تجزیه افغانستان: از 2006 رای، 1139 رای مخالف و 867 رای موافق
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
در مدت حدود سه هفته از گذشت نظرسنجی در صفحه فیسبوک کابل پرس? درباره تجزیه افغانستان، دو هزار و شش تن در این نظرسنجی شرکت کرده اند که از میان این تعداد، 1139 تن با تجزیه افغانستان مخالفت کرده اند و 867 تن دیگر نیز رای موافق به تجزیه داده اند. بسیاری از مخالفان تجزیه افغانستان در پیام هایی که منتشر کرده اند، برقراری نظام فدرال را بر تجزیه افغانستان ترجیح داده اند.
پيامها
9 اكتبر 2012, 07:26, توسط عبدالله
بعداز عرض سلام آنهایی که رای مثبت برای تجزیه افغانستان داده اند، از جمله وطن فروشان قرن به شمار میروند.
همچنان این اشخاص مزدوران و غلامان حلقه به گوش ایران و پاکستان میباشند که خوش بین به تجزیه شدن افغانستان هستند.
بااحترام
9 اكتبر 2012, 07:39, توسط زال
زندگی با اوغان و پختونوالی زندگی با طالب ،انتحاری ، خشخاش و زنفروشی است. تجزیه یگانه راه است.
9 اكتبر 2012, 14:56, توسط ن.ب
اقاى عبد الله برو با كستانى را از سر زنت بايين كو شلاق ميزند.كاشكى شما جاسوس ميبوديد.كوش و بينى زن جاسوس را بادارش نميبرد.شما هزار بار از جاسوس بدتر هستيد.
9 اكتبر 2012, 07:47, توسط نادر
میرهزارعزیز،
تغیر نظام چه به فدرالی چه به تجزیه، درهردو صورت متأسفانه بازنده اصلی این بازی خطرناک قوم بیچاره و ستمدیده خودت خواهد بود، که در بین دو سنگ آسیاب شمال و جنوب آرد خواهند شد. ضرورت به توضیح بیشتر نمیبینم، زیرا نظرم را در پیام ها به تکرار اظهار کرده ام .
9 اكتبر 2012, 12:24, توسط حسین نوروزی
افغانستان نیاز به یک دولت مرکزی قوی دارد که بتواند قانون و حاکمیت را تطبیق کند. اما در افغانستان دقیقا بر عکس ان کار می شود یعنی تلاش می شود که با فدرالی کردن و یا با تجزیه دولت مرکزی را عملا از میان ببرند.
به نظر من، راه حل در این است که دولت مرکزی قومی ساخته شود و هممین دولت مرکزی قوی قوانین عادلانه و انسانی را ساخته و بعد تطبیق کند.
9 اكتبر 2012, 13:56, توسط Omid
این بدین معناست که 90 درصد از مردم افغانستان مخالف تجزیهء افغانستان هستند. چون کسانیکه به کابل پریس سرو کار دارند و یا آنرا میخوانند؛ 70 در صد هزاره ها هستند و 25 تاجکهای که کمی نشنلست هستند و 5 درصد دیگر هم، شاید پشتونها. از همین 95 درصد که شامل هزاره ها و تاجکها میشود، تقریبا 40 درصد نه گفته اند. پس این معلوم است که پشتونها که اگر 40 درصد در کل افغانستان و یا 35 درصد هم باشند، هیچگاه طرفدار تجزیه نیستند. با این حساب که واقعیت کابل پریس است، 90 مخالف تجزیه اند! و من در این شک ندارم که کابل پریس را 70 درصد هزاره ها و 25 درصد فارسی زبانان و یا تاجکها میخوانند و بخود زحمت میدهند که به آن پیام بنویسند و یا تعلیق بگذارند!!
9 اكتبر 2012, 15:49, توسط کابلی
اقای امید
لطف کن از دل خود درصد تعیین نکن. برو یک تحقیق کن بعد بیا بگو که طرح تجزیه ای افغانستان از کدام محافل شروع شد. طرح تجزیه ای افغانستان از سوی صاحب نظران تاجیک پیش کشیده شد. همچنان طرح فدرالی کردن افغانستان هم از سوی رهبران و روشنفکران تاجیک پیش کشیده شد. البته تعدادی از هزاره های فریب خورده و ازبک ها هم دراین هیاهو نقش داشتند. اما خود تان حتما می فهمید که لطیف پدرام به صورت رسمی طرح شمال و جنوب و قدرالی شدن را مطرح کردند. همچنان روشنفکران دیگر تاجیک مانند کامجو، حضرتی و ... طرح تجزیه ای افغانستان و ایجاد ایران بزرگ و خراسان بزرگ را طرح کردند.
برو در مطبوعات تاجیک میدیا بخوان که شب و روز از ایران بزرگ و از خراسان بزرگ و کشور مادر تاجیکستان دم می زنند. همین فعلا برو سری به وبسایت خراسان بزن که در ان اقای کامجو در مورد تاجیکستان بزرگ و ... دم می زند و اتجاد تاجیک های تاجیکستان و افغانستان با ایرانی ها را مطرح می کند. برو در وبسایت تاجیک میدیا بخوان که در ان از ایران بزرگ سخن ها می گویند و حتی مقاله ای را منتشر کردند تحت عنوان :
چو ایران نباشد تن من مباد
همچنان اگر شما یکی از برنامه های بی بی سی تحت نام پرگار در مورد افغانستان دقت کنید، حتی در لندن روشنفکران تاجیک در بحث با نماینده ای افغان ملت، اصلا کل تاریخ و هویت افغانستان را زیر سوال بردند.
من نمی گویم که این کارها خوب است و یا بد. هر کس حق دارد نظری داشته باشد. اما اینکه شما تجزیه طلبی را به هزاره ها نسبت می دهید بسیار بی انصافی است. شما به غیر از میر احمد لومانی، نشان بدهید یک روشنفکر معروف هزاره را که از تجزیه ای افغانستان دم زده باشد. حتی بلکویل سفیر امریکا در مقاله ای معروفش، در همان اول مقاله می گوید که این کار با تاجیک های افغانستان شروع می شود چون هم قدرت نظامی دارند، هم پشتوانه ای قومی در تاجیکستان دارند و هم بسیج سیاسی لازم را دارند.
من از شما می پرسم که جدایی طلبی به هزاره ها چه می دهد؟ حتی سیستم فدرالی به هزاره چه می دهد؟ اینکه در کابل پرس? یک نظر خواهی شده و مقاله هایی در مورد چاپ شده که اکثریت نویسندگان ان غیرهزاره ها بوده اند دلیل نمی شود که نظریه ای خیالی تجزیه ای افغانستان و یا نظریه ای قبیلوی فدرالی در میان هزاره ها طرفدار دارد. اگر محقق تق و توقی می کند و با ضیا مسعود حرفهای بیهوده می زند باور کنید که از روی حماقت است و پشتوانه ای مردمی ندارد.
تجزیه ای شاید برای تاجیک نفعی داشته باشد و ان هم به خاطر این است که موقعیت جغرافیایی شان در مجاورت تاجیکستان به ان ها یک پشتوانه ای قومی می دهد اما برای هزاره ها، تجزیه طلبی به معنی از زیر باران بالاشدن و زیر ناودان نشستن است.
همچنان است که داستان منحوس فدرالی شدن. در صورت فدرالی شدن افغانستان، هزاره ها در میان ایالت های قومی پراکنده می شوند و یا محصور در کوهستانات بی اب و علف و دور افتادن از جهان و زندگی می شوند.
در افغانستان کسانی را باید جدایی طلب دانست که در یاد اوری از کشته شدن اقای احمدشاه مسعود، نه بیرق ملی را بلکه بیرق یک حکومت سابق را در پایتخت بالا می کنند. باز هم نمی گویم که این کار خوب است و یا بد. فقط می خواهم بگویم که یک بیرق مفتاوت را بیرق ملی را به عنوان بیرق دولتی بالا کردن خودش تجزیه ای طلبی عملی است.
این چه قسم تجزیه طلبی است که در دایکندی که دور افتاده ترین منطقه ای هزاره نشین است ، حزب افغان ملت دفتر و اعضا دارد. و یا در حزب حق و عدالت از رهبران اجتماعی برجسته ای هزاره ها حضور دارند. ایا حزب افغان ملت می تواند در منطقه ای تاجیک نشین دفتر باز کند؟
10 اكتبر 2012, 01:34, توسط ...........
کابلی شده بی ناموس مگر فدرالی شدن حتمنا شکل قومی باید داشته باشد ؟؟؟
فدرالیزم تجزیه نیست خر اوغانی !!!چرا فدالیزم را تجزیه تعبیر میکنید هدف هزاره و ازبک نیست که چه برای شان میرسد یا نه میرسد !! هدف تامین شدن حق و حقوق حقه مردم است که صاحب خانه و کاشانه و زمین خود شوند تا از شر اوغان کافر نجات یابند تمام این ها از خر گری تو و پدران غلامت سر چشمه گرفته است . همیش حرف قوم و تبار را پیش می کشید خری چون تو صد بار دهان چرس و نسوار پرزش را باید ابکش کرده بعد نام نامی تاجک........... .
دیگران را بزبان بیاورند چارتا ادمکش و دزد تاجک چه ربطی به تمام تاجک ها دارد .
از نجیب گاو تا گلبدین خرزی و احدی .... اقوام غیر اوغان را تجزیه طلب معرفی میکنید عجب خر های تشریف دارید .
9 اكتبر 2012, 17:09, توسط ارمان
بسیاری از مخالفان تجزیه افغانستان در پیام هایی که منتشر کرده اند، برقراری نظام فدرال را بر تجزیه افغانستان ترجیح داده اند.
مردمان غير افغان يعنى مردمان توران و ايران وحدت داشتند و دارند بخاطراينکه وحدت شان تاريخى و طبيعى است. بخاطر بند ساختن بروز سوتفاهم واژه ايران چه است?
1- واژه هاى نا , ا و يا و يانا پسوند هاى گاهى (لشکرگاه و گذرڱاه ) يا جايى و مکانى از زمان با کترى و يا باخترى ويا يونانى رومنى و لاتنى وپارسى باستان مى باشند ومعنى شان کشور ستان و استان مى باشد که در پايان واژهاى سغد و باکتر و ارخوز و آريا و پکت و آرمن وگورگ که در زبانهاى هندواروپايى هنوز رواج دارد و ان (en) در کشورهاى جرمنها مانند آلمان وهالند وغيره هنوز وجود دارند: München, Göttingen, Memingen, Essen Groningen, Antwerpen
وغيره
2 - واژهاى ان و ستان , سان و آباد از زمان که الفباى زبان فارسى باستان به عربى تبديل شد. روند جاى گزينشى الفباى فارسى باستان به فارسى جديد يک دوقرن را دربرگرفت: مانند مازندران , کرمان, زايدان خراسان اصفهان و صد ها شهرهاى کشورايران وبغلان و باميان, تالقان و لغمان, سمنگان و اروزگان, بدخشان و صد ها شهرها درکشور نامنهاد و ساختگى , ملتان و مردان وغيره در کشورساختگى ونامنهاد همسايه و خلتان, بوستان , ادرآسمان, ياوان و تگالان درکشور ساختگى تاجيکستان که بنا به جايگزينى حروف سريليک اين شهرها به "ون" ختم مى گردند يعنى اينکه تاجکستانى ها مانند تهرانى ها زبان "قند پارسى را زبون کردند.
منظورم اين است که ايران فارسى نو آريانا است و امروز نام کشور مى باشد. اين نام همچم ويا مترادف هيچ قومى نيست. واما افغان هم چم پشتون است واين نام براى وحدت سازگارنيست. توران هم با يک هيچ مخصوص پيوند ندارد.
کار بايد از اساس شروع شود و گره گشاهى بنيادى شود. با تغيرات واژه هاى حکومت همه خو "افغان" نمى شود. افغان و پتهان و يا پتان معنى خود را دارد . با زور و جبر هويت شخصى و ملتى تبديل نمى شود. زبان و فرهنڰ اساسى ترين پديده هاى ملت اند. مردمان تورانى مانند تورکها, اوزبيکها, هزاره ها و ديگرتورانى ها و مردمان هندوايرانى اين سرزمين مشترکات فرهنگى زبانى تاريخى واسطوره اى دارند. به گونه نمونه جشن نوروز نقطه مشترک اين مردم غيرافغان اند. آيا افغان پيشينه برگزارى نوروز را دارد?
ازجمله دوجشن برابرى شب وروز (نوروزو جشن ميزان يا مهرگان) يک جشن و دوجشن درازى شب و کوتاهى شب دراول صورت فلکى دوگانگى ( درازترين روز) و در اول صورت فلکى کوچ يا بزکوهى (درازترين شب يا شب يلدا) را خو همين پادشاهان وحکمرانان افغان از بين برده اند .
واما در توران زمين وازبرکت بزرگان دو زبانه (فارسى و زبان هاى تورانى) تورانى هاى همين سرزمين نوروزجشن گرفته مى شود. استطوره هاى مردمان ايران زمين درداستانهاى مردم هزاره و تورک و تورکمن و اوزبيک هنوز زنده است. ازبرکت مردمان توران بزرگ از ايغور تا آذرپادگان واز دادستان تا به سمنگان وباميان زبان فارسى زنده ماند.: آيا نظامى ايرانتبار بود?
آيا شاعران و دانشمندان پارسى گوى در دودمانهاى خوارزم وغزنه و هرات و کابل وآگره و دهلى همه آرياتباربودند ويا تورانتبار?
اميرشيرنوايى کدام تبارداشت.
فردوسى که سى سال درغزنه شهکارخود را نوشت ازبرکت يک سلسله توران بود. آيا محمود غزنوى تورانى نبود?
آيا بابر بزرگ و مغلهاى بزرگ چه خدمت به زبان پارسى نمودند?
شهرک شاه آرا را با باغهاى زيبا درکابل را بابرساخت. بسيارى از شهرهاى درپشته هند و ايرانى وتوارن زمين را همين مغلهاى بزرگ ساختند. شهرهاى بنام جلال آباد را با باغهاى اش درآسياى ميانه وپشته ايران همين جلال الدین محمد اکبر بزرگ ساخت.
حکمان افغان سازنده نيستند آنها آوارگر و ويرانگر اند . ترور و تخريب فرهنگ حاکمان افغان اند.
تا که نام افغان است ملک درفغان است
تا که افغانستان است نام اش بطلان است
9 اكتبر 2012, 18:44, توسط بجواب دروغگو یان
پیام گذار زیر نام کابلی , امید و نادر و حسن نوروزی
کابلی نام کوشش کرده یی که خود را هزاره ویا دوست هزاره نشان دهی و حسن نو روزی که با نام هزاره گی هدف شؤنیستی و فاشیستی حکومت قبیله یی خود را تأکید نموده یی نادر که به دروغ , قوم هزاره را از عاقبت تجزیه هشدار داده و امید اوغان که به سرعت احصا یه گیری و فیصدی بندی کرده و موضوع را حل نموده یی , شما هر قدر تلاش کنید آفتاب را به دو انگشت پوشیده نمیتوانید غیر از اوغان تمام مردم کشور ما خواهان رهایی از آفت و بلای اوغانی استند ولو اینکار با تجزیهء کشور هم بیا نجامد فدرالی شدن اوغانستان ضرورت مبرم وبهترین راهء زندگی مسالمت آمیز و تاحدی بدست گیری سر نوشت هرقوم بدست خودشان است که میتوانند از حقوق بر حق شان برخوردار گردند .
اینکه شما اوغانها را از نام فدرالی و خصوصا" تجزیه جن میگیرد , دلیل اش برای همگان واضح و روشن است زیرا , خاین خائف است
9 اكتبر 2012, 21:29, توسط نسیم
چشمت را صدقه اقای به جواب دروغگویان
اینها یک قسمی سخن می گویند که گویا تجزیه طلبی و یا فدرال خواهی گناه است و از نظر اخلاقی زشت است. تجزیه طلبی و فدرال خواهی و یا هرسیستم خواهی دیگر حق تمام انسانها است و از نظر اخلاقی هم هیچ زشتی و بدی ندارد. در قران هم گفته نشده است که افغانستان را کسی تجزیه نکند و یا سیستم سیاسی مناسب را کسی حمایت نکند.
اینجانب باور دارم که اگر در افغانستان سیستم فدرالی پیاده نشود تجزیه افغانستان حتمی است. نظریه خواهی کابل پرس? اخر دنیا نیست. مردم از نا امنی، از دزدی، از بدبختی و بیچارگی خسته شده اند.
9 اكتبر 2012, 21:36, توسط زال
رفته رفته طرفداران تجزیه بیشتر خواهد شد. این نظرخواهی سند خوبی است که مردم زیادی از دست اوغان ها و پختونوالی به ستوه آمده اند. ظرف ماههای آینده قطعا بر تعداد تجزیه طلبان افزوده میشود.
9 اكتبر 2012, 22:14, توسط Shafiq
اين ارمان تجزيه را به گور خواهيد برد قسميکه نياکان تان برده است ٠٠٠٠٠ در اين کشورهمه باييد بسوزند و بسازند
9 اكتبر 2012, 22:42, توسط کابل وطن
افغانستان کشرر تقسیم ناپذیرواحد ومتحدخواهد بود.
ازلحاظ انسانی ,تقسیم وتجزیه کشورعزیزمان سبب تقسیم خانواده ها ,فامیل ها ,همسایه ها پتی وپلوانها روان وروحیه ادم ها وصدهاجهات مشترک وترکیب شده انسانی خواهدگشت.
ازلحاظ اقتصادی کشور محاط به خشکه وهمسایه های نامهربان وطبعیت خشن وکوهساران بی حاصل ودشتهای سوزان وکمبود آب وصدها دلایل دیگری تجزیه راکشنده وویرانگرمیسازد.
ازلحاظ ساختارجغرافیوی وبافت اتنیکی یک درصد هم منطق تجزیه راموجه نمیتوان یافت ودریک دید خیلی بدیهی وزود گذرهم باشد هرادم سالم العقل پی به تقسیم ناپذیری ان میتواند برد.
وتحلیل نهایی اینکه دنیاما میرود به سوی فشرده شدن ,نزدیک شدن ,متحدشد که دراین دنیا هرروز مرز وسرحد وحدود وخطوط جغرافیوی -سیاسی کشورها رنگ می بازد,به نظربنده دنیای ماباتغیرشتابنده ایکه به خودگرفته است بعدازچنددهه خدامیداندکه چقدرتغیری یابد (درجهت نزدیک شدن وخلط شدن باهم ,ازهمه جهات),کاملا بجاست که دنیای کوچک شده امروز ما رادهکده جهانی نامیده اند واین دهکده دارد کوچک وکوچکترمیشود.
مابه تجزیه وتقسیم نیازنداریم,انچه که ملت افغانستان بدان نیازمند است وبدون ان اینده کشورمان رانمیشود تصورنمود:
کشوری بانظام سیاسی -اقتصادی -اجتماعی دموکراتیک ,باپایه های نیرومند مدنی واحترام به اعلامیه جهانی حقوق بشروعدالت اجتماعی -اتنیکیست .این نظام میتواند اشکال مختلف داشته باشدکه فدرالیسم به روح تمدن ونیازهای زمان امروزی بیشترهمخوانی دارد ولی مطلق نیست,بلکه مشروط ونسبی میتواند یک نوع ازانواع نظام آینده کشورگزینش گردد.ولی عمده مضمون نظام است که بلاقیدوشرط وکاملا برپایه واساس دموکراسی وحقوق بشرورعایت کامل حقوق همه اتباع استوارباشد.
تشکر
9 اكتبر 2012, 23:54, توسط تجزیه طلب
دوستان عزیز ! یكوقتی در اوغانستان كلمه هزاره و یا ازبك خطاب كردن به معنی توهین و دشنام بود ، چونكه درین كشور مدت طولانی نا انسانها حكومت كرده بودند . متآسفانه كه این روحیه تا هنوز وجود دارد . قسمیكه میبینیم امروز كلمه تجزیه طلبی و حتی فدرال خواهی را نیز میكوشند به توهین و دشنام مبدل نمایند .
من عقیده دارم ، درین مناسبات غیرعادلانه و آدمخوری ، فاشیسم و نجادپرستی كه در اوغانستان بیداد میكند ، كلمه فدرال مقدس و كلمه تجزیه مقدستر از آن است .
من یك تجزیه طلب هستم و فكر میكنم با این عمق بحران با جنوب اوغانستان و دو طرف دیورند و سیاست پاكستان ساختار فدرالی هم دردی را دوا نخواهد كرد و تنها راه حل قضیه اوغانستان همانا تجزیه در چهار قسمت است .
باور داشته باشید كه بزودترین فرصت (حركت تجزیه طلبان) رسمآ اعلام موجودیت خواهد كرد .
تجزیه افغانستان نه تنها كه جرم نیست بلكه صواب است .
با احترام
10 اكتبر 2012, 11:53, توسط Q.J
salam .man yeki az kasaei hastam ke inja dar ke zendan holand mibashad zendani hastam . mesl man hezaran hezar nafar dege ham hastan dar inja az khanevade begir ta pirmard 70 sale . jorm ma in ast ke inja khodra be onvan panahjo tahvil dadim vali dar zendan az ma paziraei mikonan ... az shoma mikhaham ke in khabaro be gosh hame beresonid ta shayad tasiri dashte bashe va kasi dege to in keshvar yani holland vared nashavad
10 اكتبر 2012, 16:58, توسط ارمان
تجزیه طلب ,
حركت تجزیه طالبان يک حركت درست است. طالبان که بنا به شيوه جمع عربى که درفارسى اين گونه جمع گرفته شده دو شاگرد معنى مى دهد. زمانيکه در رسانه هاى عرب گزارش شد که حرکت طالبان افغان نود در صد فغان ستان را اشغال کردند با غرور عربها گفتند که با يک عرب زاده بن ل و يک ناله دوطالب کشور فرياد اشغال شد!?!
دشنام و ناسزا حق ناتوانان است
تجزيه کشور نالش آسان است
تا که نام افغان است ملک درفغان است
تا که افغانستان است نام اش بطلان است
11 اكتبر 2012, 01:30, توسط pattang
څوک پردی ملک نشي تجزيه کولی ، که تاجک خوشاله نوي تاجکستان ته دې
لاړشي ، اوزبک دې اوزبکستان ته او هزاره دې منګوليا ته لاړشي داخو کومه
سخته خبره نده !
داسې تاجک ، هزاه ،او اوزبک ، ..... لکه رمضان بشر دوست
دې زمونږ سره پاته شي چې ګران افغانستان ته خدمت وکړي !
11 اكتبر 2012, 21:18, توسط سفري زا ده
لعنت بر دشمن ي دين وطني ماه هر روز آ تش جنگ را دا من ميز ند
11 اكتبر 2012, 09:09, توسط ارمان
پتنگ
پتنگ يک واژه هندى است که اژدهار معنى مى دهد. در گذشته هاى دور سرزمين هندوايران وتوران يک قوم که برايش افغان و پتان گفته مى شد در پشته کوه سليمان درنزديک "بخش هزاره" پاکستان امروزى پناه دادندکه يک قانون به نام افغانيت داشتند که اين قانون درسالهاى شصت ميلادى و پس از تقلب پته خزانه به پشتونوالى تغير نام کرد.
اين قوم آواره زبان بومى خود را فراموش وزبان هند و ايرانى وتورانى را فرا گرفت. به گونه نمونه واژه هاى مغولى خان و جرگه را از توران گرفت , پيغور را از پيگار و پيغاره امروزى و نيم واژگان از زبان فارسى وبخشى از زبانهاى هندى واردو.
اين قبيله با اسلاف مشکوک خود که اکنون درسرزمين ايران وتوران فغان برپاکردند.آنها زمينهاى مردمان آريازمين و تورانزمين را مانند صيونيستها اشغال کردند. آنها دررفتاروکردارخود همانند صيونيستها تعرض آميز, تجاوزگر , تخريبگر مى باشد.
پتنگ گرانقدر
در باره تاريخ افغان اين کتابرا بخوانيد.
نويسنده:سید جمالالدّین اسدآبادی الافغانی
http://www.archive.org/stream/...
تجزيه که شاخ و دم ندارد. همين اکنون اين کشور تجزيه است. 45 کشور سرباز روان کرد که دولت افغان بسازد
همه مردم غيرافغان و ياغير پشتون ازقديمى ترين مردمان اين سرزمين اند.
آيا آثار فرهنگى باقى ماننده درموزه کابل و به گونه نمونه تختهاى رستم در چهلستون کابل کمى دور ترازگذرگاه کابل و درسمنگان که درآن دخت توران با رستم پسر رودابه کابلى ازدواج کردداستانهاى از اين قبيله افغان است. آيا پيکره هاى آثارهاى تپه هاى کوشان مانند چهره افغان اند?.
غيرپشتونها مردمان اصلى واکثريت اين سرزمين بودند و هستند. باوجودکه ديکتاتورها وجنايتکاران قبيله افغان مردمان اوزبيک , تورکمن , تاجيک وبويژه مردم هزاره را باربارقتل عام کردند.
مردمان اوزبيک , تورکمن , تاجيک و هزاره, مردمان غيرپشتون اتحاد کنيد!
رهبران پسان اتحاد کردند و اما کردند بخاطرکه خواست همه مردم غيرپشتون است.
تا که افغان نشود از نام پس
سرزمين نرود به کام پيش
تا که نام افغان است ملک درفغان است
تا که افغانستان است نام اش بطلان است
11 اكتبر 2012, 11:16, توسط ارمان
آيا پيکره هاى باميان را قوم پتان و يا افغان و يا پتان ساختند?
آيا چمن حضورى و بالاحصار وديوارهاى شيردروازه و آثار مدنيت گنداهارا را قوم پتان و يا افغان و يا پتان ساختند?
تا که افغان نشود از نام پس
سرزمين نرود به کام پيش
تا که نام افغان است ملک درفغان است
تا که افغانستان است نام اش بطلان است
12 اكتبر 2012, 13:27, توسط شکرا له رحمانزی
اگر از خود ت خريطه بوكس جور ميكني دا گز او د ا ميد ا ن *****!!!!!!!!!
اگر از خود ت خريطه بوكس جور ميكني دا گز او د ا ميد ا ن *****!!!!!!!!!!
همراهی کرزی با قاچاقبران افغان؛ عبدالله عبدالله,مارشال فهيم ,احمدولی مسعود, احمد ضياء مسعود و فرشته حضرتی دختر وکيل جان محمد پنجشيری خواهر زن احمد ولی مسعود مانع از نبرد نیروهای امنیتی با قاچاقبران می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!(در مورد همکاری عبدالله عبدالله با فرشته حضرتی دختر وکيل جان محمد پنجشيری خواهر زن احمد ولی مسعود که در کابل با ايجاد کانال استخباراتی با سفارت سويدن مقيم کابل ويزه انکشور را توزيع ميکند و اين ويزه توسط احمدولی مسعود و احمد ضياء مسعود در بدل ۳۰۰۰۰ دالر امريکايی به فروش رسانيده ميشود وتا اکنون ۱۶۰ تن پاکستانی و ۵۵ تن ايرانی و ۷۸ تن افغان را به اروپا فرستاده اند که بيشتر انها تقاضای پناهندگی نموده است.!!!!!!!!!!!!!!
گفته ميشود که حبيب اصغری درراس اين شبکه بوده است. از قرار معلوم ، پس از آنکه از جانب فرشته تقاضا نامهً جهت تدوير " سيمينار" به اصغری ميرسيد ، جهت اشتراک اشتراک کنندگان " سيمنار" های موهومی ، وی مکاتيبی را ازدفتر مارشال فهيم ، شورای وزيران ووزارت امورخارجه برای اخد ويزه عنوانی سفارت هاصادرميکرد و برای هر نفريکه پول می پرداخت ويزه می خواست. ازين افراد بين 20000 تا 30000 دالر گرفته ميشد ، بعدا اين اشخاص قانونی به اروپا سفر ميکردند ، يک روز فرشته برای شان محفلی برپا ميکرد و سپس هر کدام را در کشور های مختلف بشمول سويدن جهت پناهندگی می فرستاد. اينکه آنها موفق به دريافت پناهندگی ميشدند ويا ميشوند ، مربوط فرشته نبوده ونيست. صرف رسانيدن آنها کافی بود.
از قرار معلوم اصغری برطرف گردیده و ازکرسی معاون اداره امور پایين افتاده است ولی کسی نمی داند که ممکن هم اکنون ويا چند روز بعد دوباره به پابايستد. وی در اين مسايل چنان آبديده شده است که جوره ندراد. پيرامون کارنامه های درخشان زندگی ننگين وی بعدا معلومات مفصل ارائه خواهد شد.!!!!!!!!
يک خبر جالب ديگر اينکه زنیکه بنام شريفه حضرتی در سیویدن زندگی میکند نيز چند ماه قبل درميدان هوايی دوبی هنگام انتقال سنگ و دالر قاچاقی دستگيرشد و مدت سه ماه دردوبی زندانی بود. وکیل وی بعدازبدست آوردن ضمانت مالی اورا موقتا از بند رها کرد ولی اکنون ميگويند که محکمه حکم بازداشت مجدد خانم را صادر نموده است!!!!!!!!!!!!!!
خانم فرشته در ایام نوجوانی در زمان حاکميت حزب ديموکراتيک خلق به شوروی فرستاده شد. درآنزمان محصلین افغانی در شوروی سابق قاچاق دستمال زری وگل سیب ،پتلون کوبای ،کلاه روسی ، چاینک نکلی ، الماس روسی ، دالر وربل می کردند لذا قاچاقبری این خانم هم تازگی ندارد. کسی که یک پنی را دزدید صد دالر را هم دزدی می کنند. ترک عادت موجب مرض است، مشت نمونه خروار،این یک واقعیت است نه خصومت ونه افشا گری . آفتاب به دو انگشت پنهان نمی شود ،قاچاق آدم کار تازه این افراد نیست. در سويدن نيز "تارنما " ساخته است و " نهاد ...." را تاسيس نموده است. به همين علت و از برکت اين پيشه های جديد است که وی اکنون در داخل و خارج کشور " جايداد" های خوبی خريداری کرده است!!!!!!!!!!!!!
در زمانيکه احمدولی مسئول سفارت افغانستان در لندن بود ، به هزاران هزار دالر از درک فروش پاسپورت ، اعطای ويزه و تصديق هويت مهاجرين بدست آورد. تعدادی زيادی پاکستانی را در بدل پول هويت افغانی داد. گفته ميشود ، پولي را که ازين مدرک بدست آورد با "لطيف دزد" در هسپانيا يک هوتل خريده است( لطيف دزد پسر مامای شريفه جان است که در زمان مسعود معاون لوژيستيک وزارت دفاع بود . مسعود وی را جهت خريداری سامان آلات به دوبی فرستاد . وی با پول ها از دوبی فرار کرد و به هالند پناهنده شد و اکنون با احمدولی هوتلی را در هسپانيآ خريداری کرده است .) !!!!!!!!!!!!!
در مورد قاچاق احمدضيا ، ويکی ليکس ( از قاچاق 52 مليون دالر ، سنگ های قيمتی و داشتن خانه های مليون دالری در دوبی ) بحد کافی افشاگری کرده است که ضرورت به تشريح دوباره نيست.!!!!!!!!!
در جويی که آب رفته است بازهم آب می رود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kabul tel:
0784035745
0706818782
0782109652
0786611240
0780031128
(( شکرا له رحمانزی )) کابل پوهنتون د ژورناليزم محصل