تجارت جدید روحانیون از عاشورا
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
امروز زمانیکه به فیسبوک آنلاین شدم، دوستی که، به تلویزیون تمدن گرداننده برنامه، و هم دانشجوی موسسهی تحصیلی خاتم النبیین که مربوط به شیخ آصف محسنی است، برایم آدرس صفحهی فیسبوکی را ارسال کرد، و از من خواست تا این صفحه را بپسندم، زمانیکه صفحه را بازکردم، نوشته بود: "نهاد اهدایی خون دانشجویان"، که در آن تصویری خبرنگار تلویزیون تمدن نیز به نمایش گذاشته شده بود، که با دانشجویان مصاحبه میکنند.
پیش زمینهی چنین طرح از مردمان بشر دوست، و صلح خواه، قره باغی غزنی"منطقهی درجنوب شهری غزنی نه ولسوالی قره باغ" بر میگردد، آنان در مراسم عاشورا به جای سینه زدن و خون ریختاندن در جادهها، به در مانگاهی دولتی حاضیر شدند، و خون شان را به بیماران اهدا کردند، این برنامه چند سال است، که از سوی آنان انجام میشود.
گرچه درمانگاههای خصوصی نیز در غزنی فعالیت داشتند، اما مردم به دلیلی همکاری بادولت و خدمات درمان رایگان ارگان صحی دولتی برای مردم، به آنان خون اهدا کردند، و خواست شان نیز این بود، که خونها اهدا شده برای زخمیهای رویدادهای ترافیکی، کسانیکه درجنگ زخمی میشوند، یا هم برای کسانیکه توان خرید خون را ندارند، به شکل رایگان توضیح شود.
اما این بار درکابل موسسهی تحصیلی خاتم النبیین که بخش طب آن فعالیت دارد، دست به چنین کاری زده است، تا به این نیز رنگ و بوی مذهبی دهند، و پول جمع آوری کنند، زیرا حامیان مالی این موسسه و تلویزیون تمدن بابحران رکود اقتصادی و تحریمهای جامعهی جهانی روبه رو اند.
اگرچه ارگانهای صحی دولتی نیز دست به کمپاین جمع آوری خون درکابل زده اند، آنان از شهروندان کابل خواسته اند، به جای ریختاندن خون به جادهها، به درمانگاههای دولتی حاضر شوند، و خون شان را اهدا کنند.
خونهای که در روزهای عاشورا از مردم جمع میشود اندک نیست، زیرا سدها(صدها) تن میخواهند، با این رویش عزا داری کند، بیخبر از اینکه بالای خونکه آنها اهدا کرده اند، تجارت میشود، اگر این خونها به درمانگاههای دولتی اهدا شود، نفع آن بازهم برمیگردد به مردم، گرچه نباید ارگانهای صحی دولتی را عاری از فساد بدانیم، ولی بازهم این خون میتواند، تاجای به مردم توضیع گردد، به نمونههای زیر:
سربازان که برای دفاع از اراضی این کشور در برابر مداخله گران خارجی و داخلی در حال مبارزه اند، و زخمی میشوند، کسانیکه در راه تامین امنیت این کشور مبارزه میکنند، برای قربانیان خشونتهای انتهار و انفجار، برای زنان حامله که در زمان ولادت نیاز به خون پیدا میکنند، و برای مردمان بی بضاعت که نیازی به خون دارند و پول خرید آن را ندارند.
اما اگر این خونها در اختیار درمانگاههای خصوصی قرار گیرند، چه خواهد شد؟ در مانگاههایکه برای کوچکترین تشخیص هزاران افغانی پول میگیرند، چه رسد که انسان های درمانده را یابند، که از مجبوری به هر قیمت که شده خون بخرند.
طرحم برای جمع آوری خون این است:
صلیب سرخ باید درین کار دخالت کند، و رهبریت جمع آوری خون را به عهده گیرد، و با تشکیل تیمی خون های جمع آوری شده را به محلهای نگهداری خون که امکان فاسد شدن آنها نهباشد، انتقال دهند، و سپس به افراد نیازمند، که توان خرید خون را ندارند اهدا کنند.
پینوشت: اهدای خون خوب است، ایکاش همه وقت در کشور بسیجهای این چنینی وجود داشته باشد، تا برای انسانهای نیاز مند، خون اهدا کنند.
اما روند جمع آوری خون باید شفاف و روشن باشد، و نهادیکه خون را جمع آوری می کند، باید به خدمات بشردوستانه برای مردم شناخته شده باشد، نه موسسهی خصوصی که روشن نیست، این خون را به کدام درمانگاه انتقال خواهد داد، و خون جمع آوری شده، به کیها خواهد رسید؟ به خانوادههای روحانیون نمای متعلق به کشورهای همسایه، که به این موسسه وابسته اند، یا به کدام درمانگاه و یا کشوری دیگر به فروش میرسد، و پول آن به حساب شیخ الاجل آقای محسنی واریز می شود.
پيامها
18 نوامبر 2012, 05:08, توسط jaghori
اصلان کاری بد نیست اصلان زوری هم نیست هر کسی هم که شرکت کرد خون اهدا کرد اجرش با امام حسین
علیهاسلام
جاغوری
آنلاین : http://kabullpress
18 نوامبر 2012, 11:23, توسط حبیب
جناب نظری:
تو چه عقده داری با ای حرفهایت چی را می خواهی ثابت کنی تو یک نوع مرض بدبینی داری بهتر است خود را تداوی کنی باهمه موضوعات عقده ای برخورد میکنی خدا تو را شفا دهد بخدا دیوانه زنجیری از تو بهتر است.
18 نوامبر 2012, 12:26, توسط شیراحمد نظری
خوانندهی کابل پریس آقای حبیب:
من نه عقده دارم، و نههم خواستم عقدهی با مسایل برخورد کنم، و نه هم بیماری بد بینی دارم، تنها کاری که کرده ام پژواک واقعیتهای جامعه است. اگر شما فکر می کنید، که انعکاس واقعیتهای جامعه بدبینی، عقدهیی و بیماری است، پس بلعیدن خون مردم بهنام دین و مذهب چیست؟
گذشته ازین امید دارم دعایی شفادهنده ات را برای کسانی کنی، که در زنجیری دین و مذهب بسته اند، و خون انسان های بیچاره را در طول سیزده سده بهنام روحانی بلعیده، و هنوزهم دست بردار نیستند.
آنچه را که بنده خواسته است ثابت کنند، استفاده سوی روحانیون نماها از دین و مذهب به نامهای گوناگون است.
19 نوامبر 2012, 08:49, توسط نادر
همین شیخ آصف محسنی نبود، که دختر جوانِ را پهلوی چهار زن دیگرش ،به زنی گرفت؟
در حالیکه برادر این دختر بنام مشتاق یکی از قوماندان های ارشد حزب حرکت اسلامی بود، و خواهر خود را غرض سرپرستی به محسنی سپرده بود. میگویند، که بعداز آن مشتاق به امر محسنی کشته میشود.
همین شیخ آصف محسنی نبود، که در طرح و تصویب قانون احوال شخصیه اهل تشیع سهیم بود؟ قانونِ که برای زن و شوهر شیعه حتی در داخل اتاق خواب شان تعین تکلیف میکند.
همین محسنی نبود که در یکی از سخنرانی هایش در اوایل جهاد در مزار گفت: : ما میدانیم که فاصله زمین تا ماه سه صد کیلومتراست؟
19 نوامبر 2012, 12:49, توسط alm
marg ba en khar kus kash donky and dog muhsiny kasif mazdoor iran