صفحه نخست > حقوق بشر > آزادی بيان > بازداشت 15 خبرنگار وتوقیف یک روزنامه

بازداشت 15 خبرنگار وتوقیف یک روزنامه

مقدسات و اهانت هرکدام از مصادیقی هستند که هر اجتماع و مردمی نظر به سطح فرهنگی و فرهنگشان تعریف متفاوتی دارند. هستند مسائلی که برای همه مردم جهان مقدس و یا اهانت آمیز هستند. اما در مسائل دینی مرز بین اهانت و انتقاد انقدرباریک است که مثال‌های زیادی از تکفیر شدن یک مسلمان به دست یک مسلمان دیگر و یک مسیحی به دست مسیحی دیگر وجود دارد.
محمد جاوید حسینی
جمعه 24 اكتبر 2014

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

دراسلام دایره مقدسات انقدر گسترده است که از الله و محمد شروع به عمل پروستات خامنه‌ای و چشم کور ملأ عمر می‌رسد. در چنین وضعی است که ساختن فیلم و کشیدن کاریکاتور، عکس گرفتن و موسیقی همه به شکلی توهین به مقدسات ختم می‌شود که نباید انجام داد.
در چنین شرایطی است که نوشته‌ای نشر شده در افغانستان اکسپرس را توهین به خدا می‌دانند. خواستن حق برابری برای زنان توسط یک شیخی مانند محقق نصب، کاپی کردن چند مقاله از اینترنت توسط کامبخش، جنایت‌کار خواندن چند رهبر جهادی در اوایل حکومت کرزی همه مثال‌های هستند که دایره این مقدسات را در افغانستان نشان می‌دهد.

روزنامه افغانستان اکسپرس را نخوانده‌ام. امامقالهٔ که موجب توقیف این روزنامه و 15 تن از خبرنگاران آن شد را خواندم.

در آن نوشته کوتاه نویسنده از رفتار گروه داعش و طالبان انتقاد می‌کند و بعد به سراغ دیدگاه اسلام در مورد زنا و کسانی که تغییر دین داده‌اند می‌رود. او همچنان درد دل گونه‌ای با خود خدا دارد و از توانایی و ناتوانی خدا در این جهانی که پر از ظلم و جنایت است حرف می‌زند و می‌نویسد: حالا من می‌خواهم با این خدا حرف بزنم. تو چگونه خدایی هستی؟ آیا تو دیوانه‌ای؟ آیا تو راضی می‌شوی که کسی را به خاطر خروج از اسلام به قتل برساند؟ من دیگر کاری به تو ندارم و تو را در آسمان تنها می‌گذارم". "ممکن است آدم به این نتیجه برسد که تو هیچ‌وقت با ما آدم‌ها خوب نبوده‌ای. تو همهٔ قوم لوط را صرفاً به خاطر اینکه هم‌جنس‌باز بودند به قتل رساندی".

نویسنده با توجه به آیه‌های قتالی که در قرآن وجود دارند و گروه‌های مثل طالبان و داعش با توجیه رفتارشان با استفاده از همین آیه‌ها در برخورد به بردگی گرفتن زنان و قتل‌عام مردم بی‌گناه مسیحی و ایزدی و شیعیان درعراق و کشورهای دیگر ازخود خدا می‌پرسد که چرا فرصت سرپیچی از اوامر خود را به گروه‌های مثل داعش و طالبان می‌دهید. درصورتی‌که نظر به گفته‌های قرآن شما توانا استید.

در آن نوشته چند نکته وجود دارد.

1- انتقاد از برخورد مسلمان‌ها باکسانی که تغییر دین می‌دهند.

2- انتقاد از رفتار وحشیانه گروه‌های تروریستی مثل طالبان و داعش که به قتل و کشتار مردم بی‌گناه مشغول‌اند.

3- سؤال‌های در مورد ظلم و جنایت در این جهان از خدا دارد و از خود خدا می‌خواهد که به آن سؤال‌ها پاسخ بدهد.

این خلاصه نوشته‌ای بود که در افغانستان اکسپرس نشر شده.

واکنش‌ها

رئیس‌جمهور افغانستان به وزارت اطلاعات و فرهنگ دستور داده است پرونده‌ای این روزنامه را به‌صورت اختصاصی بررسی کند. شورای وزیران نیز دراین مورد واکنش نشان داده و رسول سیاف یکی از رهبران خون‌خوار جهادی که توسط نهادهای حقوق بشری به نقض حقوق بشر متهم است نیز مسئولان این روزنامه را کافر و مرتد خوانده و از دولت خواسته است تا نشر کنندگان این مقاله را مجازات کند. قطب‌الدین هلال یکی از نزدیکان گلبدین حکمتیار و عضو حزب اسلامی افغانستان که در خرابی و قتل‌عام مردم کابل نقش عمده داشته نیز اعلان جهاد داده است.

نهادهای مدافع از حقوق خبرنگاران افغانستان به‌جای حمایت از این روزنامه و نویسنده در این زمینه گفته‌اند که انتشار هر مقاله‌ای که ضد منافع ملی و ارزش‌های اسلامی باشد خلاف قانون نافذ افغانستان و قانون رسانه‌های همگانی هست.
یکی از اعضای بلندپایه طالبان به نام عبدالرحمان هوتک که او نیز به نقض حقوق بشر متهم است و فعلاً در آن کشور مسخره کمشنر کمیسیون حقوق بشر افغانستان است در مصاحبه با رادیو آزادی نیز خواهان محاکمه نویسنده و برخورد با مسئولان روزنامه افغانستان اکسپرس شده است. این عضو کمیسیون حقوق بشر افغانستان در مورد معذرت‌خواهی مسئولان روزنامه افغانستان اکسپرس سؤالی را مطرح می‌کند که ایا می‌شود کسانی را که قتل و دزدی می‌کند هم باید با یک معذرت‌خواهی بخشید؟ او می‌افزاید که در افغانستان یکی آزادی عقیده است و دیگری توهین به عقیده دیگران .
ناگفته نباید گذاشت که در زمان تعین عبدالرحمان هوتک به حیث کمیشنر حقوق بشر براد آدامز مسئول بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر گفته بود که "رئیس‌جمهور کر زی برای حفاظت خانه پرنده‌ها یک روباه را گماشته است، تنها راه‌حل موجود این است که آقای کر زی به‌جای این فرد کمیشنر دیگری که توان حمایت از حقوق بشر را داشته باشد، معرفی کند."

کاربران فیس بوک نیز در مورد این نوشته عکس‌العمل‌های داشته اند. تعداد اندکی از حق آزادی بیان و خبرنگاران دربند دفاع کرده‌اند. اما حتی تعدادی از دوستانی را که من خود می‌شناسم و خود قربانی سانسور در افغانستان بوده‌اند و حتی تا پای زندان و محاکمه پیش رفتند به‌جای دفاع از نویسنده و مسئولان افغانستان اکسپرس نظرات محمد جاوید اهور نویسنده این مقاله جنجالی را مزخرفات کوچه‌بازاری می‌دانند که ارزش دفاع ندارد. یعنی حق انتقاد از دین تنها کارآن متخصصان روشنفکراست درحالی‌که حق ارشاد دینی و امربه‌معروف را قرن‌هاست حق هر بیسواد نماز خوان می دانند.

جنجال نشر این نوشته حاشیه‌های جالبی هم داشته. وکیلان مجلس افغانستان به‌جای پیدا کردن یک‌راه حل انسانی به تصور اینکه نویسنده این مقاله یک هزاره از غزنی است وکیلان این شهر را نیش و کنایه زده‌اند و طالبان چهار دانشجوی هزاره را در مسیر راه غزنی توقیف و ازار و اذیت کرده‌اند.

مقدسات چی هستند؟ توهین چیست؟

مقدسات و اهانت هرکدام از مصادیقی هستند که هر اجتماع و مردمی نظر به سطح فرهنگی و فرهنگشان تعریف متفاوتی دارند. هستند مسائلی که برای همه مردم جهان مقدس و یا اهانت آمیز هستند. اما در مسائل دینی مرز بین اهانت و انتقاد انقدرباریک است که مثال‌های زیادی از تکفیر شدن یک مسلمان به دست یک مسلمان دیگر و یک مسیحی به دست مسیحی دیگر وجود دارد.

میمون یا همان شادیی که برای ما مردم افغانستان یک حیوان است در هند یک خدا و یا گاوی که برای ما یک همبرگر بزرگ است در هند باید احترام ویژه‌ای برایش قائل شد. موش و خفاشی که برای ما یک حیوان کثیف است در تایلند و قسمت‌های از هند و برمه حیوانات مقدس‌اند که باید به آنها احترام گذاشت.

دراسلام دایره مقدسات انقدر گسترده است که از الله و محمد شروع به عمل پروستات خامنه‌ای و چشم کور ملأ عمر می‌رسد. در چنین وضعی است که ساختن فیلم و کشیدن کاریکاتور، عکس گرفتن و موسیقی همه به شکلی توهین به مقدسات ختم می‌شود که نباید انجام داد.

در چنین شرایطی است که نوشته‌ای نشر شده در افغانستان اکسپرس را توهین به خدا می‌دانند. خواستن حق برابری برای زنان توسط یک شیخی مانند محقق نصب، کاپی کردن چند مقاله از اینترنت توسط کامبخش، جنایت‌کار خواندن چند رهبر جهادی در اوایل حکومت کرزی همه مثال‌های هستند که دایره این مقدسات را در افغانستان نشان می‌دهد. در آن کشور از شیخ زنپاره ی مانند محسنی گرفته تا رهبرانی مانند سیاف، مقدساتی‌اند که نباید در موردشان حرف زد و از اعمالشان انتقاد کرد.

درنوشته افغانستان اکسپرس من هیچ‌چیزی را نمی‌بینم که نامش را توهین گذاشت. جنایات داعش و طالبان حتی اگر به نام دین و خدا انجام شود هم قابل دفاع نیست و جنایات دینی هم جنایت است. بالاخره حرف زدن این آدم باخدا هم به کسی ربطی ندارد. دفاعی را که آدم‌های مثل سیاف و دیگر ملأهای دینی و دانشجویان شرعیات دانشگاه کابل از خدا می‌کنند آدم را به یاد داستان ابراهیم می‌اندازد. در داستان ابراهیم بت ها را می‌شکند و می‌گوید ببینید این بت‌ها حتی از خود نمی‌توانند دفاع کنند، پس نیرویی ندارند. در مورد مسلمانان نیز دقیقاً همین مسئله است. ازیک‌طرف ملأها خدا را قادر و توانا می‌نامند و از طرف دیگر می‌دانند که آن خدا حتی برای دفاع از خودکاری نمی‌تواند باید حتماً این مسلمان‌ها هستند که به یاری الله بیایند و از او دفاع کنند و کسی را که کمی تندتر علیه‌ای او حرف زد بکشند. این خنده‌دار است. مگر شمایان که قراراست در این روزها به خاطر توهین شدن به خدا در تظاهرات شرکت کنید و کسانی که سکوت کرده‌اند و از خبرنگاران زندانی حمایت نمی‌کنند، وکیل مدافع و سخنگوی خدا هستید؟

به نظر شما این صفت‌های که در قران برای دیگر اندیشان داده شده توهین نیست؟ چرا وقتی در قرآن دیگران را خر، وحشی، حرامزاده، کر کور و لال، فاسق؛ ابله، بی‌شعور، واجب القتل، چهارپای می‌نامند را توهین نمی‌دانید؟ حتماً می‌گوید کسانی که مسلمان نیستند شایسته چنین صفات‌اند؟

1. آیه 5 سوره الجمعة (62:5)
مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ یحْمِلُوها کمَثَلِ الْحِمارِ یحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا یهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ

مثل کسانی که تورات بر آن‌ها تحمیل گشته و بدان عمل نمی‌کنند مثل آن خراست که کتاب‌هایی را حمل می‌کند بد داستانی است داستان مردمی که آیات خدا را دروغ می‌شمرده‌اند و خدا ستمکاران را هدایت نمی‌کند (ترجمه آیتی).

2. آیه 28 سوره التوبة (9:28)

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِکونَ نَجَسٌ فَلا یقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَیلَةً فَسَوْفَ یغْنِیکمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ حَکیمٌ

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، مشرکان نجس‌اند و از سال بعد نباید به مسجدالحرام نزدیک شوند و اگر از بینوایی می‌ترسید، خدا اگر بخواهد به فضل خویش بی نیازتان خواهد کرد زیرا خدا دانا و حکیم است (ترجمه آیتی)

3. آیه 55 سوره الانفال (8:55)

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذِینَ کفَرُوا فَهُمْ لا یؤْمِنُونَ
هر آینه بدترین جنبندگان در نزد خدا آن‌هایند که کافر شده‌اند و ایمان نمی‌آورند: (ترجمه آیتی)

4. آیه 30 سوره التوبة (9:30)

وَ قالَتِ الْیهُودُ عُزَیرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصاری الْمَسِیحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِک قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ یضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّی یؤْفَکونَ

یهود گفتند که عزیر پسر خداست و نصاری گفتند که عیسی پسر خداست این، سخن که می گویند همانند گفتار کسانی است که پیش از این کافر بودند خدا بکشدشان به کجا باز می‌گردند؟ (ترجمه آیتی)

5. آیه 161 سوره البقرة (2:161)

إِنَّ الَّذِینَ کفَرُوا وَ ماتُوا وَ هُمْ کفَّارٌ أُولئِک عَلَیهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِکةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ
بر آنان که کافر بودند و در کافری مردند لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم باد (ترجمه آیتی)

6. آیه 171 سوره البقرة (2:171)

وَ مَثَلُ الَّذِینَ کفَرُوا کمَثَلِ الَّذِی ینْعِقُ بِما لا یسْمَعُ إِلاَّ دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُکمٌ عُمْی فَهُمْ لا یعْقِلُونَ
مثل کافران، مثل حیوانی است که کسی در گوش او آواز کند و او جز بانگی و آوازی نشنود اینان کران‌اند، لالانند، کورانند و هیچ در نمی‌یابند (ترجمه آیتی)

7. آیه 22 سوره الانفال (8:22)

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکمُ الَّذِینَ لا یعْقِلُونَ
بدترین جانوران در نزد خدا این کران و لالان هستند که در نمی‌یابند (ترجمه آیتی)

8. آیه 59 سوره المائدة (5:59)

قُلْ یا أَهْلَ الْکتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَینا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَکثَرَکمْ فاسِقُونَ
بگو: ای اهل کتاب، آیا ما را سرزنش می‌کنید؟ جز این است که ما به خدا و آنچه بر ما نازل شده و آنچه پیش از این نازل شده است ایمان آورده‌ایم و شما بیشترین نافرمان هستید؟ (ترجمه آیتی)

9. آیه 12 سوره محمد (47:12)

إِنَّ اللَّهَ یدْخِلُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تحت‌ها الأَْنْهارُ وَ الَّذِینَ کفَرُوا یتَمَتَّعُونَ وَ یأْکلُونَ کما تَأْکلُ الأَْنْعامُ وَ النَّارُ مَثْوی لَهُمْ

خدا کسانی را که ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته می‌کنند، به بهشت‌هایی که نهرها در آن جاری است داخل خواهد کرد ولی کافران از این جهان متمتع می‌شوند و چون چارپایان می‌خورند و جایگاهشان آتش است (ترجمه آیتی)

10. آیه 50 سوره المدثر (74:50) (به آیات 48 و 49 نیز نگاه شود)
کأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ

مانند خران وحشی (ترجمه آیتی)

11. آیه 13 سوره القلم (68:13)

عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِک زَنِیمٍ
کسانی که متکبر و سرکش‌اند و اصل و نسب خود را بدیگران منسوب می‌سازند. (حرام زاده- اند). (ترجمه کاویانپور)
12. آیه 67 سوره الانبیاء (21:67)

أُفٍّ لَکمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ
اف بر شما و بر آنچه جز خدا می‌پرستید! پس آیا نمی‌اندیشید؟ (ترجمه حلبی)
13. آیه 10 سوره البقرة (2:10)
فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ بِما کانُوا یکذِبُونَ
در دلهاشان مرضی است و خدا نیز بر مرضشان بیفزوده است و به کیفر دروغی که گفته‌اند برایشان عذابی است دردآور (ترجمه آیتی)

14. آیه 13 سوره البقرة (2:13)

وَ إِذا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ کما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لکنْ لا یعْلَمُونَ
و چون به آنان گفته شود که شما نیز همانند دیگر مردمان ایمان بیاورید، می گویند: آیا ما نیز همانند بیخردان ایمان بیاوریم: آگاه باشید که آنان خود بیخردانند و نمی‌دانند (ترجمه آیتی)

15. «لا یشعرون» در مورد نامسلمانان در آیه‌های زیر آمده است:
النحل: ۲۶، النمل: ۱۸، الأعراف: ۹۵، یوسف: ۱۵، القصص: ۹، الأنعام: ۱۲۳، النحل: ۴۵، العنکبوت: ۵۳، یوسف: ۱۰۷، النمل: ۶۵، آلعمران: ۶۹، الأنعام: ۲۶، البقرة: ۹، الزمر: ۲۵، الزخرف: ۶۶، القصص: ۱۱، النحل: ۲۱، البقرة: ۱۲، النمل: ۵۰، المؤمنون: ۵۶، الشعراء: ۲۰۲.
16. آیه 110 سوره آل عمران (3:110)
کنْتُمْ خَیرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکتابِ لَکانَ خَیراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَکثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ

شما بهترین امتی هستید از میان مردم پدید آمده که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید و به خدا ایمان دارید اگر اهل کتاب نیز ایمان بیاورند برایشان بهتر است بعضی از ایشان مؤمن‌اند ولی بیشترین تبهکارانند (ترجمه آیتی)

p.s
چون تعداد زیادی از خوانندگان دوست ندارند نوشته‌های طولانی را بخوانند به خاطر طولانی نشدن بحث چیزی‌های را جا گذاشته‌ام.

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • چطور بنویسم نظرم را، چه بگویم، جان کاکا، این کابل پرس? ، دکان بقالی خلیفه برات است؛ عصر فردا،کرکره را باز می کشد پايین، میرود پی کارش و تا یک ماه و نیم برنمی گردد، مقالت یا نظر بنده، در ویترین( اتاق انتظار)محبوس میشود، یخن که را بگیرم ! برو کاکا جان! ماره تیر از کامنت و پامنت !از غمت دامن کشان، رفتم ای نامهربان، رفتم که رفتم!

  • قرن ۲۱ شاهد تکرار تاریخ....
    داعش تکرار تاریخ اسلام

    آنلاین : داعش تکرار تاریخ اسلام

  • طبق آیه ۱۴ سوره نسا اگه به دستور خدا و پیامبر عمل نکنیم رهسپار جهنم خواهیم شد و عذاب علیم رو باید متحمل شویم…حالا سوال اینجاست که دستور خدا و پیامبر چیست؟

    یکی‌ از دستورات سنگسار می‌باشد که در سوره نسا دوباره آیه ۱۵ بهش اشاره گردیده،اما ما انسان‌ها بر طبق موازین انسانی‌ و احساس درونی‌ خویش هیچوقت نمیتوانیم بپذیریم که کسی‌ رو سنگسار کنیم از طرفی‌ هم اگه امتناع بورزیم عذاب علیم در انتظار ماست:

    حالا با دیدن این آیات ترسناک تردید می‌کنیم که آیا این آیات واقعا از طرف خدا می‌باشد یعنی‌ خدا انقدر جانی می‌باشد؟

    …دوباره به سوره نسا آیه ۵۶ رجوع می‌کنیم و میبینیم که در این آیه گفت شده که

    پس اگه در حقانیت قرآن تردید کنیم خدا مارو در آتش جهنم می‌سوزاند سپس دوباره به ما پوست جدید عطا میفرمایند دوباره می‌سوزاند البته مشخص نیست چقد این داستان ادامه پیدا کند…

    با این حساب دو راه داریم یا پذیرفتن سنگسار و آعمال زشت دور از کرامات انسانی‌ و یا مخالفت با خدای زشتی‌ها که همچون دیگر مستبدان حاضر به پذیرفتن رای مخالف خود را ندارند

    رضا محبّی

    آنلاین : یکی‌ از دستورات الله سنگسار و در صورت تردید در حقانیت قرآن چه چیزی در انتظار ماست؟

  • طبق آیه ۱۴ سوره نسا اگه به دستور خدا و پیامبر عمل نکنیم رهسپار جهنم خواهیم شد و عذاب علیم رو باید متحمل شویم…حالا سوال اینجاست که دستور خدا و پیامبر چیست؟

    و هر كس از خدا و پيامبر او نافرمانى كند و از حدود مقرر او تجاوز نمايد وى را در آتشى درآورد كه همواره در آن خواهد بود و براى او عذابى خفت‏آور است (۱۴)

    یکی‌ از دستورات سنگسار می‌باشد که در سوره نسا دوباره آیه ۱۵ بهش اشاره گردیده،اما ما انسان‌ها بر طبق موازین انسانی‌ و احساس درونی‌ خویش هیچوقت نمیتوانیم بپذیریم که کسی‌ رو سنگسار کنیم از طرفی‌ هم اگه امتناع بورزیم عذاب علیم در انتظار ماست:

    و از زنان شما كسانى كه مرتكب زنا مى‏شوند چهار تن از ميان خود [مسلمانان] بر آنان گواه گيريد پس اگر شهادت دادند آنان [=زنان] را در خانه‏ها نگاه داريد تا مرگشان فرا رسد يا خدا راهى براى آنان قرار دهد (۱۵)

    حالا با دیدن این آیات ترسناک تردید می‌کنیم که آیا این آیات واقعا از طرف خدا می‌باشد یعنی‌ خدا انقدر جانی می‌باشد؟

    …دوباره به سوره نسا آیه ۵۶ رجوع می‌کنیم و میبینیم که در این آیه گفت شده که

    به زودى كسانى را كه به آيات ما كفر ورزيده‏اند در آتشى [سوزان] درآوريم كه هر چه پوستشان بريان گردد پوستهاى ديگرى بر جايش نهيم تا عذاب را بچشند آرى خداوند تواناى حكيم است (۵۶)

    پس اگه در حقانیت قرآن تردید کنیم خدا مارو در آتش جهنم می‌سوزاند سپس دوباره به ما پوست جدید عطا میفرمایند دوباره می‌سوزاند البته مشخص نیست چقد این داستان ادامه پیدا کند…
    با این حساب دو راه داریم یا پذیرفتن سنگسار و آعمال زشت دور از کرامات انسانی‌ و یا مخالفت با خدای زشتی‌ها که همچون دیگر مستبدان حاضر به پذیرفتن رای مخالف خود را ندارند

    رضا محبّی

    آنلاین : یکی‌ از دستورات الله سنگسار و در صورت تردید در حقانیت قرآن چه چیزی در انتظار ماست؟

  • «مسلمانان کابل» همین ها اند؟
    درسمت راست، تظاهرات دردانشگاه را می بینید که دانشجویان!! پرچم های داعش وطالبان را برافراشته اند.

    حاجی فرید سردسته ی یک عده ی محدود مظاهره چی درکابل در واکنش به نشر یک مطلب در کابل ایکسپرس می گوید:
    " امروز مسلمانان شهر کابل در اینجا جمع شده اند ما از نظام فعلی تقاضا می کنیم آن فرد را به محکمه ارجاع کند و حکم شریعت را بالایش تطبیق نماید در غیر آن فکر نکنم که ملت افغانستان به جز حکمی که شریعت برایش تعین کرده به دیگر چیز راضی نمی باشند."
    من ویدئو های منتشره ازین اجماع «مسلمانان کابل» را دقیق دیدم که شمار شان نهایتاً ازچند صد نفر فرمایشی بیشتر نبود. کابل حدود پنج میلیون جمیعت دارد؛ ومرز کشی ( کفر ومسلمان) به وسیله ی فریدخان خوش چهره، خبطِ لاعلاج موصوف را برملا می کند. مگر چرا مردم در سطح عام ازین گونه همایش ها بیزار اند؟ مردم تجربه های جانکاهی ازین تاجران احساسات مردم اندوخته اند و تاوان های زیادی را هم پرداخته اند وهر اندازه یی هم که سطح دریافت شان از قضایا اندک باشد؛ باز هم زنده گی برای شان آموخته است که بزنس گران اسلامی از چه نوع آب و خاکی اند. درعقب این نمایش ها، بی هیچ اگر ومگر، اداره های اطلاعات خارجی قرار دارند و تنی چند معاش بگیر از سوی طرف طالب وایران از فضای به وجود آمده، بهره وری سیاسی می کنند. در کدام نص دینی آمده است که بستن دانشگاه ها از مصادیق شرعی به شمار آید. درکدام نص آمده است که بردن زن وپسر مردم مایه ی اغماض باشد و جو سازی تبلیغاتی، تکلیف شرعی قیاس شود.
    زمانی که سال گذشته مواد انفجاری را میان کتاب خدا جاسازی کرده و درمسجد لوگر، والی را ترور کردند؛ هیچ یک از مسلمانان ازجنس حاجی فرید از بهر شریعت و دفاع از اسلام برعلیه شقاوت آئینان حرکتی از خود ظاهر نساخت.
    حضور «ملت!» همین است؟ فساد وشریعت شکنی، تتها نوشتار مخدوش کننده ی احساسات عمومی در باره ی مقدسات نیست؛ فساد عظیم آن باشد که جمعی از مسلمانان «کافراندرون» کمر به تباهی امت اسلامی درافغانستان بسته و بازار جفا وخیانت را با رنگ ها و نمایش های عجیبی آراییده اند. شماری از مفسدان، بیت المال را خالی کرده و هنوز پا برگلوی «ملت» می فشارند؛ بی آن که «ملت!» و «مسلمانان کابل» خم به ابرو بیاورند. گویا کار شریفانه و شریعت پسندانه ای انجام داده اند! چرا این ملت برای مجازات مردی که بالای دخترش هفت سال تمام تجاوز کرده و از وی اولاد هایی زاده شده، درخواست تطبیق شریعت نمی کنند و موارد بریدن گوش وبینی نوامیس خویش را با سکوت دور میزنند؟ چرا این ها در برابر قتل وجرح و سربریدن «مسلمانان» چشم های خود را می بندند وفقط زمانی ظهور می کنند که یا مطلبی واکنش زا درجایی یا به سهو یا به دلیل (شاید) پرونده سازی چند استفاده جو از نام اهالی مطبوعات نشر می شود و یا هم نظامیان غافل امریکایی اوراق کتاب مقدس را همراه با آشغال ها در گوشه ی ریخته اند؟!
    «مسلمانان شهرکابل» وشخص حاجی فرید ( که از برکت پول امریکایی چند سال درعشرت سرای پارلمان دم خود راچاق کرد) در دیگر موارد، یک سره وجود خارجی نمی داشته باشند. حکومت کرزی بنا به تصمیم گروه های مجاهدین دولتی، هزاران مجرم وآدم کش را دو باره به جان مردم رها کردند مگر از سوی «مسلمانان شهرکابل» هیچ صدایی بلند نشد. سحرگل را در تهکاوی پارچه پارچه کردند؛ حاجی فرید با سروصورتی مانند پنیر خام، به زنده گی دردولت تحت الحمایه ی کفار به وند بازی خود سرگرم بود.
    هم اکنون قرار گزارش های غیررسمی، هزاران پسربچه از شش ساله شروع تا شانزده ساله، به شکل ربوده شده و یا فروخته شده یا رضا کارانه، از سوی قوماندانان، متنقذین ووابسته های «تنظیم ها» در مناطق شمال تحت آموزش رقص و هنرعشقبازی قرار گرفته و همه روزه بالای آن ها تجاوز جنسی صورت می گیرد و برای جمعی که خود را برتر از دیگران از جمله مسلمانان، مجاهدین ومقاومتی های خط اول به حساب می آورند؛ مجلس آرایی می کنند؛ بالای این پسربچه ها مزایده های عجیب وغریبی صورت می گیرد تا آن جا نفرات مسلح کله گنده های جهادی به جان هم می افتند و مانند حادثه ی بغلان، جوانانی در دفاع از فسقِ نماینده گان «مسلمانان» به خون می افتند.
    حال از کجای این خراب سرای بی صاحب داستان بگوییم تا نیم رخ حاجی فرید ها را مردم ببینند؟ نهاد های حقوق بشر و پژوهشگران دفاع از کودکان، گزارش های مدهشی در اختیار خود دارند که نمی توانند علیه مجریان فسق وفجور ( همان پیشگامان از نوع حاجی فرید ها) دعوا ترتیب دهند. حاجی فرید و چند غافلِ گرفتار شده در عنکبوت استخبارات هیچ حس واکنشی در برابر وضعیتی که دوره ی لوط علیه السلام را به یاد می آورد؛ ندارند. غارت بیت المال ثواب دانسته شده و «مسلمانان» هیچ تکانی نمیخورند؛ مسلمانی اگر این است؛ کفر، منافقت وشرک چیست؟
    ( بر گرفته از گزارش نامه افغانستان پرچمهای داعش و طالبان در گزارشنامه دیده می شود، به گزارشنامه مراجعه شود.)

  • لعنت خداوند بر شما جاهلان و بی غیرت ها که بخاطر یک مشت پول از ناموس عزت وحتی دین خود میگذرید.
    شکی نیست که شما واجب القتل هستین
    لعنت بر شما جاهلان

  • و لعنت خدا بر تو جاسوس آی اس آی پاکستان که از درد دل یک آدم با خداوند اش دیوانه میشوی. در پاکستان 20000 مدرسه اموزش دین اسلام است. همه دانش اموزان آن خونخوار انتحاری همجنسباز ( کونی) و متجاوز به ناموس مردم اند.

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس