ما افغان نیستیم و افغانستان نام جعلی برای کشور ماست
ما افغان نیستیم و افغانستان نام جعلی برای کشور ماست. ما اوزبیک، هزاره، تاجیک، تورکمن، قزلباش، ایماق، بلوچ، بیات و نورستانی هستیم. به جنبش تجزیه افغانستان بپیوندید تا به چند قرن استبداد افغان ها بر غیر افغانستان خاتمه دهیم.
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
عضو صفحه فیسبوکی تجزیه طلبان شوید.
www.facebook.com/PartitionAfghanistan
ما افغان نیستیم و افغانستان نام جعلی برای کشور ماست. ما اوزبیک، هزاره، تاجیک، تورکمن، قزلباش، ایماق، بلوچ، بیات و نورستانی هستیم. به جنبش تجزیه افغانستان بپیوندید تا به چند قرن استبداد افغان ها بر غیر افغانستان خاتمه دهیم.
افغان یا اوغو به مردم پشتون گفته می شود. مردمی که ساکن کوههای سلیمان اند و در سه صد سال گذشته و بخصوص بعد از رویکار آمدن احمد شاه ابدالی در سال 1747 به قدرت بر وطن ما هجوم آورده و سرزمینهای ما را با کمکهای بریتانیا اشغال کردند. حکومتهای افغان رویکار آمده در وطن ما افغان ها را از اطراف کوههای سلیمان به مناطق غربی، مرکزی و شمالی جابجا کرده که بین مردم ما به اوغان های ناقل معروفند. اوغان های ناقل بازوی حکومتهای افغان بوده و در مواقع حمله به مردم ما به سپاهیان افغان پیوسته و در قتل و غارت مردم ما دست دارند. کشتارهای منظم در مناطق مرکزی و شمال افغانستان در وقت حمله طالبان با کمک افغان ها ناقل صورت گرفت. آنها آدرس خانه و نام غیر افغان ها را به طالبان داده و طالبان مستقیم به آدرس آن ها رفته و آن ها را سر به نیست کردند. همین اکنون مرکز تحرکات و تقویه طالبان محلات بود و باش افغان های ناقل در بغلان، قندوز، تخار، بلخ، هرات ، کاپیسا و در بین کوچی ها است.
سرود ملی به زبان پشتو، پادشاهان و رئیس جمهوران پشتون، مقامات عالی تصمیم گیری پشتنو، فرماندهان ارتش پشتون، 90 فیصد سفرای افغانستان پشتون، بیرق افغانستان به رنگ لباس زنان پشتون، همهء تصمیمگیریهای مهم در کشور ما می بایست ابتدا منافع پشتونها را تضمین کند، اسم خیابان ها، شهر ها و میادین به نام پشتونها و جنگجویان آنها تغییر میخورد و امتیازات درجه اول از پشتون ها که پشتونهای قبایل پاکستان امتیازات بیشتر از غیر پشتونها در افغانستان دارند.
به قول بانو فرشته حضرتی در مقاله تجزیه بهترین گزینه برای صلح و ثبات "قبل ازهمه چیز، نام افغانستان مشکل ساز و حساسیت برانگیز است به دلیل اینکه تحمیل نام و هویت قومی یا یک قوم خاص بر تمام اقوام افغانستان می باشد. ثانیا حکومت های قبیلوی به شدت تلاش کرده است که فرهنگ و آموزه های سنتی اقوام پشتون را بر تمام مردم افغانستان تحمیل نمایند تا از این طریق بتوانند افغانستان را بر مصداق فرهنگ و سنت های قبیلوی پشتون شامل جغرافیای سیاسی دنیای معاصر بسازند. درحالیکه افغانستان جامعه متکثر، چند قومی، چند زبانی و چند فرهنگی می باشد که هیچ قومی به تنهایی در اقلیت قرار ندارد. به عبارت دیگر افغانستان کشور اقلیت ها می باشد که هیچ قومی به تنهایی نمی تواند ادعای اکثریت نماید. تلاش های نفاق بر انگیز حاکمیت های قبیلوی سبب خلق بحران گسترده و عمیق بی اعتمادی میان اقوام پشتون و غیر پشتون گردیده است که در نهایت افغانستان را از مسیر توسعه اجتماعی به عنوان یک کشور واحد محروم گردانیده و به جای آن تبعیض، بی عدالتی و برتری خواهی را گسترش بخشیده است. بر علاوه این واقعیت، باید به خاطر داشت، که پشتونها متحد استراتیژیک پاکستان می باشند و هیچ گاهی در برابر پاکستان قرار نمی گیرند که این امر خود یکی از دلایل بی ثباتی در افغانستان می باشد. حکومت فدرال پاکستان حکومت فدرال باثبات است پشتونهای پاکستان حاضرنیستند که پاکستان تجزیه شود ونه ادعای استقلال طلبی را درپاکستان دارند ونه تکلیف خودرا باافغانستان روشن میسازند ومیخواهند ازهردوطرف استفاده نمایند که این وضعیت حتا درسودان نیامده بود."
دانشمند فرزانه توردیقل میمنگی معتقد است "این بازی منحوس ادامۀ پلید همان بازیگری های، راه اندازی شده توسط هریکی از زمامداران سدوزایی، بارکزایی ومحمد زایی وخروتی، چون امیر دوست محمد خان، امیر شیر علی خان، امیر عبدالرحمان خان، امیر حبیب الله خان، نادرخان، ظاهر شاه، داود شاه ، حفیظ الله امین، ملا محمد عمروغیره، در وابستگی با اجانب وضد یت آشتی نا پذیربا خلق های محکوم ازبیک، هزاره، تورکمن، تاجیک، ایماق ، پشه ای، بلوچ، نورستانی وغیره است، که در تاریخ کار نامه وحشتناکی را، از ظلم وبی عدالتی های اعمال شده، از جانب ایشان ،همچون برده سازی، آدم سوزی، پاکسازی های قومی، تحمیل کوچ های اجباری، وهزاران جنایت دیگر، به سهولت میتوان ملاحظه کرد که، بگونه های متفاوت آن، در وجود سیاست گزاری های فعلی حامد کرزی، انورالحق احدی، گلبدین حکمتیار، ملا محمد عمر، زلمی خلیل زاد، اشرف غنی احمد زی، گل آغا شیرزی، فاروق وردک، حنیف اتمر وغیره ادامه دارد....
بر خلاف آن زمانیکه ما همه می بینیم ، آقای کرزی وتیم مافیایی او قاتلین مردم مارا که ، همه روزه سر می برند، سنگسار میکنند، وبا بکار بستن حملات انتحاری خون هزاران انسان بی گناه را جاری ساخته واز هیچ کردۀ خود هم نادم نمیباشند، کشت وتجارت مواد مخدره افتخار آمیزترین کار وفعالیت های روز مرۀ ایشان است، وبزرگترین پشتوانۀ ایشان هم استخبارات پاکستان، در منطقه، وشئونیستهای بر سر اقتدار در دولت کرزی میباشد، امروزتحت نام مصالحه وآشتی با مخالفین مسلح دولت، از زندان ها رها ساخته، وبا گسیل ایشان به مناطق ومحلات زیست مردم صلح خواه ومظلوم کشور در شمال ومناطق مرکزی ، خواهان صدور نظام طالبانی در آن مناطق میباشند، شما در رابطه با این عمل جنایتکارانه وغیر اخلاقی کرزی وحواریون او چه قضاوت میکنید؟؟؟"
.
بانو حضرتی می نگارد "از طرف دیگر تجزیه افغانستان فرصتی را برای پشتونها فراهم می کند که نظام سیاسی مورد علاقه خود را چه نظام طالبانی یا سیکولار، تشکیل داده و برای دیگران درد سر ایجاد نکنند. در سوی دیگر قضیه، این امر سبب می گردد که اقوام غیر پشتون فارغ از ترس و وحشت تاریخی به تشکیل نظام دلخواه خود همت گمارده و به امورات خود بپردازند. هرچند که طرح این موضوع برای خیلی ها عجیب و شاید هم خیانت ملی تعریف گردد، اما واقعیت این است که در بدترین حالت وقتی که دو برادر در یک خانواده نتوانند درکنار همدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشند، بدون جنگ و خونریزی به تصفیه حساب می پردازند و هرکدام بر طبق میل خود به زندگی می پردازند. حالا این موضوع را در سطح یک کشور در نظر می گیریم، وقتی که پشتونها و اقوام غیر پشتون نتوانند در یک خانه مشترک به زندگی مسالمت بپردازند، منطقی ترین راه حل این است که حساب خانه مشترک تصفیه گردیده تا هرکدام بر طبق ظرفیت و اندیشه خود برای خود خانه بسازند."
محترم فرید سمیع می نگارد " از تجربه و تاریخ سه صد سال گذشته به این نتیجه رسیده ام که تجزیه یگانه راه حل دائمی معضل افغانستان است. سه صد سال حاکمیت خاندانی بجز قتل ملیون ها نفر عمدتا غیر پشتون هیچ حاصلی نداشت. جایداد و محلات بود و باش ما تصرف شده و به ناقلین افغان داده شد. فرهنگ و تمدن غنی و آثار تاریخی و باستانی ما پی هم از بین رفته و در تاریخ ما جعل و تزویر صورت گرفت. نام مملکت ما به افغانستان تغییر خورده و به محل زندگی یا بود و باش افغان ها (پشتون ها) عوض گردید. سیاست تاجیک به تاجیکستان، اوزبیک به اوزبکستان، هزاره به گورستان و تورکمن به تورکمنستان ادامه پیدا کرد. نفاق و دشمنی بین غیر پشتونها ایجاد شد که حاصل آن جنگهای خونین ناخواسته بود. به راه حل های مدنی، مسالمت آمیز و غیر خشن اهمیت داده نشد و در جای آن انتحار و قتل و غارت ادامه یافت. رقم رقم جنایت و خیانت در سه صد سال گذشته و تغییر نکردن در بینش و خط فکری جنایتکاران و عناصر قبیلوی و قدرت گرفتن هر چه بیشتر آنها جهت کشتار مردم بیدفاع باعث میشود که تجزیه یگانه راه حل دائمی در معضله افغانستان مطرح گردد.|
اگر میخواهید نسل اندر نسل زیر بار یوغ افغان ها باشید با تجزیه مخالفت کنید.
اگر میخواهید نسلهای آینده شما از جایداد خود فراری و کشته و زخمی شوند با تجزیه مخالفت کنید.
اگر حکومت طالبانی میخواهید با تجزیه مخالفت کنید.
اگر امیدتان را برای آزادی از دست داده اید با تجزیه مخالفت کنید.
اگر مملکت خود را مملکت خشخاش و هروئین میخواهید با تجزیه مخالفت کنید.
اگر میخواهید نسل اندر نسل سرافگنده و خانه بدوش باشید با تجزیه مخالفت کنید.
ما برای خاتمه دادن به حکومتهای استبدادی افغان ها صفحه فیس بوکی را ترتیب داده ایم. امید است که با همکاری غیر افغان ها تجزیه افغانستان ممکن شده و اعاده حق تلف شده ما صورت گیرد. تجزیه طلبی حق طلبی است.
جنبش تجزیه ا ف غ ا ن س ت ن
partitionafghanistan gmail.com
www.facebook.com/PartitionAfghanistan
آگاهی و اتحاد برای تجزیه افغانستان و تشکیل کشورهای مستقل بلوچستان، پشتونستان و خراسان بزرگ
پشتونستان به عنوان کشوریکه مناطق قبایلی پاکستان و افغانستان را شامل میشود. پشتونها میباید کشور واحد خود را داشته و پشتونستان را ایجاد کنند. در آن صورت پشتونها به خواسته ها و آلام خود جهت ساختن یک پشتونستان واحد دست پیدا میکنند. اگر که پشتونها به امارت اسلامی از نوع فعلی راضی شوند، برای منطقه خطرناک میباشد و اگر چه خطر آن در یک کشور جداگانه کمتر است ولی میباید نیروهای دیموکرات پشتون تقویه شوند.
يكشنبه 1 آوريل 2012, بوسيله ى فرید سمیع
بحث افغانستان شمالی و جنوبی در نروژ و مستقر شدن افراد مسلح ظاهر غدیر در اطراف پارلمان
يكشنبه 26 ژوئن 2011, بوسيله ى کابل پرس
تجزیۀ افغانستان
نقشه کشی بر صفحه ی کابوس
يكشنبه 26 ژوئن 2011, بوسيله ى رزاق مأمون
طرح تجزیه افغانستان قوت گرفته است، اشغالگران افغان با کشتار در غزنی و میدان، مرزهای خود را گسترش می دهند
پنج شنبه 23 ژوئن 2011, بوسيله ى کابل پرس
از 10 هزار و 91 رای، 7 هزار و 271 رای به تجزیه افغانستان
این نظرسنجی را می توانید در پایین تمام مقالات منتشر شده در کابل پرس بیابید.
شنبه 11 ژوئن 2011, بوسيله ى کابل پرس
طرح تجزیه افغانستان قوت گرفته است، اشغالگران افغان با کشتار در غزنی و میدان، مرزهای خود را گسترش می دهند
پنج شنبه 23 ژوئن 2011, بوسيله ى کابل پرس
افغانستان در چند قدمی تجزیه
شنبه 4 ژوئن 2011, بوسيله ى احمد کیان
تجزیه قطعی سودان، خیزش همگانی در تونس، مصر، یمن و اردن؛ در افغانستان راه پایان چند قرن استبداد چیست؟
با توجه به تجربه ی ده ساله ی اخیر، به نظر نمی رسد، قبیله سالاران با مفاهیمی مانند آموزش، مکتب، دموکراسی، حقوق بشر و ...خو پیدا کنند و به حقوقی برابر با سایر شهروندان یک جامعه راضی شوند.
جمعه 28 ژانويه 2011
سرنوشت افغانستان، تونس یا سودان؛ فرار قبیله سالاران و پایان چند قرن استبداد یا تجزیه؟
با توجه به تجربه ی ده ساله ی اخیر، به نظر نمی رسد، قبیله سالاران با مفاهیمی مانند آموزش، مکتب، دموکراسی، حقوق بشر و ...خو پیدا کنند و به حقوقی برابر با سایر شهروندان یک جامعه راضی شوند.
جمعه 21 ژانويه 2011
سودان: نفت، جنگ و تجزیه
بقلم نورمن پیچ/ بفارسی از حمید بهشتی
چهار شنبه 19 ژانويه 2011, بوسيله ى حمید بهشتی
— -
انگیزه های اساسی و امروزی طرح تجزیۀ افغانستان در شرایط کنونی
طرح تجزیۀ افغانستان از تئوری تا عمل ( پیش زمینه های تاریخی ، انگیزه های کنونی، وپیآمد های آیندۀ تجزیۀ افغانستان در منطقه وجهان) توطئۀ تجزیه یا سلاح سرکوب نهضت های دادخواهانه درافغانستان
شنبه 15 ژانويه 2011, بوسيله ى توردیقل میمنگی
سودان: عکس هایی از همه پرسی برای تجزیه؛ و اما سرنوشت افغانستان؟
جنگ و کشتار در افغانستان بیش از یک قرن است که ادامه دارد. جنایتکاران افغان مانند عبدالرحمان با کشتار سیستماتیک، و غصب زمین های مردم در نقاط مختلف مانند جنوب، آنان را به صفحات مرکز و شمال راندند و زمین های غصب شده را بین سربازان خود تقسیم کردند. این جنایات سیستماتیک همچنان با کشتار، غصب زمین و تخریب گذشته و تاریخ مردم جایی که امروز افغانستان نام دارد، در حضور بیش از 100 هزار سرباز بین المللی ادامه دارد.
دو شنبه 10 ژانويه 2011
پیش زمینه های تاریخی تجزیه در افغانستان
طرح تجزیۀ افغانستان از تئوری تا عمل ( پیش زمینه های تاریخی ، انگیزه های کنونی، وپیآمد های آیندۀ تجزیۀ افغانستان در منطقه وجهان) توطئۀ تجزیه یا سلاح سرکوب نهضت های دادخواهانه درافغانستان
چهار شنبه 5 ژانويه 2011, بوسيله ى توردیقل میمنگی
تأملی بر تعریف و شناخت تجزیه
طرح تجزیۀ افغانستان از تئوری تا عمل ( پیش زمینه های تاریخی ، انگیزه های کنونی، وپیآمد های آیندۀ تجزیۀ افغانستان در منطقه وجهان) توطئۀ تجزیه یا سلاح سرکوب نهضت های دادخواهانه درافغانستان
دو شنبه 3 ژانويه 2011, بوسيله ى توردیقل میمنگی
پلان بی در افغانستان
چرا تجزیه ی بالفعل کمترین انتخاب بد در افغانستان است؟
مقاله ی جدید بلک ول منتشره ی فارن افیرز 13 دسمبر 2010 / مترجم: دکتر ذکی پاهنگ
يكشنبه 19 دسامبر 2010, بوسيله ى دکتر ذکی پاهنگ
سودان در چند قدمی تجزیه؛ آیا افغانستان به سرنوشت سودان دچار می شود؟
يكشنبه 19 دسامبر 2010, بوسيله ى کابل پرس
تجزیه افغانستان، گروه پاکستانی پښتونخوا و مغزهای متفکر قبیله!
شنبه 2 اكتبر 2010, بوسيله ى کامران میرهزار
طرح تجزیه افغانستان
کافی است خود خواهان و عظمت طلبان قومی دست از این کردار های خود بردارند و خود را برتر از دیگر اقوام ندانسته و حقوق خود را به سطح یک شهروند عادی پائین بیاورند.
شنبه 18 سپتامبر 2010, بوسيله ى م- فرهنگ دوست هروی
تاکید بلک ویل بر پلان ب، تجزیه افغانستان
بلک ویل می گوید، طالبان در حال پیروزی هستند و ما در حال باخت. آن ها روحیه ی بالایی دارند و می خواهند به نافرمانی خود ادامه دهند. پلان ب با شکست مواجه شده است. او تاکید می کند که مناطق پشتون نشین جنوب و شرق افغانستان را باید در اختیار طالبان گذاشت. او می گوید دهه ها در نزدیکی غرب با افغانستان خطاهای زیادی صورت گرفته است.
دو شنبه 13 سپتامبر 2010, بوسيله ى کابل پرس
هدف از تجزیه افغانستان وعقب نشینی به شمال چیست؟
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنانی در برابر یکی از کمیته های کنگره این کشور نسبت به عواقب اجرای توافقنامه دولت پاکستان و یک افراطیون اسلامگرا در دره سوات، در شمال غرب این کشور، ابراز نگرانی کرده و گفته است که وضعیت پاکستان خطری مهلک را متوجه امنیت جهان می کن ولی اقا جان چپمن باخاطرارام میگوید که این همه اهداف که غربیان درمورد مبارزه با ترریزم داشتند محقق شده است
جمعه 10 سپتامبر 2010, بوسيله ى عبدالصبور
تجزیه طلبی واقعیت یا برچسپی ناروا
وقتی ما خوب تجزیه طلبی را شناختیم و به ابعاد مختلف آن آشنا شدیم آنوقت است متوجه میشویم در کشور ما تجزیه خواه وجود دارد یا نه
جمعه 30 ژانويه 2009, بوسيله ى ناصر فیروزی
طرح تجزیۀ افغانستان خیال باطل یک لابییست کاسب است!
فدراسـیون سازمانهای پناهندگان افغان در اروپا
دو شنبه 16 اوت 2010
احمق خودتان هستید آقای اشرف غنی احمد زی، آقای وحید عمر
اشرف غنی: کسی که در رژيم جنایتکاران طالب، این رژيم را رژيمی مردمی معرفی می کرد و پس از روی کار آمدن کرزی یکی از کلیدی ترین افراد در بنا نهادن سیستم فاسد و مافیایی بود و بصورت غیر قانونی رییس دانشگاه کابل بود و در انتخابات ریاست جمهوری بصورت غیر قانونی با داشتن تابعیت آمریکا شرکت کرده بود.
چهار شنبه 4 اوت 2010, نويسنده: کامران میرهزار
طرح تجزیه افغانستان
تجزیه افغانستان باعث می شود که مردم قرون وسطایی به روش خود زندگی کنند و از آن لذت ببرند و مردم متمدن تر به شیوه ی دلخواه خود زندگی کرده و آزاد باشند. در ضمن در این صورت از سیطره طلبی یک قوم خاص که صدها سال است بر گرده ی ملیت های دیگر سوار است خلاصی خواهیم یافت.
يكشنبه 1 اوت 2010, نويسنده: مهرورز
طرح تجزیه ی افغانستان
چهار شنبه 14 ژوئيه 2010, نويسنده: احمد بهار چوپان
رابرت بلک ویل: آمریکا باید افغانستان را به دو قسمت تقسیم کند
عدم پرداختن به مسایل افغانستان و عدم جسارت برای عبور از خطوط ممنوع که بیشتر درونی می باشد و نوعی خودسانسوری همراه با وطن پرستی چشم بسته را با خود دارد، به ضرر جامعه ی افغانستان است. دیگران به راحتی بدون اینکه درگیر وجدانی تقلبی شوند، به بحث و تجزیه و تحلیل مسایل مختلف در حوزه های مختلف می پردازند و کند و کاو درباره ی مسایل را لازمه ی برخورد سالم تر و صحیح تر با آن برای منافع خود می دانند و در افغانستان اما وقتی دیگران درباره ی سرنوشت و آینده ی مردم بحث می کنند، اهالی قلم به همان احساس وطن پرستی چشم بسته پناه می برند.
شنبه 10 ژوئيه 2010, نويسنده: کابل پرس
طرح تئوریک تجزیه افغانستان
در شرایط فعلی طرح تئوریک تجزیه یک ضرورت به نظر می رسد، مهم ترین حد و مرزی که باید از آن عدول نکنند، این است که از تعصبات و خشونت های قومی به دور بوده و عدالت در طرح های تقسیمات در نظر گرفته شود، برای بدست امدن این شرایط، بهترین راه حل این است که جامعه جهانی و بخصوص سازمان ملل بر روند تجزیه اشراف کامل داشته باشد و داوری در تقسیمات اراضی به سازمان ملل داده شود.
چهار شنبه 7 ژوئيه 2010, نويسنده: محمد اسحاق فياض
به تجزیه افغانستان بیندیشیم و یا به تغییر پشتونها؟
جامعه شناسان باور دارند که خلای ایدولوژیک موجب بیداری و تقدس ارزشهای قومی میشود/اگر بنا میبود تا برای هر گروه قومی و زبانی یک کشور مستقل وجود داشته باشد امروز در جهان بجای 195 مملکت باید شش هزار و پنجصد کشور وجودمیداشت./. تجزیه افغانستان به هیچوجه یک تجزیه آرام، صلح آمیز و متمدنانه مثل، چک و سلواکیا، نخواهد بود/معجون "پشتونوالی و شریعت" سمی است که باید آنرا از مغز پشتونها شست/ چگونه می توان انتظار داشت که پشتونها مثل فارسی زبانها و یا ترکها فکر کنند در حالیکه در زبان پشتو منابع فکری، علمی، ادبی و هنری بسیار اندک وجود دارد؟
دو شنبه 5 ژوئيه 2010, نويسنده: جعفر رضايی
طرح تجزیه ی افغانستان
پاسخهای به کابل پرس: چون من یکی از مخالفان تجزیۀ افغانستان هستم بنا برآن در بخش مخالفان تجزیۀ افغانستان به پاسخ دوستان و وطنداران ام خواهم پرداخت.
شنبه 3 ژوئيه 2010, نويسنده: نعمت الله ترکانی
طرح تجزیه ی افغانستان
درمیان مردم عامه – عناصرغیر"اوغان"- هنوزاین آگاهی بوجود نیامده است که بدون "اوغان" ها می توان راحت تر وانسانی تر زندگی کرد وبنابران باید کشوررا تجزیه کرد تا ازشرمصیبت های تمام ناشدنی ی که این طایفه برکشور تحمیل کرده است؛ درامان ماند.
چهار شنبه 30 ژوئن 2010, نويسنده: ربانی بغلانی
طرح تجزیه افغانستان!
عبور از خطوط ممنوع: مخالف، موافق و نه مخالف و نه موافق: نظر شما چیست؟/ هدف از طرح این بحث شاید عبور از خطوط ممنوع در کشوری باشد که سرکوب، خفقان، کشتار، تبعیض و چپاول بیداد می کند و این سرکوب، خفقان، کشتار، تبعیض و چپاول از حداقل 150 سال پیش تا دوره ی حکومت فاسد، طالبانی و مافیایی حامد کرزی با حضور حدود 150 هزار سرباز بین المللی بر جنازه ی کشوری بنام افغانستان ادامه یافته است.
سه شنبه 29 ژوئن 2010, نويسنده: کابل پرس
خاورميانه با طراحی آمريکا!
افغانستان از نقشه ی جهان حذف می شود؟
سه شنبه 5 فوريه 2008
پيامها
3 آپریل 2012, 16:57, توسط فرهاد
خداوند خیر تان دهد،،، حالا وقتش است که از این قوم تروریست جدا شویم و مستقل گردیم،،،،،
4 آپریل 2012, 15:45, توسط بی نام
کسی که مساله ملی تجزيه افغانستان را مطرح ميکند و از ديگران نظر ميخواهد؛ اگر عمل و اقدام او جدی باشد ،هرگز نام فرشته حضرتی را نمی گيرد، چراکه نقل قول از حضرتی ( معشوقه لطيف پدرام) به منزله آن است که چيزی را با يخ بنويسيم و آنرا در آفتاب بگذاريم !
چرا يک مساله مهم ملی لوث ميشود !
6 آپریل 2012, 08:42
سخنراني رهبر شهيد - 8 / 2 / 1372
بسم الله الّرحمن الّرحيم
با تشكر از برادران عزيز كه زحمت كشيده اند اين جا تشريف آورده اند براي روز تاريخي كه هم در جهان تاريخي است هم براي مردم افغانستان كه بايد از اين روز تجليل بكنند. در اين شرايط سخت كه برادران فرهنگي حزب وحدت زحمت كشيده اند اين جلسه را فراهم نموده اند و از برادران كه سرود و مقاله خوانده اند و ما استفاده كرديم از همة اين عزيزان تشكر مي كنم.
مسأله اي كه امروز روز تاريخي است چه از نگاه جهان و چه از نگاه مردم افغانستان فرق مي كند. از نگاه جهان كه امروز مسلماً روز پيروزي مردم افغانستان به شمار مي آيد. ولي از نگاه مردم افغانستان فكر مي كنم امروز روز پيروزي ظاهري است. روز پيروزي واقعي مردم افغانستان امروز نيست. لهذا براي شما مردم چند دقيقه اي كه زحمت مي دهم و وقت عزيز شما را مي گيرم مي خواهم در بارة چند موضوع خدمت شما صحبت كنم. يكي دربارة اين روز تاريخي و يكي هم چرا امروز روز پيروزي واقعي مردم افغانستان نيست. اينكه در رابطه با يك سال كه بنام به پيروزي رسيدن انقلاب مي گذرد براي شما چه چيز به وجود آمده است، مسأله ديگر فاجعه افشار است و مسأله يا كه اين فاجعه با اينكه چقدر دردناك است اما براي ما و شما درس كه از اين فاجعه گرفتيم. و سه باور را كه ملت ما داشت و آن سه باور عوض شد فكر مي كنم يك پيروزيست. و مسأله اخيريكه خدمت شما بايد به عرض برسانم مسأله وضعيت فعلي كشور و توافقات اسلام آباد است كه اين مطالب را اگر وقت برايم ياري كرد خدمت شما عزيزان و پدران و برادران و ريش سفيدان به عرض مي رسانم.
دلم هيچ نمي خواست كه بعد از فاجعة افشار صحبت كنم. مگر در آن وقتي كه مي شد مردم ما اين انتقام را بگيرند از دشمنان. ولي چرا امروز حاضر شدم كه با شما مردم صحبت كنم، علت اصلي اش اين است كه عاملين و خائنين اين فاجعه دستگير شده بود و خواستم اين را براي شما توضيح بدهم و در اين جا در محضر شما آنها را به جزاب اعمالشان برسانيم. فقط اين چيز باعث شد بيايم براي شما صبحت بكنم
موضوع ديگر اينكه ما مدت 250 سال باوري را كه داشتيم، قضية افشار و چنداول روشن مي كند كه اين باورها هم اشتباه است. آن باور اين است كه ما در طول 250 سال باور داشتيم كه ظلم را كه فقط يك خاندان جاه طلب بالاي مردم ما مي كرد، تعميم مي داديم و فكر مي كرديم همه پشتون ها بالاي ما ظلم كرده و ظلم مي كنند و ما در آينده آن وقت به حق و حقوق خود مي رسيم كه در كنار فارسي زبان ها باشيم و از فارسي زبان ها دفاع كنيم با اين ها همسنگر و هم موضع باشيم در حق و حقوق خود مي رسيم. قضيه افشار و چنداول اين باور را هم باطل كرد. خط بطلان كشيد. ما اگر در صد سال پيش شاهد مسأله اي بوديم كه پسران ما را مي گرفتند مي فروختند و مردم ما را سر مي بريدند و مي كشتند و برده درست كرده بودند و كنيز. ولي بعد از صد سال و چهارده سال مبارزه و هم سنگري عين مسأله تكرار شد و بدتر از آن. اينجا كه اطفال هشت ساله ما را كشتند و آنها را فروختند و زن ها را كشتند و صورتشان را پوست كردند. اما از دست كي؟ از دست كسي كه چهارده سال مبارزه كرده و شعار مي دهد كه حكومت اسلامي را برقرار كرده ام. از كساني كه استاد علوم الهي و سياسي و اسلامي است اين عمل انجام مي شود. ولي اين باور را براي ما اثبات مي كند كه اين باور، باور اشتباه بوده است. قدرت طلبي و انحصارطلبي، يك تعدادي كه خلاف مسير اسلامي و انساني رفتار مي كنند اين متعلق به اين نژاد و آن نژاد نيست و ما امروز بايد تجديد نظر كنيم. درست است كه عبدالرحمان 62٪ مردم ما را از بين برده است ولي عبدالرحمان و خاندان عبدالرحمان از بين برده است نه همه پشتون ها. و ما امروز بايد اين مسأله را باور كنيم كه اين جنايت كه در چنداول و افشار به وجود آورده نه همه تاجيك ها. و اينجاست كه در باورهاي گذشته خود تجديد نظر بكنيم. بايد با واقعيت ها و حقيقتهاي جامعه برخورد كنيم و از اين درس بگيريم.
من معتقدم در اينجا در طول تاريخ گذشته افغانستان حكومت ملي و اسلامي بوجود نيامده. اما يك خاندان و تعداد قدرت طلب بالاي مردم ظلم كرده است. اكر ما در اينجا بياييم يك حكومت اسلامي كه مردم ما مي خواهند به وجود آوريم كه در آن حق همه مليتها تعيين شده باشد، اين باور، باور درستي مي باشد. ولي سلسله تاريخ وقتيكه آورده بود بالاي ما هم قبولاند. اينجا براي شما واضح مي گويم در افغانستان دشمني مليتها فاجعه بزرگي است. در افغانستان برادري مليتها مطرح است. حقوق مليتها يعني برادري مليتها. دو برادري كه در يك خانه زندگي مي كنند چطور برايشان حق قائل اند كه در اين خانه من هم حق دارم آنهم حق دارد. اين برادري است نه دشمني. بلي اين عناصر قدرت طلب و جاه طلب است كه در اين مسأله به عنوان نژاد و غيره استفاده مي كنند براي سيادت شان.
اما اين مسأله تاريخي است كه خدمت شما بگويم چرا با شما دشمني دارند و جاي تأسف است كه كسيكه خود را استاد الهيات مي گويد و به اين گونه مقابل مردم ما برخورد مي كنند. آقاي رباني بعد از جنگ افشار وقتيكه به پاكستان مي رود، با قاضي احمدحسين اين مسأله را مطرح مي كند. ببينيد اين باورهاي غير اسلامي سر از كجا درمي آورد. به قاضي احمدحسين مي گويد كه اين مردم بسيار مردم جاني است. شما را مي گويند، چرا جاني است؟ در حاليكه از روزيكه اينها به نام اسلام به كابل حاكم شده اند، هشت جنگ بر عليه شما انجام داده است. مي گويد اين ها از اولادهاي چنگيزخان هستند كه در باميان جنگ كرده اند 700 سال پيش. اين را جناب آقاي رباني براي قاضي احمدحسين در پاكستان مي گويد. بعد از قضيه افشار زمانيكه اشتباه شان در دنيا بالا مي شود و جنايت شان در دنيا منعكس مي شود كه چقدر اينها بر سر ما جنايت كرده اند. آنگاه آقاي رباني مَثَل تاريخي مي زند كه شما مستحق اين جنايت و مستحق اين ظلم هستيد، چون اولاده چنگيزيد.
اين آقاي رباني كه در مصر تحصيل كرده و در دانشگاه كابل الهيات درس مي داد، اول اين آدم بيسواد از تاريخ خبر ندارد كه شما بومي ترين مردم افغانستان هستيد، قبل از اينكه چنگيز در افغانستان حمله كند شما اينجا بوده ايد و شما عليه چنگيز در باميان مقاومت كرديد. اين آدم بيسواد اول كه از تاريخ بي خبر است و باز هم آنوقت ما از آقاي رباني باخواست مي كنيم، بر فرض اين باور تو راست بود، اينها اولاد چنگيز بود و چنگيز هم در باميان جنايت كرده. تو با كدام منطق اسلامي و الهي حق داري كه 700 سال بعد انتقام آن را از افشار و چنداول مي گيري و اين با كدام منطق اسلامي و انساني سازگار است!؟ اينجاست كه چرا با شما دشمني دارند و چرا تمام فكرش اينست كه شما را از بين ببرد، چون اين باور تاريخي را دارند. روي اين باور تاريخي شما را مي كُشند. لهذا ما در اين جا اشتباه كرده بوده ايم. عمل يك دسته اي را به نام يك قوم مي كشانديم و از اينها حمايت مي كرديم. اما اين اشتباه را مرتكب شديم. اين مسأله بود كه در اينجا در رابطه با افشار اين باورها را روشن كرد كه در آينده گول اين باورها را نخوريم.
اما مسأله امروز كه من حاضر شدم كه وقت شما را بگيرم كه در محضر شما جرأت كردم كه بيايم صحبت كنم و آن يك باور تاريخي ديگر هم بود كه اينجا فرق كرد.
صد سال پيش از مردم ما خائني پيدا شد و عليه مردم ما دست به خيانت زد و مردم ما را به شكست مواجه كرد. بعد از 100 باز اين تاريخ فاجعه تكرار شد ولي اينجا اين بار يك پيروزي نصيب شما شد. و آن اينست كه اين خائنين شناسايي شدنند و اين خائنين را بحمدلله اكثريت ايشان را گرفتيم. من براي شما مردم تعهد سپرده ام كه از شما دفاع كنم و به شما خيانت نكنم. و دست خيانت كاران را بگيرم. الحمدلله دراينجا حزب وحدت اسلامي موفق شد كه اين خائنين را شناسايي بكنند و اكثريت شان را دستگير بكنيم و چند تن از اين ها پرونده شان تكميل شده و بعد از اثبات جرم و اعتراف و طي مراحل شرعي حكم صادر شده امروز شما شاهد جزا دادن شان هستيد. اين قضيه در تاريخ گذشته نشده بود و آن كسانيكه براي ملت ما خيانت كرده آنها به دربار مزدور بود، جا داشت، روي رياست داشت و مردم ما را از بين برده بود، ولي بحمدلله اين خائنين موفق به اين كار نشدند كه بعد بالاي خون مردم ما و ناموس مردم ما معامله كند و مردم ما باز هم زير ظلم بماند. اينجا است كه همين براي شما اطمينان مي دهد كه هم اينها را امروز در محضر شما حكم شان را صادر كرده به اين جا اعدام انقلابي مي كنيم. والسلام
3 آپریل 2012, 17:49, توسط صفر
تجزیه یگانه راه حل معضل افغانستان است. درود بر تجزیه طلبان.
3 آپریل 2012, 18:39, توسط شیر حسین
موافق هستم برادر عزیز با تجزیه موافق هستم
3 آپریل 2012, 18:42
چرا تجزیه نشود وقتی پشتون پاکستانی از ما بیشتر امتیاز دارد؟ تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه تجزیه
3 آپریل 2012, 18:56, توسط قرآنیار
من که افغانم واسلام بود آئینم - نه به انگلیس غلام ونه فدای چینم
ازنظر منابع تاریخی کلمهء افغان تنها به قوم پشتون اختصاص ندارد این یک غلط مشهوراست این یک حقیقت علمی است که نام افغان برای ساکنان سرزمین کنونی افغانستان درسرودهای ریگویدا آماده است معنایش همانا
سوار کاران میباشد
این قوم با تمام اصالتهای تباری مختلف از قرنها به اینطرف درهمین محدودهء جغرافیای کنونی بشمول پشتونخواه زنده گی مشترک داشته اند.
درشرایط حاضر این نام هویت ملی تمام شهروندان واتباع این کشور را هم درسطح ملی وهم درسطح بین المللی بازتاب میدهد واین نام علی رغم مشکلات وپرابلمهای که موجود است بازهم نقطهء وصل ومشترک باشنده گان این سرزمین میباشد.
مقاومت ومبارزه دربرابر این نام بیشتر ازطرف عناصر بی دین ولائیک دامن زده میشود زیرا آنها میدانند درصورت ایجاد امنیت وثبات درین کشور برای بیخدایان وعناصر واسلام ستیز جایی وجود ندارد جز آنکه مانند یک تعداد جانیان جنگی وبقایای شکست خوردهء خلق وپرچم زهر قومیت وتعصب وبدبینی را درمیان باشنده گان این سرزمین بپاشند وخودشان از دور ها نظاره گر صحنه های خونین میان مسلمانان باشند.
برعلاوهء نام افغان وافغانیت ؛ اسلام نیز بحیث دین مشترک میان باشنده گان این سرزمین مانع ازهم پاشیده گی وتفرقه وجدایی میان مسلمانان میباشد.
3 آپریل 2012, 20:44, توسط ن.ب
اى برادر اين اوسانه سر منكسك است كه به ان طفل هم باور ندارد.اكر يك زبان خارجى ميدانى به همان لغت نامه مراجعه كو اول نوشته شده افغان يعنى بشتون.و بشتونها ديكران را او غان نميدانند به همين لهاظ انها بشتونهاى با كستانى را او غان و هزاره را هزاره و دشمن ميداند و حد اقل بيكانه ميداند.هزاره بيكانه و بشتون با كستانى از خودشان است. اين كشور از بسيار قديم در قلوب مردم تجزيه بوده است و در كاغد و حدت كاغزى است.
3 آپریل 2012, 23:49
دین خودش وسیله جدای انسانهاست !
4 آپریل 2012, 00:30
تو که افغانی و اسلام دین توست
دین تو اندیشه ی چرکین توست
دین تو با قتــــــــل و کشتار آمده
احمدت بیرون چو از غار آمده!!!
انجماد فکر تو در دین توست
دین تو آموزه ی ننگین توست
دین تو از زن سیاسر آفرید
تیغ ناحق بهر کافر افرید!
دین تو دین نیست یکسر پر زخون
رهروانش اکثرا خواروزبون
دین تو اموزه اش شمشیر شد
این چنین بود 14 قرن دیر شد
دین تو پیغممبرش شد بچه باز
تا نگویی بار دیگر چیست راز!!!
دین تو دین ستم ؛ شهوت ، جفاست
ریختن خون دگر فکران رواست
دین تو عثمان و بوبکر افرید
پیکر دنیای زیبارا درید
دین توعلی ؛ اسامه افرید
خواب از چشمان بوداها پرید!!!
دین تو دین نیست ای نادان شهر
دین تو باشد مرض یاخود سحر!!!
4 آپریل 2012, 03:54, توسط جمیل
شعر بسیار با مفهومی است وواقعیت اسلام را که دین کشت وکشتار ودین خون خوارگی است به تصویر کشیده است موفق باشید.
4 آپریل 2012, 04:05, توسط جمیل
قرآنیار مزخرف گو در کجای ریگ ویدا نوشته شده که افقان های غول معنای سوار کاران را افاده میکند،جواب پرت وپلا گوئ اترا در باره ی قرآن ودین واسلام واسلام پرستی آقای کمال کابلی به بهترین وجهی ادا کرد، بس است از یاوه گوئ دست بردار. شرم هم خوب چیز است.
4 آپریل 2012, 09:51, توسط قرآنیار
آقای جمیل!
من خودم ازقلم خودم وازمغز خودم می نویسم وتفاله خور دیګران نیستم کمال کابلی ات لقمهء جویده شده دیګران را باز در دهان انداخته می جود. من به مزخرفات هرکسی نمیخواهم باسخ بدهم تنها کسی که بدون کاپي نمودن مطالب نشر شده خواست چیزهای بنویسد عزیز یاسین بود که حالا تشناب می پالد.
اشغاریکه در وصف محمد اګر خودت آنرا ایمیل کرده ایی نشان میدهد که این تجزیه طلبی وجداسازی کار یک عده ملحدین اقوام غیر پشتون می باشد، بدون شک که قسمت اعظم تاجیک وهزاره وازبیک مسلمانان اند خود این شعر ګواه برآن است که هرګز مسلمانانا افغانستان برای عناصر بی دین خویش اجازه پارچه پارچه نمودن خاک و وطن خویش را نمیدهند تا یکبار دیګر شاهد قتل عام ملاها وعلمای دینی زیرنام اصلاح طلبی باشند. بار دیګر مسلمان پشتون با مسلمان تاجیک وازبیک وهزاره باهم یکی شده وشما بیچاره ها بیرون دروازه مانده اید.
لطفا اګر احساسات تانرا کنار ګذاشته ومطابق رهنمایی های مرشدین تان خردمندانه به قضایا نګاه کنید
با احترام
قرآنیار
4 آپریل 2012, 16:04, توسط جمیل
قرآنیار در مغز تو بجز از خرافات اسلامی جیز دیگری وجودندارد، اگر اسلام دین صلح وصفا ومسالمت می بوددرین 14 قرن سگ جنگی رهبرانش برای ترقی وتحول جاخالی میکرد وامروز اسلام باوران نیز میتوانستند با گردن افراشته ترقی وپیشرفت خودرا برخ دیگران بکشند واینقدر توسری خور نباشند.
3 آپریل 2012, 19:37, توسط hafiz
azeen harf-ha boye khoon meayad jane-brader nashwad ke baz zameen ra roda begerad wa asman ra ashkamba.
3 آپریل 2012, 19:38, توسط اسد
افغان یعنی . گوه . گوه لا اقل تبدیل به امبار میشه برای زراعت خوب است . اما اوغان چی ؟ برای چه به درد میخورد . هیج هیج !!!
3 آپریل 2012, 19:48, توسط hafiz
rastee namy qaramony mooli ra az jantary hazf kardan
3 آپریل 2012, 22:24, توسط پدر تا پدر را خان زاده
به امید تجزیه افغانستان و تبدیل به یک کشودر مستقی و صنعتی خراسان بزک خراسان بزرگ برای اوغان ها کشود خود شان یعنی پشتو نستان.
براستی بدون مزاق اگر اوغانستان تجزیه شود وضعیت پشتون ها بسیار خراب خواهند شد چون اوغان ها اهل هیچ کار نیستد بر خلاف خرسان بزرگ به کمترین فرست گل سر سبد دنیا خواهند شد ای کاشکی ما و وطن ما از شر اوغان ها ازاد شویم انقدر شکر گویم که گوش عربستان کر شود.
3 آپریل 2012, 23:07, توسط rastgo
dorod ba nawisenda grami !
man 5 sal pish barai dostanam megoftam ke bayad jonbesh tajzia talabi ba meyan ayad chon ba shaf shaf nameshawad wa kard ba ostokhan rasida ! emroz ma ra in maqala wa naame nawesenda khosh saakht ! ke hama bedar shuda and na tanha man !
4 آپریل 2012, 00:19, توسط نسیم
سلام
من به عنوان یک هزاره، خودم را افغان، افغانی، افغانستانی و شهروند افغانستان می دانم. با تجزیه ای کشور مخالفم و ان را برای تمام اقوام افغانستان یک فاجعه می دانم.
به جای تجزیه بیایید که وطن را اباد کنیم.
4 آپریل 2012, 00:22, توسط محسن
شاغلی نسیم از رقم اوغو گفتنت معلوم می شود که هزاره نیستی. این ترانه های عامیانه هزاره ها را شندیده ای؟
الی جان تو خو شخصی کلانی
جهان را ده پروزی رسانی
خدا جان مه کونم چی چاره
خدایا اوغان ِ کوچی میایه -
نمی دانی ده سرمو چی میایه
از پاکستان موگه " اوغو" میایه -
پشت قروت پشت روغو میایه
اگر جای داد موره ازمو بیگره
دیگه مالومه که از چی میایه
5 آپریل 2012, 07:27, توسط نصیر
برادر خودت هزاره استی مگر هزاره بدل استی اگر نه هیچگه نمیگفتی که من مخالف تجزیه استم
اگر به گفته خودت اوغانستان جور میشد در طور سه صد سال جور میشد بدین ملحوظ با موجودیت پشتونها محال است که جور شود زندگی خودشان خو به سیستم همان دره و کوه عیار است همو زنده گی دیگر مردم را که حد اقل معنی زندگی را میفهمد ازشان گرفته است پس بیا مخالفت نکن.
5 آپریل 2012, 10:51
نسیم جان!فرموده شما درست است که بیاید وطن را آباد بسازیم،اما آیا پشتونها میگزارد که شما به این آرمان انسانی تان برسید؟؟هر گز نه،پشتون ها در این مدت 270 سال ثابت کردند که آنها به امنیت،آزادی،رفاه، برابری و طرقی اصلاً عقیده ندارند،شما با یکجا بودن با این نوع مردم و این نوع تفکر چه میتوانید انجام بدهید؟؟؟؟چرا باید تاوان حماقت و ددمنشی قوم پشتون را دیگران بپردازند..
4 آپریل 2012, 03:46, توسط محمد الله از لوگر
به امید آنروز که افغانستان پارچه پارچه تکه تکه شود اما زنده گی دولت داری با مردم پشتون حرام است .
مردم پشتون آنطرف خط واین طرف خط تا حال تشناب رفتن خود را بلدنیست .
به امید آنروز که افغانستان به خراسان بزرگ تبدیل شود .
نام جعلی چرکین مردار کسیف تریاک فروش آدم کش وحشی از سر ما بر طرف شود
آنلاین : محمد الله از لوگر
4 آپریل 2012, 09:09, توسط ظهیر
باورکنید بدون عقده میگویم
چیزهاییکه من دیده ام به این نتیجه رسیده ام هیچراهی برای زندگی مسالمت آمیزباپشتونها وجودندارد
تنها جدایی وتجزیه میتواند اقوام غیرپشتون رابه زندگی برگرداند
4 آپریل 2012, 10:42, توسط کلبی حسین
سلام
یه تمام مهاجرین محترم صمیمانه عرضمیدارم که هر چه زودتر کشور ما افغانهارا ترک کنند.
کلبی حسین از بامیان
4 آپریل 2012, 12:05, توسط عبدالرحمن
بلی ها افغان نیستید و باید بفامین که ای پشتونها هستن که مبارزه علیه کفار ره ادامه میدن چرا که ملت پشتون یک ملت آزادیخواه بوده از قدیم و حالی هم ما هستیم که برای آزادی وطن می جنگیم و اگر شما ببینین جنگ صرف د ولایات جنوبی است که پشتونهای وطندوست و آزادیخواه حضور دارن و ای جنگ علیه پشتونها است.
کفار می خواین که ما ره از بین ببرن تا افغانستان ره اشغال بتانن و ای یک خیال است! کل تان مفت خور هستین لوده ها ...
4 آپریل 2012, 15:04, توسط نسیم
حسین عزیز
لطفا با این مسایل احساساتی برخورد نکنید. در لهجه ای هزارگی به هزاره هم می گوییم ازره. پس چرا شما از کلمه ای هزاره استفاده می کنید؟ در لهجه ای هزارگی به شهر هم گوییم شار. حالا باید همان کلمه ای غلط شار را استفاده کنیم؟
عزیزم،
گزینه ای تجزیه ای شما یک گزینه ای گنگ است. لطفا بیایید بگویید که این تجزیه به چه صورت باید صورت گیرد. یعنی افغانستان به کدام قسمتها تجزیه شود. تجزیه شما و جنوب یک طرحی است که یک سفیر سابق امریکا داد که درکش از مسایل افغانستان بسیار سطحی و کودکانه بود.
فرض کن که افغانستان به شمال و جنوب تجزیه شود، ان وقت چه چیزی میان ازبک ها و تاجیک ها مشترک است؟ چه چیزی میان هزاره ها و ازبک ها و تاجیک ها مشترک است؟ اصلا چه ضمانتی وجود دارد که تاجیک ها و ازبک ها و هزاره ها و ترکمن ها و ایماق ها این بار برای چندین دهه با همدیگر نمی جنگند؟
چه ضمانتی وجود دارد که تاجیک ها با پیوستن به تاجیکستان ، هرات را یک لقمه ای کوچک برای ایران نمی کنند. از کجا معلوم که ازبک ها به ازبکستان پیوسته، تمام شمال را از وجود غیر ازبک پاک نمی کنند به شمول هزاره ها؟
ان وقت ما می مانیم که یک مرز دو هزاره کیلومتری با پشتونها که اینک تحت سلطه ای پاکستان خواهند بود. چه ضمانتی برای این وجود دارد که پاکستان امده هزاره جات را هم نبلعد؟
حرف و عمل دو چیز متفاوت است. من به عنوان یک هزاره دوست ندارم که داستان تجزیه ای افغانستان را دیگران با زرنگی به نام هزاره ها ثبت کنند در حالی خود شان ، ازپشتون ها بیشتر افغان بوده اند هستند و خواهند بود.
شما هم اب را ندیده موزه را از پای نکشید.
سی سال برای ایران مزدوری کردیم و بدنامی ها را به جان خریدیم و از ولایت فقیه داد زدیم و سینه چاک کردیم برای اینکه امروز فرزندان همان ولایت فقیه پرستان را کسی به پارک نمی ماند. حالا هم برای یک هدف به دست نیاوردنی و غیر ممکن، باور کن که بدنامی و گندیدگی اش به نام هزاره می ماند و دیگران باز هم مثل اقای مسعود، فردا داد می زنند که ما افغانستان را از تجزیه نجات دادیم. هزاره ها ی طرفدار ایران می خواستند افغانستان را تجزیه کنند. بروید نوشته های رزاق مامون را بخوانید که یکی از فرماندهان طالبان و احمد شاه مسعود را قهرمانانی می داند که افغانستان را از تجزیه نجات داده اند.
خودت می دانی که هزاره ها اسیب پذیرترین اقلیت در افغانستان هستند و این اسیب پذیر ریشه در تاریخ، مذهب، نژاد ... دارد. مذهب و نژاد در خراسان هم به دنبال هزاره ها خواهند امد. ما نه تاجیک شده می توانیم و نه هم زیر چتر ترک تباران جایی برای ما است چون ما به زبانی حرف می زنیم که ملی گرایی ترکی با ضدیت با ان بنا شده است.
راه عاقلانه ان است که در افغانستان تلاش کنیم وضع مان را بهبود بدهیم. تلاش کنیم نگذاریم که اربابان محلی از مابرای به قدرت رسیدن استفاده کنند و در این راه هر چه ما داریم قربانی کنند. مثلا همان جنگ های دهه ای نود کابل. حالا چه شده که ما نزدیک پنج سال با تاجیک ها جنگیدیم و بدترین وضعیت ها را تیر کردیم اما حالا امده ایم می خواهیم به امید انها افغانستان را تجزیه کنیم؟ حتما باید یا ان جنگ ها حماقت بوده باشد و یا این شعارهای خراسان سازی با کسانی که در ان جنگ ها در مقابل ما قرار داشت.
به نظر می رسد که ما هزاره ها در یک سر در گمی کامل به سر می بریم. گاهی راه تاوخانه را گم کرده به کاه دان می در اییم.
حالا هم من منتظر می مانم که شما بیایید ایده ای تجزیه طلبی تان را روشنتر بیان کنید تا ما بفهمیم که شما چه بهشتی را برای ما در نظر دارید بسازید. فعلا جز همین جهنم چیزی دیگر نداریم. در برزخ هم که تا ابد نمی شود زندگی کرد.
5 آپریل 2012, 07:45, توسط نصیر
بلی ها برادر یک مثل به فارسی است که گاو شیری از برج ( ک و س ) اش معلوم است شما که خود را آزادیخواه میگیرید کمی زیاد دور هم نی به گذشته تان نگاه کنید باز مفهوم معامله را درست میفهمید که کیها این وطن را معامله نموده و فروخته است بعد باز میفهمید که آزادیخواه کی است.
5 آپریل 2012, 15:15, توسط چوپان هزاره
چوپان
نسیم نام لطف کرده از هویت خودت استفاده بکو و هویت ما را چتل نساز ما با همچو ادبیات که تو داری و نظریات که تو تحریر و پشنهاد کرده با ما داخل مشاجره شده اید در جامعه خود نداریم.
تو بسیار کوشش کردی که بعضی اسطلا حات هزارگی را استعمال کنی اما نتوانستی تو صد فیصد پشتون هستی از حرف های پوچ و نا دسنجیده ات معلوم است.
ما هیچ وقت بخاطر ایران مبارزه نکرده و از ایران پشتبانی نگرده ایم تمام روشنفکران هزاره با سیاست ایران مخالف است و گلبدین شما ست که از طرف ایران ا عاشه و عباته شد ه و تا دندان مسلح میشود چون تو اوغان هستی ما این حق را بتو میدهیم تا چنین تحریر نمائی زیرا منافع استثماری تو در خطر است.
بیشتر از سه صد سال است که شما به افغانستان و این ملت مظلوم خیانت نموده اید بیشتر از این ما حوصله نداریم چالش شما در سطح جهانی از کار افتاده است بروید در پشتو نستان خود و به فکر پشتو نستان تان باشید بگذارید ما وطن خود را با خون خود روشن نمایم و استعداد انرا داریم .
شما هر روز جنگ های کابل را به روخ ما میکشید در حالیکه علت جنگ ها تو بودی اگر تاجیک هزاره بین خودجنگ داشته مقایسه این جنگ با مقایسه سه صد سال که شما پشتون ها در حق ملیت های محروم نموده اید اصلا قابل مقایسه نیست.
در جای دیگر ادعا نمودی که این عمل شما باعث شرمندگی شما میکردد .
پنج مرالتبه است که شما این وطن را به بیگانگان فروخته اید و ما بودیم که استقلال را هر بار با خون جوانان خود حاصل کرده ایم اگر تو قبول نداری اکنون که تنها هستی نتجه انرا نظر به عملکرد شما میبینید.
در رابطه به مرز مشترک هزاره با پشتون تو زور را ندیدی از اسمان که عبور کنی بال و پر تو را مثل مگس میسوزانیم هنوز هم تو در خواب خر گوش هستی سه صد سال است که تو تجاوز گر قدرت را بطور ظالمانه و بیخردانه و بیشرمانه در اختیار داری روز و روز کارت را بیبین سگ به روز گارت میخندد چون خواست خودت است.
توانائی نداری
استعداد نداری
بردباری نداری
حوصله مندی نداری
سنجش نداری
خود گذری نداری
همدیگر پزیزی نداری
استقلال فکری نداری
شجاعت نداری
انتقاد پزیزی نداری
دنیا به کجاه رسیده تو در کجاه هستی برو بم را در بدنت بسته و در اجماع مردم انفحار بتی باز به جنت میروی.
افغانستان در مقایسه با کشور های غربی بیشتر از 100 سال فاصله دارد اما شما پشتون ها از جامعه جهانی 339 سال فاصله دارید در حالیکه تمام بودجه مردم خراسان بزرک صرف انسانیت شما میشود تا حد عقل مکتب را جهت تدریس اطفال های خود تان فبول کنید که نمیکنید وفتکه اطفال های شما بزرگ شد چون درس نخوانده مکتب نرفته حیوان است کاشکی مثل خر گاو گوسفند شتر باشد سگ دیوانه میشود چهار طرف خود مردم را میچکد همین قدر گه ما در اوغانستان اوغان داریم اگر همین قدر گاو زراعتی میداشتیم وطن ما ضرورت به تجزیه نبود و اوغانستان گلستان صلحستان انساننستان بود.
نسیم جان هر وقتیکه به جنگل رفتی پوست شیر ماده را مپوش چون شیر های نر بیرحم بوده وضعیت ات را خراب ساخته قابل تداوی نیست .
6 آپریل 2012, 14:45
پشتونها زمانیکه حکومت از دست شان رفت -همه متحد شده و از هیچنوع نیرنگ -فریب ووطنفروشی به مزدورترین کشورهای دنیا با هزاران معامله وقجیعترین شکلش به پیش میروند -تا حکومت را از مردمان بومی این سرزمین به کمک باداران شان دوباره تسخیر نمایند - ولی وقتی بازهم حکومت را بگیرند -بعد بین خود جورنیامده بازهم به کمک خارجیها با هزاران نیرنگ ووطنفروشی روی برده -با بادار قبلی که همه به مزدوری آن جور آمد نموده بودند -در گیر شده و یک کتله دیگرش به منافع خود -پیشتاز یک استعمارگر دیگر میشوند - و این چیزیست که تاریخ گواه آنست-
همین حالا ببیند که یکی ازین اوغانا نوشته که کرزی - اوغان یا افغان نه - بلکه قزالباش است؟؟؟؟؟
روزیکه ظاهرشاه و خلیلزاد و اشرفغنی بنا برخواست پاکستان کرزی را سلطان بلامنازعه به شمشیر امریکا تحمیل نمودند - همه خوش بودند -ولی ازآنجاییکه پاکستان -دنبال بازیهای مزخرفانه خود است - بازهم یکعده دیگر اینها در بیرون از ارگ و یکعده در داخل ارگ - جهت خوشنودی باداران پاکستانی شان - دست به ترور - کشتار - عقبگرایی - فساد بی انتها وغیره میزنند .
پس زیستن با این کتله بی سر وبی سامان و خاین - جز خیانت به خود و آینده گان ما دیگر سودی ندارد.
8 آپریل 2012, 11:13, توسط حیران
تجزیه افغانستان به نفع هیج قومی نیست اما زندگی با پشتونهای وحشی هم محال است واقعا مردم افغانستان به دام افتاده اند.
پشتونهای احمق همینقدر نمی دانند که هرچه می کشند از دست پاکستان است که از پشتونستان مستقل می ترسد و همیشه
تلاش دارد پشتونهای این طرف و آن طرف مرز را بی سواد، مزدور، بدنام، ضعیف، ازهم پاشیده، آدمکش و تروریست تربیت
کند
استخبارات پاکستان همیشه پشتونها را درگیر با دیگر اقوام افغانستان و غافل از مشکلات شان در پاکستان نگهداشته است
10 می 2013, 15:07, توسط جبران
بیایید دوستان محترم هزاره کمی از تدبیر کار بگیریم : چرا هزاره عقب مانده بماند؟ اسیب پذیر بمانند؟ در رده ضعیف قرار بگیرد ؟ از مقامهای مهم سیاسی محروم باشد؟
زیر اثر یاظلم قومی قرار بگیرد؟
ایا فکر کرده اید چرا؟ مشکل این گروه چه است ؟ مانع کجاست ؟ :
1.چون تراکم نفوس شان کم است دراقلیت قرار میگیرد؟
2.به لحاظ تفاوت های مذهبی اوشان در قطب مخالف قرار میگیرد؟
3.به لحاظ تفاوت های نژادی به قطب مخالف قرار میگیرد؟
4.به سبب قرار گرفتن در جغرافیای محروم از اقتصاد است لذا به سبب فقروبیچاره گی شان است؟
5.چون ازطرف حاکمان در طول زمانها محدود نگه داشته شده است؟
6.همه گزینه های فوق در ان دخیل است ؟
7.همیشه فاقد رهبران مدبر وواقیعی بوده است؟
8. ,,,,
خوب شما فرض نمایید همه گزینه های فوق یا تعداد از انها منحیث مانع شان باشد , خوب راه حل چیست ؟ ایا هیج راهی تابه حال وجودنداشته بودند؟
نه البته که هرگز چنین نیست .
در اوایل گروه مسلمین نیزبسیار اندک بود و با بسیار محدودیتهای روبرو بود ؟ کشور انگلیس با چه مساحت و نفوس زمانی تمام کره زمین را کنترول مینمود حال انکه هند با چندین برابر اندازه نفوس همیشه تحت سیطره بود , در زمان حاضر قدرت های سیاسی ونظامی درجه اول جهان در دست یهودیهاست حال انکه نفوس اندک و ناچیز درجهان دارد !!!!
هیچکس ,هیچ چیز و هیچگاه کسی مانع برسرراه بوده نمی توانند اگر واقعا خواستن درمیان بوده و مدبرانه حرکت صورت گیرد خردمندانه پالیسی طرح شود و درسایه پالیسی طرح شده و سازمان یافته یک جامعه حرکت نماییند .
اگر جامعه اگاه داشته باشیم , رهبران لایق و با درایت داشته باشیم کسانیکه هم اگاه و هم جامع ولایق باشند , اگرگاندی برای هند موجود نبود سلطه انگلیس چه وقت از انکشور برطرف میشد ,اگرجورج واشنگتن نبود چه وقت مهاجرین میتوانست کشور مستقل بنام امریکا بنا نهند , اگرخمینی نبود چه وقت ایران از دست امریکا وفاحشه گری نجات میافت ,اگر محمد(ص) نبود کجا نامی از اسلام دردنیاه موجود بود و و ,,,,
مشکل اصلی ما نداشتن رهبران جامع ولایق در طول تاریخ بوده و است , جزکسانیکه به مدت کوتاهی ظهور نمودند اما نابود شدند ودیگران نیز در بی خبری این وضعیت را پروراندند نابودی رهبران واقیعی برابر نابودی همه یک جامعه اند چون انها به مثابه چشم وگوش جامعه است !
راه حل این است که جامعه اگاه گردد زیرا این عمل زمینه بروز استعداد های پنهان و ناشناخته را فراهم می سازد .
ودر این وقت است که ما میتوانیم هرگونه خواست جامعه خود را براورده ساخته و در باره تجزیه و عدم تجزیه به اسانی تصمیم گرفته و به ان جامه عمل بپوشانیم .
منتظر نظرات سازنده دوستان هستیم .
13 سپتامبر 2013, 06:56, توسط امين شمس
هموطنان عزيزم ! اين مفكوره تجزيه و تجزيه طلبي را از سر بدر كنيد ، جهان امروز در سدد از بين بردن مرز هايشان فكر ميكنند اما من و تو در فكر خورد و كوچك ساختن خانه خود هستيم ، با اتحاد و يكپارچه كي ميتوان در جهان نفوذ كرد اما با انزوا و دوري از همديگر جز تنگ تر ساختن فضا چيزي ديگر به دست نخواهد امد ،گفتن اين كلمات زشت و توهين اميز به اقوام مختلف ، زبانهاي مختلف ، اديان مختلف و مذاهب مختلف در قالب يك انسان عاقل و دانشمند نميگنجد ، اگر چنين تصوري داشته باشيم كه هيچ كس بر ما بر تري نبايد يابد اين جز يك خيال چيزي بالاتر از ان نخواهد بود ، بيايد فهم و دانش خود را در عمل براي ملت رنجديده خود نمايان بسازيم و با كار و پيكار خود هموطنان خويش را ازين تنگناي بد بختي نجات دهيم
10 جون 2014, 17:44, توسط qais
هر ګز شما جابران دنیا وافغانستان به هدف شوم تان نخواهد رسید این عمل شیطانی ،کثیف،چتل و کشورکه اصلا مردهای شان از زنان بی غیرت وبی هیمت بوده چطور بتواند که در باره کشور مان اندک سخن بګوید هدفم از کشور مردار ونجس ایران بوده . زنده اباد افغانستان وهمه اقوام شریف این سر زمین