دانشگاه زنانهء اسلامی، هدیهء متفکر دوم جهان
دانشگاه زنانهء اسلامی،هدیهء متفکر دوم جهان
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
وقتی دانشگاه، زنانه مردانه داشته باشد؛ بایستی، بس های شهری هم زنانه و مردانه داشته باشد؛ باید بانک ها هم زنانه ومردانه داشته باشد؛ باید فرودگاه ( میدان هوائی) هم ، زنانه و مردانه داشته باشد؛ باید سوپر مارکت ها هم، بخش زنانه و مردانه داشته باشد
اکنون بیش از هفتاد مرکز تحصیلات عالی و فاکولته های غیر دولتی، در کابل فعالیت دارد که دختر و پسر د رکنار هم، درس میخوانند و آسمان به زمین نیامده است
دانشگاه زنانهء اسلامی،هدیهء متفکر دوم جهان
دیده بان
اشرف غنی، بسیار چیز ها ی اسلامی، ساخته میرود؛ایشان، «کابینه اسلامی» ساخته؛ که هنوز در پشت پردهء اسرار است، کم کم، چشم و دل به جمال آن روشن خواهد شد!زندان ها را « اسلامی» ساخته؛ یعنی زود زود، سرنوشت زندانیان، تشخیص و تعیین میشود؛ رسیدگی به جرائم مطبوعاتی را اسلامی و فامیلی ساخته؛ یعنی اگر روزنامه ای ، سهوا و اتفاقا، نکته ای منتشر ساخت که بیضه داران اسلام را، ناراحت کرد؛ مامورین امنیتی حکومت،بیدرنگ دفتر روزنامه را« پلمپ» می کنند؛ همه اعضای دفتر روزنامه، حتا آشپز و متصدی امور چای و قند،محترمانه به محبس فراخوانده میشوند؛ تازه، تظاهرات خیابانی محصلان غیور اسلامی آغاز میشود؛ محصلان با چنان غیرتی یکباره ازدین نیاکان، دفاع می کنند و بر روزنامه نگاران خطاکار، لعنت میفرستند که آدم خیال میکند؛ مملکت در اشغال اجنبی است
وقتی دانشگاه، زنانه مردانه داشته باشد؛ بایستی، بس های شهری هم زنانه و مردانه داشته باشد؛ باید بانک ها هم زنانه ومردانه داشته باشد؛ باید فرودگاه ( میدان هوائی) هم ، زنانه و مردانه داشته باشد؛ باید سوپر مارکت ها هم، بخش زنانه و مردانه داشته باشد
اکنون بیش از هفتاد مرکز تحصیلات عالی و فاکولته های غیر دولتی، در کابل فعالیت دارد که دختر و پسر د رکنار هم، درس میخوانند و آسمان به زمین نیامده است
دانشگاه زنانه، به این مفهوم است که دین اسلام،برای زنان، اجازهءدرس خواندن نمی دهد؛واگر بدهد، در کنار مردان نمی دهد، تنها حقی که شریعت غرای محمدی ۱۴۰۰ سال پیش، برای خانم ها داده، « حق زائیدن» است
در عربستان ملک عبدالله برای دادن گواهینامه رانندگی، برای خانم ها، مشکل فقهی و شرعی دارد؛ در ایران،زنان ورزشکار، بخاطر حجاب های تحمیلی اسلامی، از اشتراک، در اغلب مسابقات جهانی، محروم میشوند.
درا یران اسلامی، به چهرهء زنان بدحجاب( کم حجاب)،توسط اسلامگرایان، تیزاب پاشیده میشود
گویااشرف غنی ، میخواهد، غلام حلقه بگوش« شورای علما ء» باشد تا به سرنوشت شاه امان الله خان، دچار نشود
اشرف غنی باید به جای ساختن دانشگاه زنانه ، که اقدامی تجملی، ارتجاعی و قبیله منشانه است؛ از سرکردگان اقوام، پارلمان ومولوی های مفت خور بخواهد،حق زنان رادر سده ۲۱ میلادی به رسمیت بشناسند
ایجاد یک ساختمان با دیوار های بلند و سیم خاردار به نام « پوهنتون زنانه» که شباهت به محبس پل چرخی داشته باشد ، چه دردی از درد ملت را دوا،خواهد کرد؟
بهتر آن است، دوباره، خط های ترانسپورتی بس شهری فعال گردد، به اندازهء کافی سرویس شهری ، تدارک دیده شود، تا شاگردان مدارس و فاکولته ها، سر وقت و بدون تاخیر به کلاس درس برسند؛ شبکهء موتر های غرازه و اهانت آمیز« تونس» متوقف شود.
بهتر آن است تا پروژه راه آهن و پروژه های زیر بنایی کشور،تکمیل شود.
قوانینی که بر بنیاد آن،بر زنان و کودکان، تجاوز میشود،ملغی گردد!
لازم است قانون پوهنتون هاوموسسات عالی آموزشی، که پنج سال است، بخاطر گنجانیده شدن ، واژهء « دانشگاه» از سوی ولسی جرگه در محاق توقف و تعطیل است؛ هر چه زودتر نافذ شود.حکومت، حق ندارد ، برای فارسی زبانان و دیگر زبانان افغانستان، تعیین تکلیف کند،کدام کلمه را استعمال کنند وبرای کاربرد کدام کلمه ، از « برادر بزرگ» اجازه دریافت دارند.
آیا، حکومتی که نخستین تقرر آن برای مقامات عالیه، شخصی بدنام و شکنجه گر خاد، بوده است ، به سوی مردم و گرایشهای ملی،رجوع خواهد کرد؟
پيامها
10 نوامبر 2014, 22:51, توسط نسیم فکور
دانشگاه زنانه،یعنی چه؟ استادان آن شاید از قم ودیوبندی والا زهر مصر ، آورده میشوند؟!!
11 نوامبر 2014, 13:44, توسط فرحناز
نمایی از کلاس درس پوهنتون اسلامی آینده در افغانستان . باید با گلب الدین حکمتیار هم مشوره شود که آیا محوطه دانشگاه، سیم خاردار داشته باشد یا دیوار سمنتی یا آهنی؟
11 نوامبر 2014, 15:20
دوستان واقیعآ ، در این قرن 21 نمی دانم این کشور بیسواد و اخوند زاده به کجا خواهند رفت ؟ و این بچه طالب اقای غنی که خانم جناب عالی در شروع به قدرت گرفتن قدرت چه هنگامه بر پا کرد چه میکنم و چه کنم و فعلآ مهر سکوت بر لب زده چه شد ؟ قسم که معلوم گردید دهنشان را ملا های دیو بندی بست که تو و ان جرآت در مورد افرینده های مان اینطوری صحبت میکنی ؟ متوجه ات باش و گر نه مانند خانم کرزی مهر سکوت را خواهی را چشید ؟ بیچاره سکوت کرد . قسم که خبر های در جریان است افغانستان را مانند ایران افراطی تر می سازند که کسی حق هیچ اعتراضی را نداشته باشد ااگر کسی اقدام به کاری که به منقعت مردم و جامعه باشد انوقت (...) ؟ به جزای با دانش بودن با سواد بودن خویش خواهند رسید.
12 نوامبر 2014, 10:40, توسط پرویز
تعلیم مختلط یعنی زمینه خوبی برای ترویج فحشا در میان قشر محصلان!
این افغانستان است نه اروپا
اینجا به خاطر دفاع از دین و وطن قربانی های زیادی داده شده است نه بحاطر اینکه دختران و پسران نامحرم کله به کله با هم نجواهای عاشقانه سر دهند و سرانجام بدون اگاهی فامیل های شان باهم جور بیایند و سرانجام قبل از نکاح حلال ارتباطات نامشروع با هم برقرار بسازند. و در فرجام باعث بدمانی های فامیل های معصوم شان شوند.
یک کمی فکر کنید! ایا ما از خود رسوم و عقاید مان را نداریم؟ چرا باید دنباله رو دیگران باشیم. آیا دانش، ظرفیت و تحمل نفسانی جوانان ما ما تا حال به ان اندازه رسیده است که در صورت مختلط بودن باز هم کنترول شوند و به عواقب هر انجه که در تصورشان است عاقلانه بیندیشند؟ شاید عده ای بتواند اما اکثریت هرگز نه! پس هر قدر که از دین و دستورات ان بد می برید باز هم اگر درست بیندیشید در احکام ان حکمت است برای انانیکه صاحب عقل اند.
ان عده از کسانیکه تحت نام دین بر مرده ظلم نمودند و می نمایند مانند (طالب، داعش و امثالهم) هرگز به این معنی نیست که نقص در اسلام است. انها گروه های سیاسی اند که تحت نام اسلام برای بدنامی ان کمر بسته اند. پس لطفا اخلاق دختران و خواهران معصوم تانرا با قبول ننمودن عقاید غیر اسلامی در زمان تحصیل خد شه دار نسازید.
12 نوامبر 2014, 10:51, توسط پرویز
به خاط اینکه برایتان درست تفهیم شود لطفا زحمت را بخود راه دهید و در جندین ولایت مختلف کشور بطور نمونه فقط از 1000 فامیل و دختران شان از اقوام مختلف بطور مساویانه این سوال را مطرح سازید که : ( ایا شما بعد از فراغت از صنف دوازده طرفدار چگونه تحصیل هستید مختلط یا تحصیل جداگانه برای دختران؟) بعدا خودتان خواهید دید که چند فیصد طرفدار کدام نظر اند.
12 نوامبر 2014, 12:05, توسط فرید رسا
بیادر چرا نامت پرویز است. باید نامکت « دین محمد حیران»باشد! وقتی اوغان ها نمیخواهند از دوره کمون اولیه و زمان هجرت رسول الله، خارج شوند؛ پس این ۴۷ کشور خارجی را چرا آورده اند به داخل مملکت! پس چرا با آلت تناسلی« جان کیری» بازی می کنند؟فامیدی، دین محمد خان حیران،مردم ، قر بانی داده اند که «آدم» باشند یا« احمق» باشند؟
تو ازهمان طرفداران اشرف غنی هستی که فقط میخواهی اشرف خان رویکار باشد ، به هر قیمتی؛ دوره ایکه ، نائب الحکومه و پادشاه با یک دانه تسبیح کلان هزار دانه ای و یک لنگوته ء خوستی، حکومت میکردند؛ تیر شده!برو اسلام اسلام نکو!
اسلام داعش ، اسلام نیست، اسلام طالب ، اسلام نیست! اسلام سیاف، اسلام نیست!
پس کدام اسلام، اسلام است؛ اسلام عمه شیرین ات ؟!
12 نوامبر 2014, 15:18
جناب پرویز ، من فکر میکردم که شما ماشاالله خیلی با سواد هستید در هر سطور مقاله شما بود اما حالا دانستم که سواد جناب عالی سواد 1400 سال بوده ، جناب اگر در مورد دین اسلام بگوید برای من مثال بیاورید کدام کشور های مسلمان از نگاه اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، حقوق زنان ، حقوق جوانان ووو پیشرفت های شایانی نموده است ؟ کشورهای اسلامی در فقر نادانی ، فقر فرهنگی ،فقرجنسی ، فقر بی دانشی ، فقرتکنالوژی ، ووو به سر میرد
و همین فقر ها دیوار عظیم را در مقابل مردم قرار داده تا جامعه در فقر بی سوادی و ترقی عقب مانده شود و اخوند ها از این حوضچه بی اب ماهی های ؟ بدست بیاورند.
13 نوامبر 2014, 05:47, توسط پرویز
جنابان فرید رسا و ان برادر که نامش را ننوشته است:
1. اولا من اوغان نیستم. من هزاره هستم و فعلا در محله پل سوخته کابل زندگی می کنم. (این غلطی اول برداشت تان)
2. 47 کشور خارجی را اوغان ها نه اورده اند بلکه اوغانها برضد ان سلاح برداشته اند. موجودیت 47 کشور به نفع ما هزاره ها، تاجکها و ازبیکها است نه اوغان ها(این غلطی دوم شما)
3. شما می گوید که مردم قربانی داده اند تا ادم شوند نه احمق! اما کی ادم است و کی احمق؟ جواب ان از دیدگاه های مختلف فرق می کند. شاید به نظر شما کسیکه مسلمان باشد و کاملا از دستورات خدایش پیروی کند احمق باشد و اما شما به مردمتان مراجعه کنید که انها چی می گویند. کی را ادم می گوید و کی را احمق. به نظر من ان کسی که غیر از احکام خدا به هر مفکوره الحادی که عمل می کند احمق است.
4. اینکه شما می گوید که از من طرفداران اشرف غنی هستیم با استناد کدام دلیل؟ (این از غلطی های سوم شما). به نظر من اشرف غنی کسی است که اکثریت عمرش را در خارج میان خارجی های امریکایی و اروپایی گذشتنانده است. به اسلام و اسلامیت معتقد نیست چی رسد به اینکه او طالب باشد. (متاسفانه یکی از بدترین مشکل ما اقوام غیر اوغان این است که زمانیکه در کدام جای کسی پشتوزبان بود فورا تاپه طالبان را به وی میزنیم که فوق العاده احمقانه است.
فرید جان قند! من هم مانند شما میتوانم که الفاظ لغات و جملات رکیک را به ادرستان بنویسم اما من مسلمان هستم و عقاید اسلامی ام به من اجازه نمیدهد که چنین کنم. و شما خودمختار هستید نه دین دارید و نه ایین، آزادانه میتوانید که برای هرکس دشنام بدهید. اما در اسلام یک عقیده است که کسیکه دشنام را در حق یک انسان دیگر روا دارد و جانب مقابل صبر نماید این دشنام واپس به ادرس نفر (دشنام دهنده) برمیگردد یعنی (این از اخلاق و تربیه فامیلی نفر دشنام دهنده نمایندگی می کند که ممکن ممکن ممکن این نتیجه آمیزش مختلط تان باشد!!!!!!!!!!!!!)
13 نوامبر 2014, 19:39, توسط فضول باشی
سلام به پرویز آقا.
"آمیزش مختلط" گفتی بیاد "شب لیلة القدر" و یا "الیوم امروز... دوران مکتب افتادم...
خدا پدر تو را بیامرزد، مگر در اسلام بسیار بسیار عزیز احترام به دیگران توصیه شده است که حالا تو بخواهی از آن پیروی کنی؟ اینکه دشنام نمی دهی درود بر تو. اگر دختر و پسری که در دانشگاه مختلطی درس میخوانند توی مومن رگ گردنت میزند بیرون و "نجوا های" نا روای آنها و در نهایت "همبستر شدنشان" را پیش بینی می کنی، این در واقع بر گرفته از آموزه های اسلامی توست. شاید بیشتر از 600 سال از ساخت روضه شریف بگذرد، مگر تا حالا شنیده بودی کسی با زن و یا خواهر کسی "نجوای عاشقانه" سر داده باشد و در نهایت "بدون نکاح" شرعی و آنچیزی که گفتی کرده باشد، که تعدادی عقده ای عوام فریب آمدند و روضه را درست از وسط تقسیم کردند و مرد ها از آنطرف و زنان ازین طرف؟ وقتی در مکه مقابل خانه خدا قرار میگیری تفکیک جنسیتی را در کجا می بینی؟ راستی "نکاح" که میگویی آیا میدانی یعنی چی؟ نکاح یعنی "سپوختن، گا...دن" و به همان کاری که در دانشگاه (به قول تو) بعد از آن همه "نجوا های عاشقانه" نهایتا اتفاق می افتد، می گویند. اگر باور نداری اولین لغت نامه یی که بدستت می رسد نگاه کن. بشتر تو و کسانی که با تو هم عقیده اند در مقابل مسائلی همچون تجاوز گروهی پغمان، گوش و بینی بریدن زنان، بد دادن ها، آزار و اذیت های خیابانی به خواهران مردم جبهه گیری کنید تا شاید مردم بگویند که شما هم فرجی هستید...
14 نوامبر 2014, 06:57
آقای "فضول باشی"
1. متاسفانه برداشت شما از اسلام آنقدر ضعیف است که حد و اندازه ای ندارد شاید معلومات آفاقی شما در حدود5 فیصد باشد که انهم از زبان و اعمال چند تا ملای کم سواد و طامع شنیده باشید.
2. آیا از فحشای که در محیط روضه در حال جریان است خبر نیستید؟ آیا خبر ندارید که از جمله ده (جورآمد) عاشقانه که در محیط روضه میان دختران و پسران که در حقیقت دور از انظار و مشوره ای فامیلهای شان انجام می یابد جند تای شان به نکاح می انجامد و چند تای شان منجر به مجامعت نامشروع و بالاخره به رسوایی میشود؟ رسوایی که در نهایت فامیلهای زیادی در آتش این چنین اعمال ناسنجیده ای دختران و پسران کم عقل شان سوخته اند.
3. در مکه اگر تفکیک جنسیتی نیست انجا مسله دیگر است که نمیتوان با جای دیگر انرا مقایسه کرد. اگر در این مورد می خواهید دالیل انرا بفهمید لطفا به کتاب ( حکمت های حج- فصل میزان غرایز نفسانیدر محیط حج) مراجعه کنید.
4. زمانیکه برداشت شما را از نکاح مطالعه نمودم بسیار بر حماقت نظر شما خندیدم و همچنان مایوس شدم. شما نوشته اید که: نکاح یعنی "سپوختن، گا...دن" . آیا واقعا برداشت شما از نکاح همین است؟ آیا حیوانات که یکی بر دیگری (بالا) میشود و به اصطلاح خودت یکدیگر خودرا می گایندٰ نکاح نموده اند؟؟؟ لطفا به کتاب (نکاح از نظر اسلام) مراجعه کنید. نکاح در اصل طریقه مشروع و انسانی تشکیل خانواده است که در میان همه مردمان جهان - اسلامی و غیر اسلامی- مروج است و همه ای انها به ان معتقد اند. فعل گاییدن یک وسیله است نه هدف. خیلی متاسفم!
کاش یکدیگر را از نزدیک می شناختیم تا بهتر تر در این چنین موارد بخث می نمودیم.
14 نوامبر 2014, 14:02, توسط فضول باشی
نخیر، نمی دانم از ده جور آمد چند تایش نکاح می شود. دلیلی هم وجود ندارد بدانم. شما بگو!
به نظر من تنها ذهن بیمار یک آدم متدین میتواند درگیر چنین مسائل خصوصی مردم باشد. این انسان مذهبی است که با اوهام زندگی می کند که نکند فلان همسایه دارد روزه خواری می کند!؟ آیا فلان کس نماز می خواند؟! دختر فلان کس چی کار می کند!؟
اینها موارد کاملا خصوصی انسانهاست به من و تو ربطی ندارد.
جدا سازی زن و مرد در روضه پس چی دردی را دوا کرده است؟ میگویی زن ومرد جدا باشند که چند سالی است روضه تقسیم شده است، پس (به قول خودت) این همه فحشا چرا تا هنوز ادامه دارد؟ آیا فکر نمی کنی که مشکل کار در جای دیگریست؟
و در مکه چنین نیست چرا نیست؟ آن "مسئاله جدا" که میگویی چیست؟ بفرما! مگر قرار نیست بحث کنیم توضیح بده. نه این که بگویی در فلان کتاب توضیح داده شده است.
در مورد نکاح آنچه گفتم نظر شخصی بنده نیست. باز تکرار می کنم نکاح در لغت به معنی مجامعت کردن، گا...دن، سپوختن. (لغت نامه دهخدا، جلد "ن"، صفحه 721). در لغت نامه های عربی هم در توضیح واژه نکاح که از "نکح" آمده چنین است: ایلاج ذکر فی فرج لیصیر یذلک کالشی الواحد... یعنی وارد کردن چیز مرد در چیز زن برای اینکه یک جسم یا شی واحد شوند... حالا تو اسمش را هر چه دوست داری بگذار.
از آنجایی که در اسلام عزیز هیچ مرزی بین رذیلت و فضیلت کشیده نشده هر چیز زشتی هم می تواند در قالب دین چهره زیبا پیدا کند. مثلا همین نکاح، یا زشت تر ازان که واقعا فاحشگی دینی است همان صیغه در شیعه گری. و یا شکنجه اسلامی را نام گذاشتند "تعزیر". دانی که چنگ و عود چه تقریر می کنند...کمتر خورید باده که تعزیر می کنند، حافظ ... و ده ها واژه دیگر.
اگر جدی تر میخواهی ادامه بدهی یالله، ما گر ز سر بریده می ترسیدیم... :-)
14 نوامبر 2014, 14:11, توسط فضول باشی
راستی یادم رفت در یوتیوب ویدیو هایی هست که آمریکایی ها با هواپیماهای مجهز با دوربین های مادون قرمز تصادفا از مجاهدین فی سبیل الله حین "نکاح" با حیوانات مثل خر و بز و غیره فیلم گرفتند، بهتر است سوال شماره چهار ات را از آن محافظین دین مقدس اسلام بپرسی، چون آنها حرفه ای تر هستند. چند گونه و چگونه و چی یاد شدن آنرا بهتر توضیح می دهند.
15 نوامبر 2014, 04:33, توسط پرویز
چی نظر غیر مسولانه ای: (به نظر من تنها ذهن بیمار یک آدم متدین میتواند درگیر چنین مسائل خصوصی مردم باشد. این انسان مذهبی است که با اوهام زندگی می کند که نکند فلان همسایه دارد روزه خواری می کند!؟ آیا فلان کس نماز می خواند؟! دختر فلان کس چی کار می کند!؟ اینها موارد کاملا خصوصی انسانهاست به من و تو ربطی ندارد). آقای فضول باشی! مگر ما حیوانات هستیم که در مسایل همدیگر و همنوع خود مداخله نکنیم؟ اینکه عادت حیوانات است که در مسایل همدیگر مداخله نکنند. انسان مسولیت انسانی دارد تا متوجه همدیگر باشند و اگر خطای را در کردار همدیگر ببینند با او کمک کند تا انرا اصلاح نموده و بدین وسیله وظیفه ایمانی و انسانی اش را ادا کند. نه تنها دین بلکه انسانان غیر مذهبی به چنین امر مکلف ند. یکی از گفته های پیامبر را نقل می کنم (ذکر نام پیامبر ممکن برای شما جناب "فضول" شاید خوشایند نباشد) که می فرمایند: (اگر کار بدی را در کسی دیدید اولا کوشش کنید با دست انرا مانع شوید و اگر توان انرا ندارید با زبان اورا مانع شوید یعنی نصیحتش کنید... و اگر توان نصیحت را هم نداشتید در انصورت قلبا" از او بد ببرید .....!).
در مورد مسایل دیگر که ایجاب دلایل زیاد و بحث رو در رو را می کند حاضرم که با تو مانند یک دوست و برادر از نزدیک ببینم. آیا حاضرید با هم دوست باشیم و ازنزدیک بحث نمایم تا در وقت کم بطور موثر به نتیجه برسیم؟ من در کابل هستم در محله وسط پل سوخته و چوک کوته سنگی زندگی می کنم. به مدت 25 سال در به حیث معلم کارنموده ام و حالا 47 ساله هستم.
اگر جدی تر میخواهی ادامه بدهی یالله، بیا با هم رو در رو ببینیم شما که مخالف سخن زدن از پشت پرده هستید مگر همینطور نیست؟ ما گر ز سر بریده می ترسیدیم......... :-).
16 نوامبر 2014, 04:35
آقای فضول باشی!
چی شدی؟ آیا تو حاضری با من رو در رو ببینی و با هم بطور واضح، موثر و مثبت بحث نمایم؟ و یا اینکه از سر بریده ... ترسیدی؟
16 نوامبر 2014, 21:01, توسط فضول باشی
مگر در تبادل این چهارتا کلمه چیزی حاصل شد که طالب بحث رو در رو هستی؟ دوری و نزدیکی تاثیری در کیفیت حرف حق ندارد پدر جان. این همه آدم هایی آمدند و نقد اندیشۀ دیگران کردند همه رو در رو نبودند. تو که در مقابل این همه سوال من پاسخی نداشتی، دلیلی بیاور قبول کنم بحث رو در رو، که بایستی من همه کار و بارم را رها کنم و بروم، نتیجه خواهد داد! تازه، این چه موضوعیست که نیازمند این همه قبول زحمت باشد!؟
حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم بر او
ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم
تو شاید در زندگی انسان محترم و شریفی باشی که حتما هستی (همین که گفتی معلم هستی و نظر بنده اینست که هر شغلی شرافتمندانه است، بجز شغل دکانداری دینی)، اما من با ذهنیت تو در ارتباط با مساله آزادی فردی و حریم خصوصی افراد کاملا مخالفم. پس بعید میدانم بتوانیم دوست باشیم.
جوزجان، شبرغان، دروازه شمالی مجتبی مارکیت، صرافی سوم. با قابلی ازبکی پذیرایی خواهم کرد. مهمان حبیب خداست.
17 نوامبر 2014, 05:04, توسط پرویز
تشکر از نوشته و جواب محترمانه شما!
امیدوارم از من آزرده خاطر نشده باشید و حتما" ازرده نیستید. چون جوان دیده و روشن هستید. آگر زنده بودیم و قسمت بود و گذر من به طرف شما شد انشاالله قابلی (کم چرب) شما را با نارنج نوش جان خواهم کرد. ممنون
19 نوامبر 2014, 11:16, توسط منصور
او ورونه!!!!!! دانشگاه مه وایه کنه!! تاسو د ایران جاسوس یی که سنگه!! شزینه داعشی پوهنتونگاه ووایه. که کالج وایی هم پروا نشته. کالج خو شه یو ملی او پاکستانی کلمه ده.