﻛﺮﻓﺘﻲ ﺑﺎ ﺩﻳﺪﻩ ﺩﺭاﻳﻲ اﻳﺖ ﻛﻼﻡ ﺧﺪاﺭا ﺑﻤﻦ ﺗﻮﺟﻴﻊ ﻛﺮﺩﻱ ﻭاﻧﻬﻢ ﻏﻠﻄ اﻳﻨﻚ ﺫﺭﺳﺖ اﻧﺮا ﺑﺮاﻳﺖ ﻣﻲ ﻧﻮﻳﺴﻢ ﻭاﺫا ﺧﺎﻃﺒﻬﻢ ﺟﺎﻫﻠﻮﻥ ﻗﺎﻟﻮ ﺳﻼﻣﺎ ﻛﻪ اﻳﻦ اﻳﺖ ﻛﺮﻳﻤﻪ ﺑﺘﻮ ﺑﻲ اﺩﺏ ﺑﺎ ﻫﻨﻴﻦ ﺷﻌﺮﺕ ﺻﺪﻕ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ .ﺭاﺳﺘﮕﻮ
23 سپتامبر 2012, 18:47, توسط ضد استبداد قبیلوی
مسایل خیلی ساده است. پیچیده اش نکنید:
1. خلقی ها می گفتند در هر قسم نظام سیاسی باید رهبری و حاکمیت به دست پشتونها باشد. می گفتند پشتونها برادر بزرگتر هستند. خلقی ها از مارکس می گفتند و با تکیه بر گفته های انگلس و مارکس تلاش می کردند که حاکمیت قبیلوی و پشتونوالی را توجیه کنند و برای پشتونوالی پشتوانه ای علمی درست کنند که البته مثل این است که کسی بخواهد از پوست شتر و بز ، جت های جنگی و رادار بسازد!
2. پرچمی ها می گفتند، نه، ما قرار است که یک نظام مدرن را پایه گذاری کنیم که با حاکمیت های قبیلوی فرق داشته باشد و ملی باشد و ملی بیاندیشد و عدالت را جدا از مسایل قومی اجرا کند و داستان برادر کوچکتر و برادر بزرگتر در اداره ای کشور یک داستان نادرست است و همه حق دارند که در برادر قانون حقوق و تکالیف مساوی داشته باشند.
این مادر اختلاف بود.
من طرفدار ایده ای پرچمی ها هستم و باور دارم که ببرک کارمل ضربه ای به منطق و پایه های قدرت قبیلوی زد که تا ابد قد راست کرده نخواهد توانست. البته این هم ناگفته پیدا است که کسانی مثل اقای ربانی، اقای مسعود، اقای دوستم، اقای مزاری و ... این ضربه ها را تکمیل کردند و امروز قبیله گراها مانده و یک دنیا حسرت و افسون و نفرت و ای اس ای و بمب بسته کردن در کمر زن و سگ و خر و اطفال.
البته همه ای این مردان بزرگ اشتباهاتی را هم مرتکب شدند و کارهای نادرست هم کردند. اما اصل کارشان که شکستاندن کمر انحصار قبیلوی و حاکمیت قبیلوی بود را کسی نمی تواند منکر شود و برای همین هم در تاریخ می مانند و از سوی بخش بزرگ از ملت از یاد نخواهند رفت.
23 سپتامبر 2012, 19:01, توسط برادر
بازهم به جواب روفه قای پرچم!
شماخیلی عبث به جعل تاریخ وگریزازتاریخ تقلادارید,چون فروش وطن به یک قدرت خارجی وسجده نمودن به پای آن قدرت (روس)وعبودیت به آن قدرت دیگر برای سازمان شماورهبرگرانقدر!!!شماکارمل عزیز!!! وهرپرچمداری نه ازلحاظ اخلاقی (که سازمان شمافاقدآن تولد شده بود)ونه ازلحاظ سیاسی (که سازمان شمارابه حق میتوان فاحشه سیاسی نامید)زمینه ای باقی نمیگذاردکه با کسی وکسانی به بحث وجدل بپردازید.شمامرتکب ان جنایاتی شده ایدکه ازجنس جنایات دیگریست,فروش وطن به روس وبه قول رهبرهزارچهره وشیادشما (که گاهی تاجک بودولحظه ای دیگر پختون میشد وخیلی هم علاقه داشت که بگوید هزاره ام ولی قیافه واصلیت کشمیری اومانع این دروغش میشد)وهمه پرچمداران به کشوردوست وبرادرتان !!! شوروی بزرگ!!!.
سازمان پرچم آنگاهیکه تازه مزه قدرت راچشیده بودوفکرمیکردند تاابدازشاخ قدرت به زیرکشیده نخواهدشدندسرود کشتن سردارمحمدداودراساخته وقلقله میکردند:
دیدی که خشم مردم بامستبد چی هاکرد..................................
ولی امروزبرای گریزازتاریخ وبرای مجاب حریفان سیاسی شان به هواخواهی وبازخواست قتل موصوف برامده اند,که دراخلاق پرچمی وپرچمی گری همه چیزممکن ومجازاست.شمابرای گریزازتاریخ سراپاسیاه وننگین تان استبداد وقساوت امین ناامین رابه میدان میکشید,که من وهرافغانی اورایک ظالم ,جانی وبیرحم میشناسیم و محکومش مینمایم,ولی وقتیکه کارمل عزیز!!!وپرچمداران چه پیش ازقدرت وچه بعدازقدرت (تاکه به تقسیم باهم نساخته بودند)دوریک میزمینشستند وبرنامه می ریختند باهم پیروان یک آیدیالوژی دوران سازطبقه کارگر!!!وسازندگان سوسیالیزم!!!بودند وبودید,آنزمان که کاسه شماباهم شریک بودمشکلی درکارنبودوحالابه کسانی که عمرشان ازکودتای مشترک شما ورفیق قبلی شما ,امین کمتراست شریک دوسیه مشترک تان میسازید؟؟؟بازهم دراخلاق پورچم همه چیزشدنی وممکن است.لازم به تذکر مجددمیدانم که تما م جنایات حفیظالله امین به یک روزه کشتار,قتل عام وویرانی قوت های دوست وبرادر!!!!که همزمان درچندین ولایات عملیات های جنگی رااززمین وهوا با اسکات واوره گان به راه می انداختندقابل مقایسه نیست ,تمام جنایات امین به گردجنایات پهلوانان وملیشه های ساخته وپرداخته رژیم پرچم(پهلوان رسول ,پهلوان دوستم ,پهلوان غفار, عصمت مسلم ,منصورکیانی وپهلوان _قوماندان های هرات ) که به قتل ,غارت,راه گیری ,تجاوزبه پسران مردم,تجاوزبه ناموس مردم وهزاران جنایات دیگری که عام وسرتاسری شده بودرسیده نمی تواند.رد پای سازمان پرچم درتمامی بدبختی های وطن مشهودوروشن است .اینکه شما ورهبرتان برادران مجاهدتانرااشراربی فرهنگ!!!خطاب وهرسال راسال شکست شان اعلام میداشتید ,زودمنکردیروزتان شدید وحالامرادرکامنت بالاسرزنش نموده ایدکه چراکلمه کارمل عزیز!!!(اشراربی فرهنگ)رانوشته ام,البته من کلمه فوق رابانداییه نوشته ام که نشانگر عاریتی آن کلمه است(چون بحث ماروی جهاد ومجاهد نیست ورنه من دیدگاه خودم راپیرامون جهاد به عنوان یک فاجعه ومجاهدین به عنوان نابودگران زندگی ,صلح ,سازندگی وتمدن دارم که درجاش نوشته ام وخواهم نوشت).هرروزه جامه عوض کردن وبه رنگ دگری شدن وچهره دیگرگرفتن هم درمکتب روفه قا ی سووتیست-کاجیبیست بلامانعست.میخواهم به یک چم دیگری ازپرچمی هااشاره نمایم وان اینکه :آنان به ضم خودشان سرملیت هزاره کلاه گذاشته اند,که باصدارت یک پرچمی مشهورمانندآقای سلطانعلی کشتمند باید هزاره هازیربار منت پرچم باشند,حال آنکه این آقا همیشه ازیاران باوفا ونزدک ببرک وشخص درجه دوپرچم بوده واگرهم به صدارت درسایه کشوردوست وبرادر!!!چندسالی رابه آرامش وآسایش غنودنمیتوان به حساب هزاره ها گذاشت ,بلکه صاف وساده به حساب پرچم وپرچمی گری اش محاسبه کرد.(البته عمق دانش وتوانایی فرهنگی وسرسپردگی اش رادریگانه شهکارش بنام "پل دوستی"!!! به خوبی به نمایش گذاشته است ,اگرکه عمراین ننگنامه فقط دوساعت بودچون روفه قافهمیدندکه این آقای آرام وخاموش بدرقم گندخودوهمرزمان رابه بادداده ,شهکاربعدازدوساعت ازهمه غرفه های بیهقی ومراجع حزبی جمع وبه ذباله هاسپرده شد,مانند بیانیه تاریخی ببرک کارمل درمرگ چرنینکورهبرمتوفی کشوردوست وبرادر!!!ومقاله شرم آورزمانی بلبل پرچم رفیق سلیمان لایق (هردوبیانیه ومقاله درحقیقت انقلاب ثورارگان نشراتی پرچم چاپ شده بود)ها وجفاهای سازمان پرچم نه آنست که کسی نداند,حالاتسلیم وطن واداره کشورراکه درروزروشن ,پیش چشم همه مردمافغانستان وتمام دنیا,درحضورخبرنگاران وکامره های خبری به جهادگران وجنگ طلبان وکابل سوزان رامیخواهندمنکرشوندکه بازهم به آیین واخلاق پرچمی گرکاملاسازگاراست.پرچمداران ورهبران خیلی خیلی عزیزشان راراه فراازتاریخ مطلقامسدوداست.
ممنون
24 سپتامبر 2012, 00:55, توسط بهزاد
آغا بیادر !
شما جناب که به فرمودهء خودتان یک مأمور نوجوان وهیچ کاره بودید واضحا" که از وقایع که در سطح رهبری حکومت رخ میداد تنها از شایعات در شعبه تان و کوچه وبازار آگاهی پیدا میکردید بنا" لازم نیست که به گفته هایتان پافشاری نموده وبالای دیگران بقبولانید
و هم از سپاهی گمنام جنرال بینام سوال دارم که شما جناب دران کشمکش ها چه نقش داشتید واز کدام یکی از طرفها جانبداری میکردید ؟
24 سپتامبر 2012, 14:29, توسط سمنكانى
اينه ببين اقاى برادر,كاسه جينى كه صدا ميكند خود صفت خويش ادا ميكند.نقاب از رخت افتيد تو جهره بليد خودرا ظاهر ساختى كه امينى خون ريز و جنايت كار هستى.اولين شخص خبيث را من ديدم امروز كه جنايات امين تركى و خلقى هاى زن فروش شبشى را تو جيه ميكند.تو بايد كارمل را كه سر شما را كند و مردم را از جنك شما مزخرف ها نجات داد,بد بكويي.مانند يك سك جفيده يي.من كه دران شب 6 جدى در ليليه مركز دانشكاه كابل نز يك دوست رفته بودم,صدا هاى فير شنيده ميشد خلقى ها سخت ترسيده بودند و دونفر برجمى يك قديفد سنكين رااز اوطاق به او طاق ميبردند.همين دوست من با يكش اشنا بود كفت جى بر كردى كه اينقدر سنكين است؟ برجمى كفت تفنكجه هاى خلقى ها را جمع كرديم,يكش تفنجه را در تشناب انداخته بود. خلقى ها ميلرزيند,اينه غيرت ادم كش. انكه ميكشد خودش ترسو وبى همت است. برجمى كفت كه دست ما زير سنك است وكرنه بايد اين ها را در همين ميدانى با تفنجه هاى خودشان تير با ران ميكرديم,دوست من كفت كاشكى دلم يخ ميكرد.من شاهد اين صحنه بودم. امروز با يكى از همان بيناموسهاى زاغى ,شبشى از كابل برس سر كشيده است و عقده كشايي ميكند.ايا ديكران بالاى تو بيناموس عقده كشايي كردند هم تو جنايت كردى و هم عقده تو دارى.از قوم مزخرف هستى كناهت نيست.نيش عقرب نه از براى كين است
.... مقتضى طبيعتش اينست
23 سپتامبر 2012, 23:08, توسط خراسانی
او برادر او پختول باز تو خر غول می باشی. صدقه نام کارمل شوی. صد سال لازم دارین که افکار کارمل بزرگ را درک بتانین. شما قوم بی تمیز ادم شدنی نیستین ده امو قوم تان لعنت
24 سپتامبر 2012, 00:06, توسط حقپرست
به بهانۀ پاسخ برای یک جنایتکار مشهور تاریخ , سره خلقی !!
با توجه به نگرش ها وهذیان گوی های مستهجن نمادخون وسمبول مرگ یعنی بازماندۀمنفورنظام خون آشام خلقی ,اولآ سعی نمودم تا درقالب ادبیات وآرایش سیاسی واکادمیک ,به پاسخ آن بپردازم ,اما بعدآ ملتفت شدم که این یاد داشت برای یک خلقی خونخورارقام می یابد ,باید سطح سویه وی وفراست سازمانی او را درنظرگرفته برحسب لیاقت تاریخی وی ورهبران جاهل شان باید بنوشت تا به ساده گی مفهوم یابد!
من تصورمیکنم که جنایتکاران خلقی امینی این قاتلین ملیونها انسان وطن ,هنوزهم از میان کشتارگاه ها وپولیگون های پلچرخی وخندق های خون صحبت مینمایند!.هنوز این جان بیخبران ,آگاه نیست که رهبران مذدورشان خواست تا در زیر لوای روسها,به عمرننگین خویش ادامه داده د وبنآ لا اقل 21 بار ازسران کرملین تقا ضاکردند تا نیروی خویش را به افغانستان گسیل دارند. شما فراموش کردیند که رهبران شما درمیان تابوت سفرکرد وقوای شوروی را به افغانستان برگرداند وبا این قوا یکجا به وطن برگشت؟ هنوز فکرکنم که شما فیلم رهبرجانی وخونخور خود امین سفاک را فراموش کرده اید که بخودی خود , وطوردزدانه ,صدور مرگ وکشتار را درافغانستان صادرنمود, داوود خان وفا میلش را قتل عام کرد؟ شما فراموش کردید که درجوش وخروش ومستی تان, همین ببرک کارمل درروز قیام , کشتار داوود خان وخانواده اش را جنایت خواند ومورد خشم امین وتره کی واقع شد؟ .شما فراموش کردید که چه مقدارگورستان ها درین سر زمین بنا نمودید.شما فراموش کردید که بلاخره تیوریسن شرق ونابغه جاهل وبی فرهنگ تاریخ تان نورمحمد تره کی را پس ازکشتارده ها هزار انسان بیگناه هموطن مان ,مثل نبرد کرم های گور, بلاخره بخاطر قدرت تان چگونه با (بالشت )نابود کردید.شما فراموش کردید که در حادثه چندول کابل, چه دریای خونی را براه انداختید؟ . شما از یاد بردیند که در حادثه با لاحصار, دریای کابل را باخون بیگناهان رنگین نموده بودیند؟ شما فراموش کردید که در حا دثۀ هرات 65 هزار انسان را ازتیغ کشیدید واز شوروی ها کمک خواستید تا بیایند متباقی ملت را ازتیغ بیرون بکنند.شما فراموش کردید که مردم جوخه جوخه دسته دسته به رژیم های بعد از شما مراجعه مینمودند ودرخواست کیفری نموده وآرزو داشتند تا شما باید قیمت جنایات تانرا بپردازید.شما فراموش کردیند که همین ببرک کارمل ده ها هزار انسانیرا که از دم تیغ شما جان به سلامت برده بودند از زندان های کشور رهانمود؟ شما فراموش کردیند که درغند انقلاب وفرقه های ثارندوی تان ومربوطات وزارت داخله چه تعداد از قطعات قومی را تشکیل نموده بودیند؟شما فراموش کردید که دریک رویا روی نا برابر با پرچمی ها درهنگام کودتای شهنواز تنی این مذدور پاکستان تا اسلام آباد دوانده شدید.شما بیاد دارید که در کنار طالبان چه تعداد ازهموطنان مانرا از جمله برادران هزاره را که اکنون برای شان اشک تمساح می ریزیند ,نابود کردیند.شما فراکوش کردیند که قاتل همین داکتر نجیب شما وپاکستانی ها هستیند؟ شما فراموش کردید که چه تعداد از انسان های وطنرا از طیاره ها به زمین ودریا پرتاب کردید .شما فراموش کردیند که چه تعداد از انسان های بیگناه را زنده زنده بگور کردیند؟ شما از یاد بردید که رهبر جنایتکار وخون آشام شما امین , اعلان نمود که از جمله 16ملیون نفوس فقط یک ملیون برای افغانستان کافیست ؟ شما لست قتل 14 هزار نفری خویش را که در دیوارهای وزارت داخله آویزان کرده بودیند فراموش کردیند؟ .شما از یاد بردید که رهبر بیعقل وبیشعور شما بنام تره کی برای هیئت شوروی قول داد که تا برگشت دوبارۀ شان تمامی مساجد افغانستان را به سینما مبدل مینماید(جانباز-افغان جرمن) .شما از یاد بردید که رهبر قاتل شما امین مردمان پغمان را به لشکر کشی بامیان سوق داد وقتل عام ونسل کشی برادران هزاره را سازمان داد وجنگ قومی را در افغا نستان اساس گذاشت ؟شماقتل عام های دره کنروبغلان ودره صوف ونهرین ولوگر......وهزا ران قریه را فراموش نموده ایند.شما دریا های خون وطن را که به گردش آورده بودید از یاد برده اید؟شما فراموش کردید که تره کی بیعقل ومذدور شما در کرملین رفت وامر نابودی امین را از لئونید برژنف دریافت داشت ؟ شما از یاد بردیند که تره کی وامین موافقه ننگین وتجاوز کارانه با شوروی ها را به امضا رسانید؟ شما فراموش کردید که رهبر خاین تا ن امین با مذهب مردم هنگام بسم الله خواندن چگونه سبکسرانه برخورد میکرد؟شما سالگره ننگین وگستاخانه ومضحکه تره کی بی فرهنگ وضد ملی تانرا فراموش کردید؟ شما ازیاد بردیند که برای تره کی کتاب جعلی (زندگی نوین )نوشتیند تا شخصیت احمقانه وی را ارتقا دهیند؟ تضاد شما با پرچمی ها ,قطعات قومی جناب سید منصور نادری ,جنرال دوستم وحزب وحدت وشورای نظارروشن است !همینها بودند که بار دیگر کودتای شما خاینین را به مشارکت حزب گلبدین وپا کستانی ها ,در هنگام سقوط نظام داکتر نجیب خنثی نموده وشما خاینین ومذدوران پا کستان را تا چهار آسیاب لوگردواندند.این داغ ,داغی ابدی برجگرشما خواهد بود,اما شما برای همیش از صفحۀ تاریخ ناپدید شدید وتلاش نماییند تامردم چهرۀ اصلی شما را درک ننماید ,که اولآ تُف خویش را بروی شما می اندازند وبعدآ از گلوی شما خون می گیرند!
از چه بگویم ازکجا بگویم از کدام جنایات شما قصه هابگویم ؟خوشا بحال تان که نه وجدان داریند ونه ننگ داریند نه غیرت ,نه شرم ونه حیا ورنه در زیر بار این همه جنایات ونفرت بی پایان این ملت علیه تان,باید سکته میکردیند!!! جا لب که هنوز قلم های شما به گردش است وبا زهم با خون مینویسد!
حقپرست
24 سپتامبر 2012, 07:13, توسط برادر
آقای به اصطلاح خودت حق پرست ودرحقیقت روس پرست!
این همه لاف وگزاف پرچمی مابانه اکادمیک اندیشیدن واکادمیک نوشتن ات ودراین هرزه نامه ات که پیداست یکمقداربیسوادتشریف دارید,فکر کنم شما اکادمیسن سرویس های شبانه روفه قای مشاورتان بودید,چون درقاموس وطن فروشان پرچمی خدمت شبانه به مشاوران روس هم فرهنگ بود ,هم هنر ,هم علم وهم ادای دین انترناسیونالستی!.شما که ازکشیدن ناموس تان به آغوش باداران روسی تان شرم نداشتید ,ما چه توقع ای داشته میتوانیم که مانند آدم های باشرف ومرد باحریف های تان صحبت نماید ,شما روفه قای رفیق سبزه مشهور!!! که درناحیه اول حزبی شما یکی ازفعالین پرچمی به شمارمیرفت میباشید,پس باشما جروبحث امربیهوده ای بیش نیست!
24 سپتامبر 2012, 00:17, توسط احمد زی
جناب حقپرست صاحب ,بنازم منطق ات را,همین جنایتکاران خلقی ,حتی پس ازمرگ سیاسی شان,یک جنایت هولناک دیگر را ثبت تاریخ خونین خویش نمودند وداکتر نجیب الله را با همدستی پا کستانی ها به دارآویختند وروسیاهی ابدی را کمائی کردند.
احمد زی
24 سپتامبر 2012, 00:20, توسط اپولیار
در جامعه افغانستان ,پوست خلقی قیمت اش از پوست روباه بیشتر است !من از برادران خلقی تقاضا مینمایم تا لطفا به کشور برگردیند که ملت خریدار پوست های سرخ شما اند!
پوپلیار
24 سپتامبر 2012, 00:40, توسط بیغرض
برادران خلقی گُلم,نمیدانم چطور ستاره بخت شما طلوع کرد که با راه اندازی کودتا علیه داوود خان برای کشتار ملت تان فرصت یافتیند,اما دوبار (در زمان تنی وپایان نظام نجیب الله )با مساعدت آی اس آی پاکستان واستعمال حلقۀ غلامی پنجابی ها برای حصول قدرت ,تلاش ناکام کردیندوپوزۀ شما بو سیله همین پرجمی ها مستقلانه به خاک مالیده شد.دیگرهیچ نیروی نیست تا قدرت طاغوتی وشیطانی شما را در افغانستان تضمین نماید .شما تلاش نکنید که درحسرت کشتارپیشین تان باردیگر دست به اعمال شیا دانه بزنید.آنفدر رخسار سیاه وخونین تره کی-امین درجامعه افغانی نفرت انگیز است که دیگرمردم از یادبود کلمه (خ) منفور هستند! اگر بازهم شوق وکیف کشتار داریند,تلاش نماییند تا نه بنام خلقی بلکه تحت لوای پاکستان وحزب گلبدین وطالب ظاهرشویند! ودریای آمو را ازخون بسازیند!وخوددرآن دریا نیز غسل خون بجاآوریند!
بیغرض
24 سپتامبر 2012, 06:41, توسط ناقد
درود بروح پاک قهرمان ملی شهید داکتر نجیب الله و مرگ بر دشمنان قسم خورده افغانستان یعنی آی اس آی و مزدورانش!!
24 سپتامبر 2012, 10:05, توسط سلمان
خدا ميد اند حق نا حق را همين قدر ميدا نم خلق و پر چم دوشمن دين وطن است
25 سپتامبر 2012, 00:33, توسط ویس
یک کارشان خوب بود که میخواستند افغانستان را از جهالت و تاریکی اسلام بیرون کنند بطرف جامعۀ لیبرال و سیکیولار منتها افسوس که موفق نشدند.
24 سپتامبر 2012, 10:54, توسط بوستانی
تعریف سازمان خلقی در افغا نستان
سازمان خلقی یکی از سازمانهای فاقد ایدولوژیک واندیشه بوده که بر بنیاد اندیشه های بدوی تبهکارانه درافغانستان ,تشکیل یافته است.اهداف تاکتیکی آنرا کودتا واهداف اسراتیژیک آنراتاسیس گورستان ها برای زحمتکشان افغانستان تشکیل میدهد.وجوه اشتراک سازمانی, درین سازمان بر پایه فرهنگ قبیلوی وزبان وتعصبات ملی بوده واز لحاظ فرهنگی کسانی میتوانند تا افتخار عضویت این سازمان را داشته باشند که به طایفه هایی (چلوُ,(جوگی )وجت ارتباط داشته ودارای "بروت های عظیم وبزرگ باشند.این سازمان با بیرون سرخ ودرون سیاه ,آرایش یافته وبا جبهات بزرگ افغانستان مثل جبهه (پنجابی )طالب وحزب گلبدین ,پیوند های عقیدتی وبرنامه یی دارد.چون این سازمان ازلحاظ کارآئی وفکری توان رقا بت با سازمانهای دیگر را نداشته لذا اعضای آن میتوانند تا ازطریق صدور خانم های خویش برای مشاورین شوروی ,پنجابی های پاکستان ...به با لاترین پلکان قدرت رشد نماید.این سازمان میتواند تا از هرکشور همسایه مانند روس وپا کستان کمک نظامی دریافت داشته ودرکنار هر اجنبی مانند روسها وپا کستانی ها برای کشتار هموطنان خویش سهم گسترده وملی خویش را ادا نمایند.
این سازمان در نبرد های میان سازمانی میتواند تا رهبران خر صفت وبیشعورخویش را نه بوسیله سلاح جاریحه بلکه بو سیله" بالشت" نابود نموده وبرای گرامی داشت ازین کشتار,تمامی اعضا ,عوض بر پایی ماتم ملی ,اتن ملی براه اندازند.
ازسوی دیگر این سازمان حق مسلم خویش میداند تا درکشتار رهبران حزب دموکراتیک خلق افغانستا ن ازهموطنان پنجابی ,کمک بلاعوض دریافت داشته وایشانرا درچهار راهی آریانای کابل آویزان نموده واز دوستان پنجابی خویش مدال "صدافت" دریافت نماید.
این سازمان بو سیله هرکشور بیگانه میتواند تا کودتای نظامی را در افغانستان علیه حاکمیت های ملی ومردمی , براه انداخته وسران شکست خورده کودتا ,میتوانند تا به پنجاب پاکستان پناهنده شوند!
"بخش اول"
بوستانی
24 سپتامبر 2012, 11:22, توسط روغ لیونی
رفیق گرامی خلقی عزیزم!
نگفته بودم که این راز را ازپرده بیرون نکن!پس حا لا جمعش کنید.گفتم که در زمان حاکمیت مان ,اشتباهات لا یتناهی از دست ما وفرامین بیجا ورهبران کم تجربه وصفوف آتشین مان رخ داد,ما حرفی برای گفتن متأسفانه برای ملت خود نداریم .این بحث را درهمینجا اختتام دهیند!
روغ لیونی
24 سپتامبر 2012, 11:05, توسط مندوزی
بح بح ,بخداقسم دقیقترین تعریفی که از سازمان خلق, تا کنون در افغانستان صورت گرفته است ,اما امید است تا آقای بوستانی آنرا تکمیل نموده وبرای ملت بزرگ افغان خدمت نماید.همین کوسی زنها بود که شهید داکترنجیبالله را به فلان زن خود زدند.همین شهنواز تنی کودتاچی خاین بود.منتها بیاد داشته باشید که این سازمان بدوی ,فهم ودانش نداشته و به نوکری عادت دارند برای شان نوکر خطاب نکنید که خوش میشوند.وهمچنان از کلمه قصاب بسیار خوش ایشان می آید ,کوشش کنید که ازین واژه ها درآینده یاد نکنید!
مندوزی
24 سپتامبر 2012, 17:06
آقای مندوزی روسمل!
به کدام خدا؟؟؟
شما روسیست ها که تادیروزخدا وباوربه خدارا حماقت وافیون توده ها میدانستید ولی حالا ازملای مسجد هم ملاتر شده اید مانند رهبر وطن فروش تان که درقعرذلت ومرگ مدرس قران درماسکوشده بود!!!حقیقتاکه پرچم یعنی سرطان,سرطان جسم ,سرطانروح سرطان اخلاق وانسانیت !شما پرچمی هاپابند هیچ چیزی نبوده اید مانند رهبرروسپرست کشمیری بی وطن تان ببرک روسمل!ننگ هزاران ننگ به پرچم سرطانزاکه مروج بی ناموسی ومشوق مرگ اخلاق ومبلغ نابودی همه شیرازه های خوب انسان وانسانیت ومردی ومردانگی اند.شما که میله های تانکهای روس به کون تان ازتاشکند گلوپاره میکردید وازدریای اموگذشتید ,فکر میکردیدکه ازسر این میله ها پایین شدنی نیستیدولی دیدید که :
خشم مردم باووطن فروش چه هاکرد......................
من ازافشاگری شما فرزندان کا جی بی وغلامان حلقه به گوش روس که زنهای تان باهم وبامشاوران (باداران )تان شریک بود فرونخواهم گذاشت.شما که مرده اید وپوسیده اید وفقط بوی وطنفروشی شما وویرانی خدایان روسی شمابه جا مانده است وبس ,هنوزمیخواهید حرفی داشته باشید؟؟؟
24 سپتامبر 2012, 19:29, توسط مندوزی
بچۀ خلقی جنایتکار ووطنفروش
من خوحزبی نیستم اما جنایت شما خلقیهای خون آشام وجنایت کارتاریخ ,زخم جاویدانه را بر پیکرنصف ملت افغانستان ,بجا مانده است.تنها از فا میل اینجانب که یک فامیل روحانی هستیم تنها 17 نفر به گناه ذکر خدا وادای نماز وروزه ,بوسیله ماشین کشتارشما نابود شده است.شما قرضدار نصف این ملت زخمی هستید. نمیدانم از حماقت بیرحمی وجلادی وخری تره کی ویا جنایات ,جا سوسی واعمال خونریزامین,ویا عملکرد های خونین باند خلق ,شکایت کنم ویا از بی ناموسی خلقیها که زنان خویش را برای روس هاوپنجابی ها برای حصول چوکی ومقام هدیه نمودند. روس ها وپاکستانی ها را به کشور دعوت کردند وبه دستور پنجابی ها, دوبار بالای حاکمیت خود,کودتا کردند .یکبارپس ازکودتای ناکام ,در درون تابوت جا بجا شدند ودر شوروی فرارکردند ودوباره وزیر برگشتند وبار دیگرپس ازکودتا علیه حا کمیت خود ویا داکتر نجیب الله , به اسلام آباد فرارکردند وبار سوم بعد از شکست کودتا هنگام سقوط نظام داکتر نجیب الله ,به چهار آسایب لوگر فرارکردند ودر میان باند گلبدین ونیروهای پا کستانی ,به تجدید قوا پرداختند.
بعد از همه شکست ها ,همین خلقی های آدم خور ,سازمانی را تحت رهبری پا کستان بنام طالب ایجاد کردندواولین عمل تان کشتار هموطن تان بنام داکتر نجیب به مشا رکت فسران پاکستان بود.سازمان خلق یک معجون وهنوز یک پدیده قابل بحث وسرا پا ک ماشین قتل وجنایت در افغا نستان است.خلقی یعنی بی ناموسی ,خلقی یعنی وطنفروشی ,خلقی یعنی آدم خواری,خلقی یعنی قاتل ,اینها واژه هایست که شما از آن خود نموده ایند.پس هر انسان داغدار وبیطرف وطن مثل من ازین واقعیات آگاه بوده وبرای همیش ازآن یادخواهد نمود. وشما باید به این واکنش های قانونی ملت عادت نماییند.
مندوزی
24 سپتامبر 2012, 19:44, توسط روغ لیونی
ای خلقی گُلم
به لحاظ خدا آبروی ما را بردیند.گفتم این پردۀ راز را نگشاییند وتنبان مان را ازتن مان بیرون ننماییند.زبان مان نزد ملت گنُگ ودهن مان بسته است .اگر باوجدان وجسارت به عقب نگاه نماییم ,ازصبروگذشت وعفوملت مان سپاسگذار خواهیم ماند. به تعداد 2500 تن از همین رفقای پپرچمی را ما نابود کردیم ,بس است رفیق خلقی عزیزم.با ملت مواجه نشویند. من هم خلقی هستم اما زمانه به نفع ما نیست !!!!!
روغ لیونی
24 سپتامبر 2012, 14:46, توسط نفرت دارم از خلقی های وطن فرئش
نفرین به اندیشه خلقی
نفرین به رهبر خلقی
نفرین سیاست خلقی
نفرین به کودتای خونخوار خلقی
نفرین به نورمحمد تره کی خر فاسق فجول مفعول کثیف مردار وطن فروش ناموس فروش تاریخ مردار بیغیرت فاشست متعصب بی فرهنگ بی ادب بی دانش سک تخم سک نطفه سک .
نفرین به خلقی های نفرین شده ملت که اکنون جامه گلبدین طالب را به تن نموده است .
خلقی خر
خلقی سک
خلقی روبا
خلقی سک ماده
گو در اندیشه خلقی
اگر من جگر خلقی ها زنده از شکمش بکشم بخورم طوریکه بطرف من خودش نگاه کند دلم اخ نمیکند یعنی قلب نا راحت نمیشود بخاطر ایکه یک برادر کارگر داشتیم که مسئول اعاشه و باطه ما بود و اورا خلقی ها از من گرفت ودست پای ما را قطع کرد و فامیل ما کسی نداشتیم همه ما متعلم مکتب بودیم حیران مالندیم که چی کنیم و تا هنوز هم لادرک است
شما بگوئید قلب من باید شکاف باشد یانه . برادرم به هیج حزب نبود فقط کار گر بود شغل نل دوانی داشت یعنی نل دوان بود.
در گور مردار ترکی و خلقی های رزیل شاش کنم
در قبله ترکیست ها شاش کنم که قیبله انها کرملین بود.
اگر قدرت میداشتم بخدا قسم به شهدای گلگون کفن بدون قبرستان که ذریعه قلب خلقیها داش خشت را داغ میساختم تا خشت ها پخته میشد
تمام کسانیکه خلقی بود همه را برای سگ ها غذا میساختم هر قدر بود اوف اوف نعلت بر تو دنیا
24 سپتامبر 2012, 19:41
دوستان عزيزم يرجم داران رفقاى ارجمندم !
من از انجايئكه درمكتب إنسانى وعدالت خواهى يرجم تحت رهبرى قائد بزرك وياك بازش مرحوم كارمل دوست داشتنى تربيه شده ام وتا زنده ام در راه حق وحقيقت كام مى كذارم ولحظه اى هم راه كارمل كه راه عدالت خواهى وحق كوئى بود واست فارغ نبوده وان اصول زرين مردم دوستى ووطن دوستى را تعقيب مى كنم .ولى دوستان عزيزم ،با يك كلمه خطاب كردن شما تمام قاتلين را بنام خلقى مخالفم زيرا عده از خلقيان وطنيرست مانند ما يرجمى ها از باند ادم كش وتبهكار امين وامينيان متضرر شده اند وحتى رهبر خلق ان مردى كه با قلب مصفايش فريب ان جلاد قرن را خورده بود واورا از دوستان نزديكش جداً سأخت كه ان شياد قلدور ته يك يروكرام ويلان ترتيب داده شده بيرون با تملق وبوسيدن دست وشعار هاى فريبنده در مورد شاد روان نورمحمد تره كى بطور ماهرانه تمام قدرت را تصاحب وبلاخره سبب قتل فجيع او كرديد .وتمام خانواده بئ كناه اورا به زندان افكند تا دوست حقيقى أش كارمل عزيز در تحول نجات بخش شش جدى ١٣٥٨طومار ان نابكار سياه دل را درهم ييجيد ومردم را از فضاى اختناق ان سك تاريخ نجات داد . ولذا از باند امين نه تنها يرجمى هاى وطنيرست بلكه همه مردم أسيب ديده بودند كه يرجميان حقيقى طرفدار حق وعدالت وبرضد همه خايئن هاى وطن كه أز هر كروه كه باشد ميباشند ومنجمله يرجمى ماسك يوش وخايئن را نيز نمى يذيرد وصادقين تمام كروه هارا وارث اين سر زمين ميداند . ازينرو خواهش مندم كه بنام خلقى تبليغ را منع واز نام خلق برضد خلق سبب تخريشات دوستان هم كلاس خود نكرديد .وباند ادم كش امين را كه با استفاده از نام خلق وبرضد خلق قتل هاى دسته جمعى را سازمان وشعار خايئنانه سر داد كه از ١٦ مليون نفوس افغانستان صرف يك مليون ان كفايت مى كند و١٥ مليون ديكر بايد كشته شود كه اين قاتل بيرحم نه انسان بود ونه هم خلقى وبلكه دشمن انسان ودشمن خلق بود ومن به انعده خلقيانيكه از امين وباند فاسد او رنج ديده اند مانند يرجمى هاى ياك دوست شان دارم ومخصوصا خانواده تره كى مرحوم را كه نه مزه قدرت را ديدند ونه هم كدام استفاده سو اقتصادى ديكر را ولى بنام فأميل وخانواده تره كى از جانب امين زندان را ديدند وشكنجه شدند مورد احترام من است ودرين نوشته خود صادق بوده تمام مردم خودرا كه دربرابر بيكانه مقاومت كردند واز جانب طالب اين جوجه هاى نوزاد امين شهيد شده اند بروح شان إتحاف دعا كرده وطن خودرا أزاد آباد وتمام مردم وطنم را در صلح واشتى وصميميت و تتفاهم ويكدلى ارزو دارم با احترام.( يك تن از يرجميان أصولى ووطنيرست .)
24 سپتامبر 2012, 20:04, توسط گلستانی
خلق وپرچم برادرهم اند
من با توجه به نوشتار خیر خواهانه ودلسوزانۀ همرزم پرچمی خویش مینگارم که تعداد قربانیان خلقی های اصیل ووطنپرست وپیروان مکتب شادروان نورمحمد تره کی در تحت خود کامگی های امین ,کمتر ازرفقای پرچمداران اصیل وپیروان خط رهبر بزرگوارما رفیق ببرک کارمل نیستند.امین خون آشام نه برای خلق وخلقی ونه برای اساسگذار خلق واستاد خویش رحم کرد واو بنا برحکم وشهادت تاریخ یک جاسوس خرابکار بود که درمیان حزب دیسانت شده بود.ما وجوهات مشترک وپیمانهای جاویدانه با تمامی نیروهای ملی دموکراتیک ووطنپرست منجمله خلقی های اصیل درکشور داریم.آنا نیکه چنین سناریوی شیطنت آمیز را طراحی نموده اند وبنام خلقی این فصل را آغاز کرده اند,یا متعلق به باند سفاک وجنایتکار امین ویا دشمنان تاریخی نهضت دموکراتیک ملی اند.در سازمان پرچم هم تعداد عناصرمسخ شده گمراه وخاین چون سلیمان لایق وفرید احمد مزدک کم نیست ,لذا بر پایۀ شناخت های نوین وارزش های مشترک این نیروها را باید تفکیک نموده وتحت آرمانهای مشترک در جهت تحقق داعیه برحق شادروان نورمحمد تره کی وفقید ببرک کارمل عزیز به پیش میرویم.امید به چنین جنگ قلمی پایان بخشیده شده وهوشیا رانه در برابر دشمن مشترم موضع مشترک اتخاذ نماییم .
با احترامات فایقه گلستانی
24 سپتامبر 2012, 21:29
دوست عزيزم كه درمورد صادقانه ودلسوزانه حرف زديد ومن از جمله فرزندان خلق ييروى مكتب رهبر كبير خلق شاد روان نورمحمد تره كى هستم . وبا اين نيات نيكت بى ناموس تاريخ باشم كه اكر شمارا بشناسم دستت را مى بوسم واز اين روز به بعد به قيادت شما اقتدا كرده قسم بخداوند است درين شرائط وهمين طور نظر إنسانى را از هيج كس نشنيده بودم موفق وسر بلند باشئد يك تن از خلقيان )
24 سپتامبر 2012, 21:42, توسط سمنكانى
اقاى كلستانى كو نخود كدام خلقى از دست امين صدمه ديده تعداد شان از ده نفربيش نيست.همه خلقى ها به يك صدا از تركى رو كشتاندند و امينى شده بودند. اصلا تركى يك انسان بيعقل بود از او او سمبول بود تمام اختيارات بدست امين بود.تا بلاخره با بالشت خفه كردند و در بدرف هاى ارك انداختند كه تا حال قريب 10 رييس خورد كوجك بالاى نابغه شرق رفع حاجت كرده اند. خلقى ها كمترين صدمه را ديدند.وقتيكه كارمل قدرت را كرفت از خلقى كسى انتقام نكرفت زيرا روسها خودرا سبر ساختند كه نى.وكرنه خاكش را به توبره خود برجمى ها ميبرداشتند. بعد همه طالب شدند و نيم ديكر كلب الدينى.امروز منفور ترين و بست ترين موجود در كشور ما همين جناور هاست.
24 سپتامبر 2012, 21:06, توسط مراد
دوستان لطفا زیاد فحش ندهید. بگذارید که ارام صحبت شود. من از یک قریه ای کوچک در کوهستانهای هزاره جات هستم. دل بسیار پر دردی از مجاهد دارم. اما به هر حال یک خاطره را برا ی دوستان بگویم.
در زمانی که حفیظ الله امین به قدرت رسید در تمام این قریه ای فقیر فقط یک نفر ادم فهمیده و با سواد وجود داشت. من کوچک بودم. این ادم نه اهل سیاست بود و نه کدام قدرتی داشت. این ادم کشاورزی می کرد اما در عین حال در بخش های مختلف مردم بی سواد و فقیر قریه را کمک می کرد. از جمله این ادم در تهیه ای ادویه ای سنتی مهارت بسیار خوبی داشته و به وسیله ای روش مریضان را کمک می کرد. در ضمن این ادم در بخش زراعت هم به مردم کمک می کرد و تقریبا به عنوان خیرخواه در هل و فصل دعواهای محلی هم به مردم کمک می کرد.
اما یک شب به صورت ناگهانی چند تانک از مرکز ولسوالی امده قریه را محاصره کردند و این ادم بیگناه را با لت و کوب بسیار در حالی زنان و فرزندان اش گریان می کردند با خود بردند و تا امروز که نواسه هایش صاحب اولاد هستند از او مرده و زنده ای او خبری نیست.
حتما در حزب خلق هم ادمهای صادق و خوبی هم بوده اند اما باور کنید که جنایت های بسیار در حق مردم افغانستان صورت گرفت. شما فکر کنید که نه محاکمه، نه جرم، نه سارنوالی، نه قانون، نه محکمه، فقط همین قسم با تانک بیایند و یک نفر بیگناه دهاتی از دنیا بر خبر را ببرند و زنده به گور کنند. ایا این کار در هیچ منطق و با هیچ معیاری پذیرفتنی است؟ ایا جنایت علیه بشریت نیست؟
همین قسم ظلم ها بود که مردم دهاتی از دنیا برخبر از ترس جان خود دست به شورش و اسلحه زدند و در حالیکه از دست گروههای مجاهد بیزار بودند اما باز هم برای حفظ خود و جان خود به این گروهها پناه بردند. اکثریت مردم افغانستان نه اسلامیست بودند، نه سلفی بودند و نه خواهان یک حکومت جهانی اسلام بودند. اینها داستانهایی است که بعدها مزدوران ای اس ای و خمینی درست کردند. اکثریت مردم افغانستان از ترس و از فشار ظلم دست به اسلحه بردند.
24 سپتامبر 2012, 23:35
کارغلی ها ومسعودی های بیناموس اگر نر هستید از غار های تا بیرون بیاید که معلوم کنیم . شما تمام تان موش هسید.
26 سپتامبر 2012, 04:32, توسط برادر
روفه قای پرچمی! میدان نبردرامانند همیشه خیلی زود ترک گفتیدوهمان شوخی که مردم درباره شمابچه گکهاپراته وشیرساخته بودندکه :درپرخاش با یک بچه اطرافی گفته بودید: لطفانیکتایی مراایلاکنیدوازگوشم بیگرید!رامصداق بخشیدیدولی حرفهای ماوشماکه هنوز ناگفته وقصه های من وپرچم ناتمام مانده است که اگرزندگی مجالمان داد حساب هایمان راتصفیه خواهیم نمود.
ممنون
26 سپتامبر 2012, 11:12, توسط سنگرمل
برادرجان!
نه تنها نبرد پرچمی ها بلکه نبرد خلقی های اصیل وداغدیده علیه باند سفاک,جاسوس وخونخورامین وقا تلین تره کی ,جاویدانه است وخواهد بود.این مشترکات از درونگورستان های مشترک برخاسته است که بوسیله باند خون آشام جلاد وآدم کش امین , حفرشده است.ما هرگزبه نبردهای شیطنت آمیزی قلمی که در زیر(چادری) بو سیله شما جاسوسان راه اندازی میشود ,اشتراک نخواهیم کرد,مبارزه ما با بند سفاک ووحشی امین جاویدانه است شما را ازیاد نخواهیم برد!
26 سپتامبر 2012, 14:34, توسط رحیم الله
من یکی از خلقی های میباشم که هنوز داغ جنایات باند امین را بر جگردارم,من برای رهبران اصیل واصولی حزب ,چون شادروان تره کی ومرحوم کارمل احترام عمیق دارم .برادران ورفقای پرچمی خویش را دوست داشته وامید است تا بتوانیم از لحاظ سازمانی ,باردیگر که حزب از شر جاسوسان رهای یافته ونقاب ها دریده شده است ,زیر یک بیرق مبارزه نماییم!
26 سپتامبر 2012, 07:44, توسط رهگذر(بیخدا)
این بحث و کشمکش خلق و پرچم و بستن اتهامات علیه همدیگر شکل کمدی به خود گرفته است. به این عالیجنابان روسمل و یا موسکویچ باید گفت که، هر دو گروه خائنین به میهن بودند و قبله ای هر دو گروه کاخ کرملین و پیغمبر هر دو گروه مارکس و لیلین بود. هم خلق و هم پرچم در نهایت به سود اتحاد جماهیر شوروی مزدوری میکردند و هدف پایانی هم تبدیل افغانستان به یکی از ایالتهای اتحاد جماهیر شوروی بود.
26 سپتامبر 2012, 11:42, توسط نادر
آقای رهگذر (بیخدا)،
بگذارید که این تفاله های حزب وطنفروش از لنجزار رهبران شان بنویسند، تا همه از زبان خود شان در باره جنایات این وطنفروشان و قاتلان مردم افغانستان آگاه شوند.
26 سپتامبر 2012, 10:45, توسط اعتماد
خطاب بکسانیکه بر علیه داکتر صاحب نجیب الله به دروغ و افترا پرداختند!
خر چه داند قدر حلوا و نبات— طبره کاه باشد و کنج رباط
26 سپتامبر 2012, 11:20, توسط رادمش
منتها از خر زیارت نسازیند؛خریکه بوسیله گرگان نسق,نسق وپاره پاره شد.همان خریکه همگان رالگد زد ودر نقش روباه پا به فرارگذاشت دُم خود را بلند نمود واز لانه بیرون جهید ودر تلک گرفتارشد ودر نقش موش ,درسوراخ خزید,ومثل سگ جان داد!!!!!! شما حق به جانب هم هستیند,هرکس خرخود را نسبت به خرهمسایه ترجیح میدهد!!! واین حق شماست .
26 سپتامبر 2012, 11:26, توسط رادمش
آقای رامش ؛ شما اشتباه کردید ,این خر,نه بلکه (نرگاو)است .نرگاویکه همگان را شاخ زد,لگد زد,شاخ های درختان را شکستاند.در زیر لبه خوابید,درگاوخانه جا بجاشد,وبوسیله ماران ,نابودشد .کونش برهنه ورسوای عالمیان شد.
26 سپتامبر 2012, 11:46, توسط نادر
بیشتر بنویسید، از لنجزار خون و خیانت حزب تان.
بیشتر بنویسید، از جنایات رهبران تان.
بیشتر بنویسید، تا مردم از زبان خود تان از همه جنایات رهبران وطنفروش تان آگاه شوند.
به امید افشاگری بیشتر از جانب تفاله ها...
26 سپتامبر 2012, 14:27, توسط رحیم الله
داکتر نجیب قبل ازینکه یک وطنپرست باشد ,یک فاشیست بود.وی پاک کاری قومی را در نظام خویش آغازکرد.وی دریک زدوبند خائنانه باگلبدین حکمتیار قرارگرفت.همین اکنون باند نجیب وحکمتیار وطالب ,چه از لحاظ فکری وچه از لحاظ سازمانی,همه دریک خط قرارداشته وبوسیله آی اس آی پا کستان رهبری میشوند.
26 سپتامبر 2012, 14:59, توسط رحیم الله
قا تلین داکتر نجیب وواکنش نا نجیب!!!!
اصلآ قتل داکتر نجیب بوسیله یک مثلث شناخته شده ومعروف به اشتراک آی اس آی پاکستان,طالبان وجناح خلق تحت رهبری شهنواز تنی تحقق یافت.اما برای من تا کنون این معما حل ناشده باقیست که بازماندگان آن مرحومی وآنانیکه تجارت سیاسی را زیرنام آن شهید براه انداخته اند.بطریق آشکار,نه تنها اینکه تا کنون هیچگونه واکنشی ,بویژه واکنشی تبلیغاتی ونشراتی علیه قا تلین اصلی داکتر نجیبالله براه نیداخته اند,بلکه در یک روابط مرموزوتنگاتنگ با آن قاتلین , جبهه یی مشترک تشکیل داشته وعلیه نیروهای ترقیخواه کشور وبهترین واصیل ترین مبارزین افغانستان,دست به تبلیفات سوء زده وطی این دوران ,جئززیارت سازی ودشنام بازی برای فرزندان وطن,هیچگونه برنامه سازنده سیاسی نداشته اند. شگفت انگیز است که حتی به مناسبت شانزدهمین سالروز قتل داکتر نجیب در شهرکابل , اینها این شهامت را نداشته اند تا قاتلین را معرفی داشته واز ایشان نام ببرندواعلام میدارند که "گویا" این قتل به طالبان نسبت داده شده است ؟؟؟؟؟ این همان ترفند ننگین وزدوبند خاینانه کرزی وبرادران طالب اش را درذهن تداعی نموده که پیوسته کرزی تلاش مینماید تا طالبان را عامل جنایت معرفی نداشته وآن جنایات را بنام افراد مجهول !نسبت دهد. کرزی پا ,را ازین هم فراترگذاشت وچندی قبل اعلام داشت که این راکت پراگنی های اخیرکه مناطق شرقی کشور را به ویرانه مبدل نموده وباعث قتل وکشتار بیرحمانه هموطنان مان شده است ,نه بوسیله "برادران "پاکستانی بلکه بوسیله کسانی دیگرصورت میگیرد. هوادران داکتر صاحب اکنون از همین فرمول استفاده نموده وسعی مینمایند تا بالای قا تلین اصلی گُل پاشی نموده وشمشیر تبلیغاتی خویش راعلیه دیگران بکار برند؟؟؟؟؟؟
26 سپتامبر 2012, 15:18, توسط عثمانی
آقای رحیم االله سلام!
شما گفتارهای زیبا ی داکتر صاحب نجیب را بیاد دارید که خطاب به محمد ظاهر, شاه سابق گفت که چون کودتا را علیه شما پسرکاکایت براه انداخت و آنرا قانونی تعبیر داشته وبرایش پیام فرستادی .اما چون قیام ثوربوسیله حزب دموکراتیک خلق براه انداخته شده,واین حاکمیت غیر قانونیست؟؟.
عزیزم !! قتل نجیب یعنی قتل یک پشتون بوسیله پشتون دیگرولو پاکستانی باشد؛قانونیست ,واین همان قانون قبیله است که شخص داکتر نجیب درحاکمیت خویش این پالیسی را اساس گذاشت! لذا این قتل در چهار چوب همین مثلث فوق بوسیله برادران پشتون خلقی,پا کستانی وطالب صورت گرفته است لذا قانونیست ! فرق نمیکند واما باید قیمت این قتل را نه قاتل بلکه همسا یه قاتل بپردازد.اینرا گویند "دّم گری " درکورۀ آهنگری !!!!!
اینکه گروه داکتر صاحب نجیب امروز خود را در" کوچه حسن چپ " زده ومیخواهند تا برادران طالب وبرادران "شاهنوازتنی " وبرادران آی اس آی خویش را برائت دهند به سخاوت ایشان تعلق دارد. اماملت دید که این قتل بو سیله کی ها صورت گرفت وکی ها پیرامون جسد بی جان داکتر حلقه زده بودند.اگر کسانی ندیده اند لطفآ اعترا ات "خواخوگی "را در کتاب معروف "رازهای خوابیده " ژورنالیست معتبر ومشهور کشورآقای رزاق مامون ,دریابند!
26 سپتامبر 2012, 22:06, توسط سید رضا
وقارجان !
پا سخ ها ودشنام های جناب عالی شما به آدرس مخالفین سیاسی شما جواب من نیست .شما که پیراهن داکتر صاحب را به تن کردید ,اکنون لطف نموده به سوالات من پاسخ گوییند,که چرا داکتر صاحب نجیب چنین خیانت های بزرگی را درین کشورانجام داد.حا لا شهید نامیدن داکترصاحب وبرخورد های عاطفی درین خصوص بدرد ملت نمی خورد,لطفآ بدون دشنام به دیگران به این سوالات ساده پاسخ گفته تاسوالات بنیادی تربعدآ مطرح شود!!!
سید رضا
30 سپتامبر 2012, 01:44, توسط راستكو
به مطالعه برادرم كإمران مير هزار !نخست احترام خدمت شما تقديم است .ثانيا از انجائيكه كابل يريس به إظهار درد دل هموطنانت مبدل كرديده است به شما تبريك مى كويم .ثالثا اميد وارهستم كه از نشر عقده كشايئ عده از مريضان كه به شخصيت هاى كشور تعرض مى كنند يك مقدار باز نكرى كرده وتنها انتقاد سالم ونظريات داراى جارجوكات أدب وسالم رأ اكر به نشر بسياريد . خالى از مفيديت نخواهد بود .رابعا من مقاله را در مورد خواص افغانها كه با حاكميت ها مخالفت دارند از زمان اعلحضرت ظاهر شاه تا أقاى كر زى را طور خلاصه نوشتم متاسفانه از نشر بازمانده است توقع دارم كه هدايت فرموده انرا به نشر سيرده ممنونم كردانيد از توجه شما قبلا سياس مى كنم با احترام . راستكو