اعتراض دانشجویان دانشگاه کابل علیه قبیله گرایی در این دانشگاه
قطعنامه تاریخی دانشجویان دانشگاهای کابل/ مورخ پنج میزان سال 1389 روز دوشنبه, روبه روی وزارت آموزش عالي
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
وقتی عدالت و نگاه شفاف نسبت به اوضاع در یک جامعه وجود نداشته باشد, سرانجام تمامی تلاشها در جهت همگرایی, آرامش و سلامت آن جامعه حیف خواهند شد. فقط چهره و ادعای یک حکومت عادل و منصف را کشیدن و شعارهای عدالت محورانه سر دادن نمیتواند روان و اندیشه مردم را از تامین و تحقق این ارزش در جامعه اقناع کند, و الی تا زمانی که آنها عملاً شاهد تحقق عدالت, برابری و توازن در بخشهای مختلف زندگی شان باشند. بحران کشنده کشور که هر روز بیشتر دهان باز کرده از مردم بی چاره ما قربانی میگیرد، دقیقن از بستر تفکر تمامیت خواهانه و فاشیستی آنهایی آب میخورد که در صدد مصادره فرصتها و حقوق دیگران، انحصار قدرت، سیاست و فرهنگ در این کشور هستند. روند غیر مردمی و ناعادلانه در این کشور زود است که آخرین فرصتهای بالفعل و بالقوه داخلی و بین المللی را از کف مردم این کشور برباید. یک ساختار غیر ملی و تشکیل یافته از تفکر تمامیت خواهانه، رفتار های مدنی و ملی را بر نمیتابد و همواره در صدد حفظ فضای توحشی و عشیرهای است. از نیازمندیهای این گونه برنامه گسترش آشفتگی اوضاع و ارایه امتیازات و نقشهای کاذب به طرفهای دیگر است.
متاسفانه از سالها به این سو ما شاهد حرکتهای تبعیض آمیز و اعمال استبدادی و فاشیستی از سوی برخی از افراد و نهادهای مریض، علیه سایر هویتها و به ویژه هویت پارسی زبانان در کشور بودهایم. امروزه حرکتهای قبیله گرایانه از سوی بعضی حلقات معین در دولت و بیرون از آن علیه اقوام دیگر به صورت آشکار و بدون هیچ گونه هراسی در دانشگاههای کابل، آموزش و پرورش، پولی تکنیک، دانشسرای سید جمال الدین و غیره به گونهی، سازمان یافته و دقیق جریان دارد. به گونهی نمونه استاد عین الدین نصر و نصیر احمد فرهمند استادان دانشگاههای کابل بارها به دلیل حقیقت گویی و دفاع از تبار و فرهنگ خود و به جرم نیاویختن حلقهی بردگی و فاشیسم قومی به گردن شان مورد توهین، تحقیر، حبس و حتا حملهی فزیکی قرار گرفتهاند. استاد نصیر احمد فرهمند بر اساس یک توطیه اکنون در نظارت خانه به سر میبرد. استاد عین الدین نصر در نتیجهی یک توطیهی دیگر مورد توهین، تحقیر و لت و کوب زلمی زابلی رییس کمیسون سمع شکایات مجلس بزرگان قرار میگیرد. زلمی زابلی با شکستن حریم مقدس دانشگاه و پای گذاشتن به روی سینهي یک استاد که چندین دهه میشود به اندازهي موهای سرش شاگرد تقدیم جامعه کرده, در واقع دست رد به آن چه به نام دانش و اخلاق است, زده و این عمل نه توهین به آبروی یک استاد که به تمامی استادان, دانشجویان و در واقع دانش و اخلاق و کرامت انسانی میباشد. اگر این حکومت ملی است؟ اگر وزارتی به نام تحصیلات عالی وجود دارد؟ اگر دادستانی و دادگاهی و جود دارد؟ پس یک سناتور چی حق دارد که دست به چنین عمل غیر قانونی و غیر اخلاقی و کودکانه در داخل دانشگاه و محوطهی اکادمیک بزند؟ ما به این باوریم که بروز و تکرار این گونه رفتارها نه شخصی که برخاسته برنامهي تمامیت خواهانه و تفکر فاشیستی در این کشور است که تلاش دارد نمادها و نشانهها، فرصتها و امتیازات در این کشور در اختیار منافع یک قوم قرار گرفته، یک دست شده و حق یک ملیت خاص پنداشته شود. خواستها و نگرانی ما را موارد زیر تشکیل میدهد:
1- ما دانشجویان دانشگاههای کابل این عملکرد داکتر زلمی زابلی را در برابر یک استاد دانشگاه شدیداً تقبیح نموده آن را یک عمل غیر اخلاقی و دور از شرافت انسانی میدانیم. حمله این مسوول دولتی به ساحت آبرو، عزت و اعتبار علمی یک استاد را نه تعرض به یک شخص بلکه توهین و تعرض به ساحت مقدس دانشگاه، دانش و تمامی استادان میدانیم. و آن را ادامه توطیه و دشمنی طالبانی، به سواد و دانش در این کشور تلقی میکنیم.
2- باید به حرکتهای فاشیستی و قبیلهیی در دانشگاههای کشور و بالای استادان هویت پارسی زبان نقطهی پایان نهاده شود.
3- استاد نصیر احمد فرهمند باید از بند رها گردد، و آنانی که در مورد این استاد پر تلاش و متعهد توطیه چیدهاند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.
4- برای اعادهی حیثیت و آبروی یک محل دانشگاهی، استادان دانشگاه و به ویژه استاد عین الدین نصر باید زلمی زابلی در نخست از مجموع استادان دانشگاه معذرت بخواهد، و بعد مورد پیگرد دادستانی قرار گرافته و به جزای اعمالش برسد.
5- ما از مجامع بین المللی و کشورهای کمک کننده به این کشور میخواهیم که مراقب جدی رفتارهای فاشیستی و فزون خواهانه در این کشور باشند و این گونه رفتارها را به عنوان بخشی از یک برنامه کلان و عمومی از سوی حلقههای انحصار طلب در جامعه ما تلقی کنند. ما به آنها هشدار میدهیم که تمامی تغییرات و پیشرفتهای به دست آمده در 9 سال گذشته، از سوی حلقهها و چهرههای مشخص در این کشور در حال فرو ریختن است.
6- در اخیر اگر طرفهای مسوول این جنایت بزرگ به ساحت پاک دانشگاه و استاد را جدی نگرفته آن را مورد باز پرس قرار ندهند, ما به عنوان نسل آگاه دانشگاهی این گونه رفتارها را توطیه سازمان یافته دولتی به چهرههای معتبر و شناخته شده علمی دانسته به اعتراضهای مدنی و فشارهای شدید تر خویش ادامه خواهیم داد. ما به نهادهای ملی و بین المللی پیشنهاد مینماییم، و به حکومت افغانستان، وزارت تحصیلات عالی و ریاست دانشگاه کابل هشدار میدهیم که، اگر از ادامهی قوم گرایی و امتیاز دهی برای یک تبار و زبان مشخص علیه سایر اقوام و زبانها دست کشیده نشود و یا در برابر چنین عمل کردهای غیر انسانی خاموشی اختیار گردد، و به خواستههای ما رسیدگی نشود، ما از هر گونه اقدام و حرکت برای دفاع از ارزشهای فرهنگی و دانشگاهی خویش کوتاه نخواهیم آمد.
پيامها
27 سپتامبر 2010, 15:20, توسط Bina
راستى قبيله كراهاى فاشيست ماب هيرويين ديوانه به دوراز فرهنك و كرامت انسانى بيداد ميكنند.اين طالب هاى نكتايي بوش همان خر عيسى هستند,اينها از بول هيرويين به شرق و غرب رفتند و همال خر جاهلى كه بودند هستند.اين حيوان بنام زلمى كه نميدانم شايد بيتار باشد,اين قدر بست شده است كه بالاى يك اوستاد دانشكاه حمله كرده ,سخت انسان بي شخصيت ميباشد.برحق كه محصلين كل هاى سر سبد ما اند انها در مبارزه بيشتاز هستند و اينكه انها بر عليه قبيله فاشيست و هيرويين ديوانه ها بر خواسته اند لازم است كه همه ما از انها بشتيبانى كنيم.انها بر عليه ديو سياه قبيله زن فروش و بى فرهنك و جاهل و خبث بر خواسته اند.محصلين كرامى شما كه از حق در برابر ديو سياه قبيله دفاع كرده ايد ,شما تنها نيستيد, ما همه با شما هستيم يك مشت محكم دردهن اين كر كسان جبون از قبيله زن فروش,خاك فروش و هيرويين فروش ميكوبيم.
قبيله جه باشد كه شاهى كند...به هرجا رود او تباهى كند
27 سپتامبر 2010, 15:40, توسط تنویر-
بینا جان
وقتی در افغانستان قهرمان مولی آن احمق شاه مسعود باشد ، معاونین رئیس جمهور آن دو جنایتکار معلوم الحال جنگی ، ولسی جرگه و مشرانو جرگه آن بدست جنایتکاران جنگی و مسلمانان افراطی رهبری شود لت و کوب یک استاد نباید زیاد باعث تعجب شما گردد.
از اینرو اگر من به جای شما میبودم بعوض اینکه دهن خود را با کلمات گنده باز کنم میگفتم که موضوع را بگذاریم که ارگان های ذیربط دولتی بررسی و تحقیق کنند که واقعیت موضوع و مسول واقعی معلوم شود.
28 سپتامبر 2010, 01:23, توسط Roshan
تنویر احمق: دریک کشوری که بنیان گذار ان یک مفعول ابدالی باشد وتبار وی مصروف ناموس فروشی وقاچاق مواد مخدر باشندو یک عده دزد مافیایی اوغان ذلتی درمقام های عالیرتبه دولتی نصب باشند وبر عله سایر ملیت ها توطیه کنند ویک ذلیل سرگین شترخوار بنام زلمی زابلی حریم دانشگاه را تجاوز کند ووحشی گری خودرا بالای استاد دانشگاه عملی کند ومانند یک سگ فرار کند ایا دانشجویان بالای این نظام فاسد که در روز روشن ملاتور خر گوچین (تره خیل کوچی) در پل خشتی سلاح بدست مردم مارا به قتل رسانید وبعدا از طرف دولت برایش عذر خواهی شد باور کنند؟ تنها منطق تو پنجابی زاده گجرنوال پرست که یک اوغان ذلتی کثیف هستی بالای نهاد های این حکومت که فاسدترین حکومت درلست حکومات فاسد است وبرادر ریس جمهورش همین حالا در امریکا بخاطر دزدی از بیت المال وندادن مالیه به کشور ابایی خود یعنی امریکا تحت استنطاق قرار دارد باورمند هستی!
دانشجویان باهمت, حق تانرا بخواهید ومشت کوبنده خود را به دهن این فاشیستان قبیله گرا بزنید. حتم داشته باشید که زنجیر اسارت این قوم سفاک بریده شده است. ازادی در انتظار تان است.
پدرود
28 سپتامبر 2010, 14:53, توسط rastgo
تنویر
o be haya , o besharaf , o benasb .. azin kar kard degar cheze bad az facist ha ast ke mekonand .. !?Bina megoyad facist ha wa in facist ha az dawlat hemayat meshawand , pas az ki bayad madat khasta shawad . Masood wa aqwam ghair awghan esad shudand wa az adi jan e tu defa kardan ama padar tu Madareta qablan ba panjabi ha forokhta bud wa hamrai shan yak jai dar yak sanger dar moqabil Masood mejangidand .. dega kone tan basta ko agar ne khawareta sare 5 shere hai Rotterdom megayom .. wa medanam ke dar Holland hasti.. tu benamos besharm haife nam ensan ke saret grefta mesha.. agar faroq wardak wa Rahim wardak hardo Josos hai ISI metawanand wazir bashand , Fahim wa khali ham metawand mawen bashand . agar karzai deroz jasos ISI bod kandid taliban dar UN metanad rais jamhor bashad . degar ha dar defa az awghanistan khone khod ra rekhtandand , khana shan dar greft , hata taak angor shan tawasot pakistani ha resha kan shud ..tu kuja budi dar an zaman ., golbabo yet kuja bud ? Gharat begana setizi awghanit kuja bud ? ke hala tu pak shudi wa degaran Jenayat kar ? o harami agar tu wa padaret ba pakistan jososi namekardand dar kabul jange nabod wa jenayat kare nabod !!hamin karzai ba jorm dozdi asnad mahram ba ISI az wozarat khareja tawasot hamin mawenash Fahim baz dasht shuda bud !! aslan mesle tu ware adam be sharm haqe gap zadan ra namedasht ama tu adam be wejdan be ehsas , chon awghan ghool hasti hanoz ham az paki wa pakdamani awghana gap mezani !!?? palid , najes bro dar site benawa wa tol awghan comment naweshta ko ke awghan khosh shawand az peshet wa awghan zelati ha barayat kaf bezanand . inja jai tu nest . man hatman ba Aghai mir Hazar dar tamas khahad shudam
1 فبروری 2012, 08:39, توسط کابل
بسیار بی وجدان هستی .
28 سپتامبر 2010, 03:00, توسط تنویر-
تو چوچه پنجابی های کثیف بویناک چتلستان که در زیر نام عطا خیل ، مزاری ،[خان ، دریادلی ، سهراب هم مانند چودری های لاهوری قوله میکشی باید درمورد علی زنا برای ما بنویسی نه در مورد امپراطور بزرگ احمد شاه درانی و نه در مورد افغانستان .
تو و نامهای دیگرت از 9 سال است که بدستور پنجابی های کثیف و بویناک مانند سگهای لاهوری قوله میکشید و میخواهید با دفاع از یک جنایتکار و خائین چون احمق شاه مسعود چهره های کثیف تانرا بپوشانید . متاسفانه فقط یکی چند احمق چون بینا ، شیلا و خرستان با وصف اینکه چهره کثیف شما معرفی شده تا حالا هم فریب شما پنجابی های کثیف را خورده و حرف های شما را نشخوار میکند.
افغانها باید بدانند که تمام بدبختی فعلی افغانها به خاطر این است که پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان مانند میکروب های کثیف و بویناک و چوچه های کثیف شان چون روشن و مزاری میخواهند که به جای حل انسانی مشکلات ما از جمله همین شکایت محصلین پوهنتون کابل ، ما گلوی یکدیگر را برای هر مسله ی بگیریم و حمام خون جاری سازیم تا میکروب های کثیف پنجابی به تربیه تروریستان و بی ثبات کردن هند کبیر و افغانستان ادامه بدهند.
لعنت و نفرین بر تو چوچه پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان
لعنت و نفرین بر پاکستان
28 سپتامبر 2010, 03:25, توسط Roshan
تنویر گجرنوال: بهتر است که بالای احمدشاه ملتانی کشوری پاکستان که تو افتخار جیره خواری انرا داری خجالت بکشد زیرا این دزد تاریخ شصت هزار نفر از قبایل خود را در پانی پت به قتل رسانید وبعد از غارت وسیع دهلی دوباره به اوغانستان فرار کرد وزمینه تجاوز انگلیس را به هندستان وخراسان مساعد ساخت وانگلیس هم تا امروز اولاد های این دزد تاریخ واین مفعول پرست ملتانی را چنان به جان هم اندخت که پدر وپسر ویا برادران ویا کاکا وبردارزاده از قتل وبیناموسی بالای هم دیگر دریغ نکردند وتا امروز از جهالت ایشان خراسان دارد میسوزد وتقاص پس میدهد.
پس نسل امروزی احمدشاه ملتانی را نه به حیث بابا بلکه به حیث یک دزد میشناسند و وی باشنده این کشور نه بلکه مانند تو که زاده یک صاحب منصب گجرنواله هستی وی هم زاده یک سیک ملتانی بود که بعدا در خدمت یک صاحب منصب ایرانی درامد وبرای وی مانند دخترها ارایش میکرد ومیرقصید
دانشجویان دانشگاه کابل بادرک این حقیقت لعنت به تمام قبیله گرایان شتر سرگین خوار میفرستند وخواهان به محاکمه کشانیدن زلمی زابلی این ذلیل حزب اوغان ذلت هستند
28 سپتامبر 2010, 03:36, توسط Bina
ارجمند تنوير يا بابر نام قديم اصلا ما با بنجابى مواجه نيستيم,ما با نوكر بنجابى يك كتله بى هويت معلوم نيست كه كدامش باكستانى و كدامش اوغان است ,مواجه هستيم كه اين كشور بنام فغانستان را به تاراج بردند,تباه و برباد كردند,زن هاى مردم را بردند در باكستان به عربها فروختند,قتل عامها كردند و تا امروز اين زخم ناسور خونجكان است,مواجه هستيم.ميدانم كه شما تحمل ازاده مردان اقوام غير بشتون را نداريد.ميدانم كه تبارت باربار اجنبى را بر شانه هاى اين ملت سوار كر د و تو بر عليه ابر مردان و شهدا از همه اقوام و مليت ها كه اجنبى را دوباره به عقب زده و ان مدافعين وطن تحت قيادت سبهسالار اسلام مسعود عزيز كه از شرف عزت و ناموس وطن دفاع كرد,حساسيت دارى.برايت مهم نيست كه موضوع راجع به است, فورى عرعر ميكنى مانند ماجه خر.
28 سپتامبر 2010, 03:38, توسط Roshan
تنویر گجرنوال که در قرن بیست ویک از دزدی ها ولواطی گری های یک رهزن بنام احمدشاه ملتانی ابدالی دفاع میکنی که این خود نشان دهنده بربریت و قبیله فکری و وحشت فکری تو است. چه راست گفته اند که قبیله گرایان هرگز روشنفکر نمیشوند زیرا هر کسی که غارت گری های احمدشاه ملتانی را توجیه کند در حقیقت شریک جنایات این دزد ورهزن تاریخ است که ملیونها هندوی بیگناه را به قتل رسانید وانها را در دهن انگلیس گذاشت وبرای هم جنس بازی دوباره به قندهار برگشت
تو اگر در برابر یک هندستانی از دزد تاریخ احمدشاه ملتانی تعریف کنی همراه با مشت به دهن مستراح بویت میکوبد زیرا این احمدشاه ملتانی که فاشیستان قبیله پرست سرگین شتر خوار غژدی نشین به وی لوی احمدشاه بابا میگویند بود که یک لک نفر از قبایل وحشی را بالای هندستان برد و با قوم دلیر مرهته در پانی پت جنگید وشصت هزار وحشی قبیله را از در میدان پانی پت کشته گذاشت وبعداز غارت دهلی دوباره به قبایل وحشی برگشت وباعث ایجاد یک انارشی در هندستان شد که زمینه را برای تجاوز انگلیس مساعد ساخت وانگلیس هم بارها قبر این رهزن خاین را درقندهار لگد مال کرد واکنون هم میکند.
امروز هم فرزندان این دزد تاریخ مشغول بی ثبات کردن هندستان هستند وهند کبیر هم میداند که هر بد بختی چه در گذشته وچه امروز بالای ایشان امده در نتیجه خیانت وناموس فروشی وبریریت احمدشاه ابدالی ملتانی وفرزندان خلف وی است. بنا هندستانی ها احمدشاه ملتانی را نسبت به پنجابیان که مردم خودشان است به دیده نفرت میبینند وفرزندان این دزد تاریخ را وحشی خطاب میکنند. بنا جفنگ سرایی نکن زیرا هندوها بردهنت هم ......خود را نمیکنند
28 سپتامبر 2010, 06:56, توسط تنویر-
بینا جان
شما اشتباه میکنید. این چوچه کثیف پنجاب در زیر نام عطا خیل ، درویش دریادلی ، خان ، مزاری ، سهراب و روشن که همان یکنفر اند اشخاص مانند شما ، شیلا و خرستان را با حرف های که از شکم ننه کثیف خود یعنی آی اس آی بیرون میکشد فریب میدهد و شما آنچه را که به خور تا میدهد نشخوار میکنید.
این که به احمد شاه بابا حالا توهین میکنند هم در همان راستای ایجاد نفرت و انزجار قومی است. من نه به شما گفته ام که به احمد شاه درانی افتخار کنید و نه به چوچه سگه پنجاب عطا خیل و 10نام دیگرش.
احمد شاه ابدالی افتخار ما افغانها است اگر شما افغان استید به او افتخار کنید چون او جهان گشای بود که نام افغانستان را از هر قوم بلند کرد. اینکه شما میگوید در آن زما قتل شد و غرامت گیری ها بود و غیره باید بدانید که آنزمان زمان لشکرکشی ها ، کشور گشایی ها و غرامت گیر ها و زیر سلطه درآوردن ها بود. اگر شما به هر امپراطوری آن زمان از انگریز تا عثمانی نگاه کنید همه حکایه از غرامت گیری، لشکر کشی و کشور گشایی ها دارد.
شما نمیتوانید یک جنایتکار کثیف و فروخته شده چون احمق شاه مسعود را که نه در قرن 17 یا 18 بلکه در قرن بیست همان کابل کوچک را هم به ویرانه مبدل کرد، اردو، پولیس و امنیت ملی آنرا از بین برد و هزاران را قتل و مورد تجاوز قرار داد و راه را برای طالبان وحشی وابسته به پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان باز کرد با آن جهان گشای کبیر چون احمد شاه بابا مقایسه کنید اگر میکنید یا زیر تاثیر همین پنجابی های کثیف رفته اید یا مانند احمق شاه مسعود جاهل هستید.
28 سپتامبر 2010, 08:31, توسط Roshan
تنویر احمق وخر که بدون شک خری وجهالت را از بابه کلان رهزن خود احمدشاه ملتانی به میراث گرفته فکر میکند که با دشنام دادن به پاکستان هندی هارا خوش میسازد ولی این احمق نادان با صفت کردن احمدشاه ملتانی نمیداند که هندی ها انقدر از این چهره منفور ومتعفن نفرت دارند که اندازه نفرت انها قابل مقیاس نیست.
هندی ها احمدشاه ملتانی را یک دزد ورهزنی میشناسند که هندستان را غارت ومردم بیگنه انرا قتل عام وهندستان را سه صد سال در یوغ انگلیس نگهه داشت. این بود دستاورد حکومت این لواط کار تاریخ! فرهنگ قبیله است که از این رهزن رهبر ساخت. امروز هندی ها به اوج شهرت وقدرت رسیده اند ولی اولاده احمدشاه ملتانی هنوز هم به گردن بری وحلق بری یکدیگر ادامه میدهند. اولاده وحشی ، بی فرهنگ و و بی هویت احمد شاه که امروز غرق در وحشت و مزدوری بدست شریر ترین قدرتهای استعماری عصر هستند، فکر میکنند می توانند با وحشت افگنی، گروگان گیری، قاچاق مواد مخدر، فرهنگ ستیزی صرف در پنای تروریسم ج............هانی و ابرقدرت های منطقوی و جهانی خود را از بحران هویت و زوال نجات خواهند داد و آرمانهای بابای جنگ سالار کبیر خویش احمد شاه درانی- ملتانی را تحقق خواهند بخشید. اما بد بختی اولاده احمد شاه از بیسواد گرفته تا باسواد از سیاست پوه گرفته تا اکادمیسین در این است که آنها واقعیت های سده بیست و یکم را با عینک سده هژدهم که احمد شاه ملتانی زندگی میکرد نگاه میکنند و فکر میکنند در سایه میراث های نامیمون بابا های خویش از بابا احمد شاه تا ظاهر شاه به رستگاری میرسند.
واقعیت اینست که نه احمد شاه ملتانی و نه ظاهر شاه دیره دونی می توانند اولاده وحشی و و بی هویت خویش را از بحران هویت و زوال نجات دهند. یگانه چیزیکه اولاده آنها را از بی هویتی نجات داده می تواند تغییر ارزشهای بدوی قبیلوی ، بر آمدن از لاک های قبیلوی و ترک فرهنگ جنگسالاری، خشونت، قاچاق بری، گروگانگیری و ترک سنت شاه شجاعی یعنی دعوت قوت های خارجی برای تحکیم حاکمیت ننگین شان است. به عبارت دیگر راه نجات اولاه احمد شاه تغییر ارزشهای عشیروی بدوی و بجای آن رو آوردن به فرهنگ همزیستی، انسانیت، عدالت و دموکراسی همراه با کاروان تمدن بشری است
28 سپتامبر 2010, 10:09, توسط سهراب سپهر
غول تنویره!
نمیدانستم تا این اندازه گوساله باشی! او گوساله اصطبل قبیله، به همین احمد شاه بابایت (که با بابا خطاب کردنش به مادرت تهمت میبندی) هندی های لعنت می فرستند چون او بود که دهلی را چندین بار تاراج کرد. حال تو به این تاراج افتخار میکنی ولی هندی ها اورا جنایت کار میدانند. دیگر اینکه یک گه دیگر خورده ای و گفته ای که احمدشاه ابدالی نام افغانستان را بلند کرد. او کره خر احمد ابدالی باید بدانی که احمد شاه ابدالی تنها برای شما کره ها پاده های قبیله سودمند بود است. شما گوساله های باید اورا بابا خطاب کنید برای شما آواره گان بدوی قلمروی مهیا کرد نه برای دیگراین. او کره خر قبیله آیا در اطراف اوغانستان کدام کشوری را می یابی که در فقر و فلاکت با این کشور بابای گوش و بینی بریده ات یکسان باشد. او کره خر حال بگو که احمد شاه ابدالی نام کدام قوم را بلند کرده است؟ فایدهءاحمد شاه ابدالی فقط به کره خر های خودش رسیده و بس. همان قدر که تو احمد شاه ابدالی گوش بریده و بینی بریده را بخاطر همتباریش با کره خران میستایی به همان انداره همتباران مزاری، احمدشاه مسعود، و دوستم آنهارا میستایند. برای یک انسان بیطرف بین جنایات و کشتار های احمد شاه چلمچی واحمد شاه مسعود چه فرق است که یکی جنایت کار باشد و دیگر بابای تو. تو احمد شاه چلمچی را بابایت میدانی و افتخار میکنی صرف بخاطر اینکه سرگلهء پاده است ولی دیگران را دشنام میدهی چون که از جمع پاده گان نیستند. او گوساله چرا باید یک تاجک، یک ازبک، و یا یک هزاره به بابای چلمچی تو افتخار کند؟ مگر ازبک های ازبکستان از ازبک های اوغانستان بهتر زنده گی ندارند؟ مگر تاجک بهتر از تاجک های اوغانستان زنده گی ندارند؟ پس این بابای چلمچی شما برای دیگران چه داده است؟ تو باید افتخار کنی که ترا از آواره گی و بی هویتی نجات داد نه دیگران. او خر لوده همین یک گپ ساده که فلسفه نیست تا خر فهمت کنی چرا تو خر از مردم دیگر توقع داری که بایا چلمچی ترا بهتر از خود بدانند. او خر تو باید اورا بابا بخوانی چون برای توهویت دارد ولی از دیگران توقع نداشته باش چون همان هویتی را که برای تو داده است از دیگران دزدیده است پس هیچگاه نباید توقع داشته باشی که دیگران او را قهرمان بدانند.
آیا این را میدانی که همین بابای غیرتی ات در دربار نادر چی میکرد؟ آیا خبر داری تاریخ خواندهء که نادر افشار گوش و بینی همین بابای چلمچی تان را قطع کرده بود؟ دیگر اینکه بر پدر همان احمد شاه بابایت لعنت. زنده باد مزاری، زده باد دوستم و زنده باد مسعود.
یک چیز دیگر اینکه حتی سگ همان پنجابی از شما فاشیستان اوغان کرده شرف دارد.
28 سپتامبر 2010, 10:17, توسط سهراب سپهر
او بیادر های این غول تنویر آدم نمیشه چون به فول شاعر:
نیش عقرب نه از پی کین است
اقتضای طبیعتش این است
غول تنویر را تو پند مده
دهن او برای سرگین است
28 سپتامبر 2010, 08:48, توسط trader
این اشخاص یک عده شمالی وار های هستند که برای تجزیه افغانستان خراسان را میخواهند که ایجاد کنند و کوشش ایشان بی فایده است . این شمالی وار ها همیشه در رکاب احمد شاه ابدالی و دیگر ارکان حرب افغانستان میزیستند و بعداء که به نام اسلام ایشان را جان بخشی گردید شروع به قطالطریقی نمودند و اشخاصی مانند حبیب الله بچه سقو و سید حسین و مجید کلکانی و خال محمد دزد را شروع به پرستش نمودن . این حرف ها گذشته است و افغانستان در مسیر دیگری راه پیما است ولی اولاده بچه سقو هنوز ایلاه دادنی نیست . گوریز خسربره فرشته حضرتی است . که فرشته حضرتی از برادر گوریز طلاق گرفته منحیث گیرل فریند با یک ایرانی زنده گی بسر میبرد . گوریز نام های دیگری نیز دارد قبلاء به سویدن بود ولی حالا در مناطق جرمن نشین اروپا میباشد .
28 سپتامبر 2010, 11:21, توسط گردیزی
آقای تزید و تنویر
شما دو واقعآ آدمهای مریضی هستید که یا باید تداوی شوید و یا باید از بحث بیرون ساخته شوید. شما بدون آنکه با دلائل و منطق از دیدگاه خود دفاع نمائید میپردازید به دشنام دادن و توهین دیگران که شایسته یک آدم با شخصیت و با وقار نیست. به امید اینکه این سایت مکانی برای تبادل افکار و دانستنی ها باشد نه مکانی برای .................
پدرود
28 سپتامبر 2010, 14:51, توسط سهراب سپهر
تریدر بچیم!
اول اینکه چه قدر بجا ولی شاید ناآگاهانه نام خودرا که معرف شخصیت جمعی- ارثی شماست "معامله گر یا سوداگر" گذاشته ای. برایت تبریک میگویم. دوم اینکه لطفاً به تاریخ مراجعه کن تا معامله گران و تجزیه طلبان و وطن فروشان را بهتر دریابی که آنوقت به هفتاد پشتت لعنت خواهی فرستاد. قصه های پیتوی ای را که از خلال بع بع های موجودات مثل خود در حول و حوش آخور فبیله یاد گرفته ای به درد این قرن نمیخورد. آن تاریخ تان که حالا "تا" اش مانده است و "ریخش" رفته است دیگر خریدار ندارد و بر اساس آن دیگر سودای معامله گری در سر نپرور. حرف دیگر اینکه من کسی نیستم که اول حرف زشت بزنم، فقط زمانی اینکار را میکنم که کسی دیگر اول شروع کرده باشد و به عوض اینکه نظر بدهد به توهین یک گروه یا یک شخص بپردازد.
28 سپتامبر 2010, 11:49, توسط تنویر-
آقای تریدر
شما اشتباه میکنید. این عطا خیل= دریادلی با 10 نام خویش شمالی وال نیستند بلکه چوچه سگ پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان است.
شما ولی با یاد آوری از مردم شمالی یک مسله را افشا کرده اید و آن اینکه اگر فرشته حضرتی و یا حفیظ منصور بر ضد پشتونها و افغانستان مینویسند ما میدانیم که آنها کی هستند عکس شانرا دیده ایم و میدانیم که در کجا هستند ولی آیا شما میدانید که درویش دریادلی = عطا خیل که زیر 10 نام دیگر در این سایت ثبت اند کی است ؟
مسلما ًشما نمیدانید زیرا این سگ کثیف زاده پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان است که از هر موضوع مربوط به افغانستان مشکل قومی میسازند.
شما باور کنید که اگر اینجا لینک یک آهنگ زیبای از ساربان ، استاد اولمیر یا احمد ظاهر را هم نشر کنید این پنجابی کثیف و بویناک زیر یکی از 10 نام خویش یا زیر یک نام جدید بدون تاخیر به آن رنگ قومی داده و پشتون ها را توهین میکنند.
چون این پنجابی کثیف میخواهد با دامن زدن به مسایل قومی وظیفه ای را که ننه کثیف اش یعنی آی اس آی برایش داده عملی کند.
29 سپتامبر 2010, 01:39, توسط Roshan
از قدیم ها گفته اند: کاسه چینی که صدا میکند خود صفت خویش ادا میکند. به تاسی از این گفته مشهور ما از قبل ها بوی مستراح گونه دهن تنویر را به مشام های خود درک کرده بودیم ودانسته بودیم که وی یک پنجابی اصیل متولد در مکتب گجرنواله است و بنابر دستور باداران پنجابی خود بخود یک هویت قبیلوی اوغانی داده است و در ظاهر هند را هند کبیر وپاکستان را چتلستان خطاب میکند ولی در اصل چون پنجابی زاده است در دل با مردم خراسان وهندستان دشمن است واین دشمنی را از احمدشاه ملتانی که هندستان را تاراج وجویبار خون در انجا جاری ساخت به میراث برده است
ایا به خاطر همین وحشی گری ها وبربریت وسفاکی احمدشاه ملتانی نیست که جنرالان پنجاب که یکی ویا چندتا ان بصورت مشترک پدر همین تنویر هستند راکت های ساخت پنجاب را ابدالی نام نهادند تا باان هندستان را مورد هدف قرار بدهند و برابر با تعداد مردم بیگناهی را که احمدشاه ملتانی در هندستان به قتل رسانیده بودند دوباره به قتل برسانند؟
ایا عقل سلیم این را باور کند که تنویر دیوانه هم دشمن پنجاب باشد وهم عاشق احمدشاه ابدالی وهندستان؟ ایا تنویر میتواند در هندستان به مدیحه سرایی رهزن کبیر احمدشاه ابدالی ملتانی بپردازد؟ ایا کدام هندو با مشت به دهن کثیف این گجرنوال زاده نخواهد زد؟
صرف یک پنجابی میتواند افتخار به احمدشاه ملتانی کند زیرا وی بود که قتل عام هندستانی هارا بنا گذاشت. پنجابی ها بالای احمدشاه ملتانی ابدالی افتخار میکنند وبه همین علت نام وی را بالای میزایل های خود گذاشتند. بنا هرکسی که افتخار به این رهزن میکند جفا به ملت هندستان میکند وان کس باید یک پنجابی باشد.
با دلایل فوق افشا شدن هویت این جاسوس معلوم الحال را به تمام دوستان حاضر در اینجا تبریک میگویم
29 سپتامبر 2010, 06:20, توسط تنویر-
چوچه سگ پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان که عین مطلب را زیر ده ها نام مینویسد دهن کثیف و بویناک خود را که به دستور پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان باز شده هرگز بسته نخواهد کرد.
طوریکه به پنجابی زاده کثیف و بویناک قبلا ً گفتم هیچ کس از چوچه سگ پنجاب نخواسته که در مورد احمد شاه بابای افغانها چیزی بگوید یا افتخار کند. زیرا اگر لعنت شده چوچه سگ پنجاب به آن جهان گشای کبیر افتخار کند ما گریه میکنیم به همان ترتیب که دولت افغانستان پنجابی های کثیف را به خاطر نامگذاری راکت های پسلگد دار شان که در مقابل هند کبیر یک میخ هم نیست ریشخند کردند.
افغانها به شما مردم کثیف و بویناک میگویند که این راکت های که انشاالله خود گندآباد( اسلام آباد) را کثیفتر خواهد کرد نه تنها که از نام آن جهان گشای کبیر چیزی کم نمیکند بلکه فقط ریشخند کردن بیشتر یک کشور مصنوعی ، بی تاریخ و بی کلتور است.
این که به احمد شاه بابا حالا توهین میکنند هم در همان راستای ایجاد نفرت و انزجار قومی است. من نه به شما گفته ام که به احمد شاه درانی افتخار کنید و نه به چوچه سگه پنجاب عطا خیل و 10نام دیگرش.
احمد شاه ابدالی افتخار ما افغانها است نه افتخار اولاد علی زنا کثیف ترین اجنت انگریز که در قرن بیست با غلامی که خاص او بود هرچه انگلیس به او گفت در راه تجزیه هند کبیر قبولکرد.
. احمد شاه درانی جهان گشای بود که نام افغانستان را از هر قوم بلند کرد. اگر در آن زما قتل شد و غرامت گیری ها بود و غیره باید بدانید که آنزمان زمان لشکرکشی ها ، کشور گشایی ها و غرامت گیر ها و زیر سلطه درآوردن ها بود. اگر شما به هر امپراطوری آن زمان از انگریز تا عثمانی نگاه کنید همه حکایه از غرامت گیری، لشکر کشی و کشور گشایی ها دارد.
مردم هند مانند پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان نیستند. آنها میدانند که دوران سلطان محمود غزنوی ، سلطان محمود غوری ، احمد شاه درانی زمان لشکر کشی ها و زمان زیر سلطه درآوردن ها و تابع کرده ها و غرامت گرفتن ها بود. این تنها نباید به درانی و غزنوی نسبت داده شود بلکه امپراطور های بریتانیا و عثمانی و غیره نیز با عین خصوصیات معرفی میشوند.
اگر کسی در هند کبیر کتب تاریخ مکاتب آنرا بخواند میتوانند ببینند که از دو شاه افغان شیر شاه سوری و احمد شاه ابدالی به نامهای شاهان شجاع و با همت یاد شده است. البته شیرشاه سوری را به نسبت اقامت مدید در هند بیشتر یاد میکنند.
یگانه کشوری که احمد شاه درانی را مانند غلام های پنجاب در این سایت با کلمات رکیک و زشت یاد کرده است، کشور مصنوعی چتلستان است که در سال 1997 در فیلمی به احمد شاه ابدالی توهین کرده و با نام های رکیک او را یاد کردند. به علت خشم مردم و بعد از تظاهرات در بلوچستان و پشتونخواه اشغالی حتی رهبران فروخته شده ی طالب به حکومت چتلستان اعتراض کردند.
احمد شاه ابدالی افتخار ما افغانها است و کسی که خود را افغان نمیداند حق دارد به او افتخار نکند. ما همچنان از پنجابی کثیف میخواهیم که دهن کثیف و بویناک خود را صد هزار بار بشوید و نام آن بزرگ مرد تاریخ افغانستان را به زبان آرد.
29 سپتامبر 2010, 06:34, توسط Roshan
تنویر لعنت به تو بدبخت همراه بااین منطق کثیفت! برایت گفتم که اگر در برابر یک هندی ایستاد شوی و احمق شاه را بابا خطاب کنی در دهنت گه خودرا خواهد کرد.
تاریخ هندستان از این رهزن نفرت دارد ووی یک رهزن بود وگذاشتن نام پادشاه بالای یک رهبر یک قبیله که بینی وگوش خودرا در ایران از دست داده بود ومفعول عام وخاص بود خیانت به مقام پادشاهی است.
یک رهزنی که هرگاه گرسنه میشد مانند سگ های وحشی بالای همسایه ها حمله میکرد ودوباره به لانه متعفن خود برمیگشت وتازمانکه لاشه های مردار شده خلاص نمیشد مردم هندستان از دستش راحت میبودند وباز زمانکه گرسنه میشد بدبختی به هندستانی ها رخ میداد.
همین سگ صفتی های این دزد رهزن بود که پنجابی های مانند تو نام وی را بالای راکت های خود گذاشتند تا نام این راکت ها به یاد اورنده رنج مردم هندستان باشد. بنا هرانچه تو میگویی صرف جفنگ سرایی است ومن در قصه ان نیستم که تو چه میگویی زیرا:
گفته های تنویر دان حدیث بدزبان
بنده را زناله سگ نرسد هیچ زیان
29 سپتامبر 2010, 08:30, توسط khan
Roshanجان !
ماجرا احمدخان ملتانی تا امروز حلقوم زن طفل پیرو جوان ما میفشارد او بود که قسمت های از خراسان بزرگ را از هر گوشه و کنارش جدا کرد چونکه قواء ملی هندوستان را تار مار کرد!! شاید در تبانی با انگریز ها این کار را کرده باشد و در ادامه ان انگریز ها تا کابل رسیدن هند را بیش از دوصد سال زیر سیطره خود نگه داشتند .
احمد خان ابدالی هندو های هم تباری خویش را عفو کرد اما هر چه کشت و گردن زد همه مسلمان هندوستان بود
محمود غزنوی هند را مسلمان و احمد خان اودالی دوباره هندو ساخت !
این خیمه نیشنان خانه بر دوش کجا چشم گوش دارند برداشت اینان از مطالعه چیزی دیگرییست !!
29 سپتامبر 2010, 07:03, توسط تنویر-
گناه تو نیست - مالک تو آی اس آی پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان است
و تو چوچه پنجابی کیثیف حافظه نداری که این شعر را هم زیر نام سهراب و هم مزاری سروده بودی