صفحه نخست > دیدگاه > ترور با بمب در قرآن گذاشتن کار کسانی ست که قرآن های بهسود را دَر دادند

ترور با بمب در قرآن گذاشتن کار کسانی ست که قرآن های بهسود را دَر دادند

کابل پرس خبری
چهار شنبه 16 اكتبر 2013

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

کابل پرس?: بر اساس گفته امنیت ملی افغانستان، ارسلا جمال والی حامد کرزی ، با بمب جا سازی شده در قرآن کشته شده است. استفاده از قرآن کتاب مقدس مسلمانان، برای کشتن و غارت در افغانستان بی سابقه نیست. دیکتاتورهای افغان در چند قرن اخیر از قرآن استفاده کرده، آن را در جهت کشتارهای سیستماتیک و پاکسازی قومی بکار برده اند. همین روش در قرن 21 هم تکرار می شود.
ریاست امنیت افغانستان اگر بخواهد می تواند روند کشتار، ترور و ارعاب متوقف شود. دسترسی و رابطه و همکاری آزاد کوچی های مسلح با طالبان، گروه های مواد مخدر و آی اس آی اگر متوقف شود، بر بسیاری از مشکلات امنیتی می توان غلبه کرد.

قرآن سوزی کوچی ها در کجاب بهسود جون 2012

قرآن سوزی کوچی ها در سال های گذشته

حملات وحشیانه کوچی ها به بهسود؛ کرزی و حلقه ی قومی- مافیایی او به جنگ داخلی گسترده دامن می زند!

پنج شنبه 7 ژوئن 2012, بوسيله‌ى کابل پرس

عکس ها از کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان

بازگشت به بدویت: کوچی های پشتون قربانیان را سنگسار کرده، با اسب بر جنازه آنان تاختند و اجساد را به آتش کشیدند!

نوشته کامران میرهزار سردبیر کابل پرس و ویکی رایلی فعال حقوق بشر از استرالیا بر اساس مستندی از علی محمدی/ توجه: اگر سن شما زیر 18 سال است این صفحه را باز نکنید!

سه شنبه 31 ژانويه 2012, بوسيله ى کابل پرس

ریاست امنیت افغانستان اگر بخواهد می تواند روند کشتار، ترور و ارعاب متوقف شود.

واژه های کلیدی

هزاره | ملیت ها | پشتون/افغان
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • کابل پرس? هم به نعل میکوبد هم به میخ..... شما که لاییک هستید به قران مجید چه کار دارید؟ اگر بمب میگذارند و یا با ان ترور میگنند ... شما بروید با اسباب و وسایل کاری خود متوسل شوید

  • قرآن دستور به کشتن کفار می‌دهد.

    آیاتی از قرآن که الگوی تروریستهای مسلمان است
    آیات قران به دو دسته تقسیم می‌شوند، آیاتی که در مکه بیان شده‌اند و آیاتی که در مدنیه پیامبر اسلام آنها را بیان نموده؛ در آیات مکی همواره صحبت از ترحم و انسانیت است، زیرا اسلام در آن هنگام زیر فشار مردمی بسر می‌برد که پذیریش ایده‌ی جدید برایشان مشکل بود؛ اما آیاتی که در مدینه بیان شده اند در آنها سخن از جنگ و کشتن غیر مسلمانان است. زیرا در مدینه مردم اسلام را پذیرفته بودند و پیامبر اسلام احساس قدرت بیشتری می‌کرد:
    مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا (فتح/29) محمد فرستاده‌ی الله است و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير , با همديگر مهربانند آنان را در ركوع و سجود مى‏بينى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت آنان بر اثر سجود در چهره‏هايشان است اين صفت ايشان است در تورات و مثل آنها در انجيل چون کاشته ای است كه جوانه خود برآورد و آن را مايه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‏هاى خود بايستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از آنان كافران را به خشم دراندازد الله به كسانى از آنان كه ايمان آورده و عمل صالح كرده‏اند آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده‏است.
    در این آیه بیان می‌کند که مسلمانان به همدیگر رحم می‌کنند و با کفار بسیار سختگیرند.
    همانگونه که ملاحظه می‌شود، قرآن کلمه‌ی "اشداء" را در مقابل "رحماء" آورده، پس اگر معنای "رحماء" رحم کردن باشد، معنای اشداء "بی‌رحم" بودن است.
    زمان بیان این آیه دقیقا پیش از فتح مکه و زمانی است که مسلمانان خود را قوی می‌دیدند:
    فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لاَ أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُواْ وَأُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُواْ فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُواْ وَقُتِلُواْ لأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّن عِندِ اللّهِ وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ (آل عمران/195) پس پروردگارشان دعاى آنان را اجابت كرد من عمل هيچ صاحب عملى از شما(مسلمانان) را از مرد يا زن كه همه از يكديگريد تباه نمى‏كنم پس كسانى كه هجرت كرده و از خانه‏هاى خود رانده شده و در راه من آزار ديده و کشتار کردند(جنگیدند) و كشته شده‏اند بديهايشان را از آنان مى‏زدايم و آنان را در باغهايى كه از زير آن نهرها روان است درمى‏آورم پاداشى است از جانب الله و پاداش نيكو نزد الله است.
    این آیه باز در مدنیه نازل شده و به مسلمانان یادآوری می‌نماید که اگر شما کشته شدید و یا کشتید، این کشتار سبب تکفیر گناهان شما می‌شود.
    خوب به این آیه توجه کنید که چکونه دستور می‌دهد شما حتی می‌توانید همدیگر را هم بکشید:
    وَلَوْ أَنَّا كَتَبْنَا عَلَيْهِمْ أَنِ اقْتُلُواْ أَنفُسَكُمْ أَوِ اخْرُجُواْ مِن دِيَارِكُم مَّا فَعَلُوهُ إِلاَّ قَلِيلٌ مِّنْهُمْ وَلَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُواْ مَا يُوعَظُونَ بِهِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُمْ وَأَشَدَّ تَثْبِيتًا(نساء/66) و اگر بر آنان نوشته بودیم(دستور داده بودیم) كه همدیگر را بکشید، يا از خانه‏هاى خود به بیرون شوید، به غیر از اندکی از ايشان آن را انجام نمی‌دادند؛ و اگر آنان آنچه را بدان اندرز شدند به كار مى‏بستند یقینا براي آنان بهتر و در استواری گامشان مؤثرتر بود.
    قران بیان می‌نماید که:
    وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلّهِ فَإِنِ انتَهَواْ فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ "(بقره/193) و بجنگید (با)آنان تا ديگر فتنه‏اى نباشد و دين مخصوص الله گردد پس اگر دست برداشتند(از کفر) تجاوز جز بر ظالمان روا نيست"
    در این آیه قرآن می‌گوید که تجاوز جز بر ظالمان روا نیست؛ اما ظالم از دید قرآن کیست؟
    در آیات گوناگونی قرآن شرک را ظلم می‌داند و مشرک در حقیقت ظالم است:
    وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ (لقمان /13) و هنگامیکه لقمان به پسرش كه پندش مى‏داد گفت فرزندم به الله شرك مياور، چرا كه شرك ظلم بزرگى است‏.
    پس در اینجا منظور از ظلم همان شریک قرار دادن الله از طرف مشرکان در عبادت است.
    مشرک کسی است که الله با کسانی دیگر می‌خواند.
    قرآن از مسلمانان می‌خواهد که هنگام دعا، کسی دیگر را همراه او صدا نزنید:
    وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا (جن/18) و مسجدها خاص الله است(بهترین مکان برای دعا مسجد است)، پس هیچکس را همراه الله صدا نزنید.
    و در آیات بعدی این کار را شرک می‌داند.
    لذا مشرکان چون ظالم هستند، پس از نظر قرآن باید کشته شوند و این آیه هم در مدینه بیان شده:
    فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (توبه/5) پس هنگامیکه ماه‏هاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و محاصره کنید و به كمين آنان بنشينيد در هر مکانی که قابل کمین کردن است پس اگر توبه كردند و نماز خواندند و زكات پرداختند راه را بر آنها رها کنید، زيرا الله آمرزنده مهربان است.
    قرآن یکی از راه های نزدیکی به الله را جنگ و کشتار در راه او می‌داند:
    وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ بقره/244) در راه الله بجنگید و بدانيد كه الله شنواى داناست‏.
    و در (آل عمران/167)؛ این آیه باز در مدینه نازل شده است.
    در آیه‌ی 28 سوره ی توبه الله مشرکین را نجس می‌شمارد که حق نزدیک شدن یه مسجد الحرام را ندارند:
    "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ حَكِيم "(توبه/28 ) اى مؤمنان همانا مشركان نجس هستند، لذا نبايد پس از امسالشان به مسجدالحرام نزديك شوند، و اگر از [ركود تجارت و] تنگدستى مى‏ترسيد، پس در آینده ی نزدیک الله شما را از فضل خويش توانگر گرداند، كه الله داناى فرزانه است.
    ‏ در آیه‌ی بعدی همین سوره بیان می‌شود که با تمام کسانیکه به دین الله ایمان نمی‌آورند را بجنگید مگر اینکه به شما جزیه بدهند:
    "قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ" (توبه/29 )و کسانی از اهل كتاب(یهودیان و مسیحیان) كه به الله و روز آخرت ايمان ندارند و حرام داشته‌ی الله و فرستاده‌اش را حرام نمى‏گيرند و به دين حق نمی‌گروند، (با آنها ) بجنگید تا به دست خويش و با حقارت جزيه بپردازند.
    اما این جزیه دادن شامل کدامین گروه می‌گردد؟
    یهودیان و مسیحیان مگر الله را قبول ندارند، مگر قرآن از پیامبرانشان با نیکی یاد نمی‌کند، اگر اینگونه است پس چرا اگر جزیه ندادند باید کشته شوند؟
    قرآن در دنباله‌ی آیه دلیل این کار را می‌گوید:
    " وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ" (توبه/30)و يهوديان مى‏گويند عزير پسر الله و مسيحيان مى‏گويند مسيح پسر الله، اين سخنى است كه به زبان مى‏آورند و به سخن كافران پيشين تشبه مى‏جويند، الله (باید) آنها را بکشد که چگونه به بیراهه می‌روند.
    طبق این آیه یهودیان و مسیحیان را به این دلیل که یکی عزیر را و دیگری عیسی را پسر الله می‌دانند در زمره‌ی مشرکانند ولی به مسلمانان می‌گوید که می‌توانید آنها را نکشید و از آنها جزیه بگیرید و این بدان معناست که اگر جزیه ندادند باید آنها را بکشید؛ تمام این آیات در مدینه بیان شده اند.
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ (توبه/123)اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد (با) كافرانى كه مجاور شما هستند بجنگید و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه الله با متقیان است.
    این آیه باز در مدینه بیان شده که لازم به توضیح اضافی در آن نمی‌بینم.
    به این آیات توجه فرمائید:
    الَّذِينَ آمَنُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا (نساء/76) كسانى كه ايمان آورده‏اند در راه الله می‌جنگند و كسانى كه كافر شده‏اند در راه طاغوت می‌جنگند پس (با) ياران شيطان را بجنگید كه نيرنگ شيطان ضعيف است.
    فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ(محمد/4) پس چون با كسانى كه كفر ورزيده‏اند برخورد کردید گردنها را بزنيد تا هنگامی که آنان را از پاى درآورديد، پس (اسیران) را محکم در بند كشيد سپس يا منت نهيد و يا فديه (بگیرید) تا در جنگ اسلحه بر زمين گذاشته شود؛ اين است (امر الله) و اگر الله مى‏خواست از ايشان انتقام مى‏كشيد ولى تا برخى از شما را به وسيله برخى بيازمايد و كسانى كه در راه الله كشته شده‏اند هرگز كارهايشان را ضايع نمى‏كند.
    الله مجوز تجاوز به زنان (آیات قرآن در رابطه با تجاوز به کنیزان) غیر مسلمان را می‌دهد.
    او همچنین فریاد مرگ بر کفار را سر داده است.
    الله می‌گوید که دشمنانتان را به بدترین نحو شکنجه دهید:
    إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (مائده/33) سزاى كسانى كه (با) الله و فرستاده اش محاربه می‌کنند و در زمين به فساد (کارهائی که از دید اسلام گناه است) مى‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏ يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
    در اینجا "و" بین الله و رسوله "و" عطف است؛ و این بدان معناست که هر حکمی که برای یکی ثابت شد بر دیگری نیزصادق است، مانند این است که بگوئیم "حسن و حسین همکار هستند" اگر مایل به دانستن شغل آنها هستیم کافی است که شغل یکی ازآنها را بشناسیم. پس روی همین اصل است که ابتدا به بررسی منظور قرآن از جنگ با الله می‌پردازیم؛ و نتیجه هم برای رسول قابل تعمیم است.
    حرب با الله در این آیه جنگ فیزیکی نیست، زیرا با الله (خدای وهمی) نمی‌توان به صورت فیزیکی مبارزه کرد. از دید اسلام کسی که از انجام دادن دستورات الله سرپیچی میکند، در واقع با او اعلام جنگ مینماید؛ یعنی هر نوع مخالفت با قرآن در واقع اعلام جنگ با الله است، لذا در این آیه چون حرب با الله مخالفت با اوست؛ پس حرب با رسول هم همینگونه است.

  • اقاي رضا محبي قران را تكه تكه كردي، شان نزول انرا دور نمودي، در نتيجه تكه كاري تو با تكه كاري طالبان چندان فرق ندا رد.

  • مسلمانان اصلی، طالبان اند. اسلام یعنی وحشت، بربریت، زن ستیزی انفجار، انتحار ووو.

  • پشتون كه غول نباشد دو روپه نمي ارزد، هـمين غول گرى پشتون هـارا استعمار توسط اينهـا وهـمراى اينهـا استفاده نموده ،افغانستان رابه قبرستان مبدل نموده،آدم نميداند كه روشن فكر آن كدام وغير روشن فكر اش كدام است خليل زاد، اشرف غنى،اتمر ،ملا عمر،راكتيار وديگران شان ،هـمه وهـمه خو است هـا ى شان مشترك است.كوچكترين موضوع و يا اتفاقء در كابل، جلال آباد،خوست باعث مظاهـره اين غول هـا ميشد چرا حال اين غول هـا خاموش هـستند ومظاهـره نميكنند چه چيزى مهـمتر از قران آتشيه زدن وبمب در قران جا بجا ن كردن اتفاق بافتد تا دانشگاه ننگرهـار با بيرق حزب أسلا مى و يا طالب هـا دست به مظاهـره بزنند، واضع است كه اينهـا حتا دين را افزار ى استفاده ميكنند ،بيشتر از ٢٥٠ حكومت در دست آدم نشدند شايد أصلا، هـيچ آدم نشوند.

  • جمال جان می بینی که رهبران غیر پشتون تان همه به آغوش همین غول ها
    پناه بردند و معاون دست راست و چپ، یا نوکر نوکران شدند. به این چه میگوئی؟

  • آقایی که نامت را ننوشته یی. موضوع اصلن برعکس است، این غولها هستند که به دامان معاونان افتاده اند، طور مثال اشرف غنی بدون دوستم زیاد تر از شلغم ارزش ندارد

  • Hazara mordagau,
    morda bad

  • بى نام آغا نگفتى چه وقت آدم ميشويد شما غول هـا.

  • jmal murdagau, waqte ke hamge tajek modareta kuss kona,
    morda bad hazara, zendabad TAJEK

  • باسلام - من فکر میکنم قران بعد از انفجار آتش گرفته . به هر حال اگر قران را آتش بزنی یا احکامش را زیر پا بگذاری یک خکم رادارد فرقی نمیکند . این قران از دوران بقدرت رسیدن احمد شای پنجشیری تا امروز وتا وقتیکه اینها قدرت بدستشان باشد همواره مورد سوئ استفاده قرار گرفته ومیگیرد . امید وار هستیم که این قران دشمنان ملت مسلمان افغانستانرا بزند . درمورد ارسلا جمال باید عرض شود که کشتنش کار خوبی است هرکسیکه درپهلوی کرزی ذندیق وپنجشیریهای مرتد قرار داشته باشند کشتنشان فرض است چون انسان مسلمان ووطندوست کنار کرزی وپنجشیری وخلیلی ومحقق وسیاف ایستاد نمیشوند همه خاینین به دین اسلام درلباس اسلام ووطنفروشان هستند . اما درمورد اینکه طالبان این را کشته باید عرض شود که خوک از طرف خرس کشته شده . برای ملت تبریک عرض میکنم . به امید مردار شدن همه خرسها وخوکها . از طرف اکثریت ملت

  • رنجديده بچيم مثل كه isi اجازه مظاهـره را هـمرا با چنتا هـمشيره نقاب پوش كه هـر روز بيرق بدست در كابل ضد اين وآن شعار ضد شرق غرب ميدهـد نداده ،منبع الهـام شما هـم مثل طالب هـا درنده آنطرف خط ديورند است، نه كل باند و نه كدو خاك بر سر هـر دو.

  • باربار ثابت شده كه اوغان نه مسلمان است و نه انسان ،اين ديگر روشن شده است كه اوغان قران را قبول ندارند ،اوغان ازغلامي. وادمكشي دست. بر دار نيست!

  • بار بارثابت شده است كه اوغان قران وخدا و رسولش را قبول ندارد و برخلاف دستاير انان عمل ميكند،خدايارحم كن كه اوغان ادم شود از كشتن وسوختن وادمكشي وغلامي نجات پيداكنند!

  • haha zoya chi ghafas mekoni fekr mekoni ke hamagi mesle tu shirin aql wa khosh bawar ast. tu az onamu gholamaye halqa ba gosh asti ke mekhaya nefaq bayne tajik , hazara wa uzbik parta ta khodetan asuda wa aram khone mardume bechare bechoshin.

  • عزیزانم ، شما چرا دعا می کنید این کتاب خدا که همه قبولش دارند تیکه پاره کاغذ چیزی بیش نیست ، یک کاغذ معمولی را اتش زدن نه اسمان به زمین امد و نه چیزی اتفاق افتاد ، انها میدانید که این کتاب مسلمان که دوره صفویان نوشته شده است همه دست اخوند های ان زمان است نه خدا درین کار دخیل بود و نه محمد ، و این را همه جهانیان میداند ، البته کسانی که به شعور فکری رسیده اند نه بی سوادهای جهان سوم . خیلی از انسان های با سواد فهمیده اند به همان علت امسال کار و کاسبی عرب ها کم شده که حاجیان امسال خیلی کمتر بوده نسبت به سال پار یعنی امسال 1.5 ملیون جنابان به عربستان رفته بودند و حالیکه در سال گدشته 3و2 ملیون حاجیان به عربستان رفته بودند این میرساند که مردم تازه فهمیده که ای وای ایقدر پول های بی زبان را به زبان دارهای عرب داده شده ای وای بر ما بر این دانش ما .

  • بجواب محترم رنجدیده گرامی!
    این بار جناب محترم " بیدار قره باغ زیر نام رنجدیده داخل سخنگاه شده اند وبار دیگر مانند گذشته بصورت دسته جمعی بلا استثنا همهء مردم پنجشیر را در زمرهء مرتدها واز دین برگشته ها درآورده اند اما با یک تفاوت اندک : این بار جناب محترم بیدار قره باغ ؛ اسم با مسما برای خودشان انتخاب کرده اند. واقعا ایشان در زنده گی شان رنج های فراوانی ازجمله رنج خوابیدن زیر پاهای افراد مفسدی وفاسدی چون صوفی کرینکار را مانند رهبرگرانقدر شان سالها تحمل نموده اند؛ من به رنج ها ومشقت های این هموطن بیدار قره باغی خود سخت ارج میگذارم؛ واقعا اگر انسانهای مرتد وبی ودین وفاسدی از پنجشیر وشمالی؛ از ساده گی ها وبی عقلی های محترم " رنجدیده" د دوران نوجوانی استفادهء سوء نمیکردند؛ امروز جناب بیدار قره باغ علیه همهء مردم پنجشیر اینقدر پرت وپلا نمی نوشتند وهمهء مردم را یکسره " مرتد" نمیخواندند. من هم برهمهء کلینرها ودریورهای بچه باز ازهر ولایت وازهر قومی که باشند لعنت میفرستم که بالای اشخاص پاکی چون " بیدار قره باغ" ورنجدیده امروز تجاوز جنسی کرده اند. بر پدر صوفی کرینکار هم لعنت.
    ولی اینکه جناب رنجدیده؛ درین کامنت خود؛ هم طالبان وهم والی مقتول لوگر را مرتد خوانده است؛ بخاطر این است که: برای گلبدین جای پایی درین درگیریها پیدا کند .

  • آیا نادر غدار اولاد اصیل انگلیس - حدود نود سال پیش قرآن را زیر پا لگد مال ننمود- و بعدآ انگلیسها و یهود ها فرزندش ظاهررا بابا اعلام نمودند.
    امضا ومهر به قرآن نمود و نامردانه امیر حبیب الله خادم دین رسول الله را به شهادت رسانید.

  • سه شنبه ۲۳ میزان: ارسلا جمال والی لوگر در روز اول عید قربان در مراسم نماز عید در انفجاری در مسجد ترور شد.
    چهارشنبه ۲۴ میزان: اداره امنیت ملی افغانستان گفت که طالبان مواد انفجاری را که انفجار آن سبب قتل ارسلا جمال والی لوگر در مسجد جامع شهر پل علم شد، در میان نسخه‌های قرآن کار گذاشته بودند.
    یکشنبه ۲۸ میزان: شماری از اعضای مجلس نمایندگان، شورای علما را به خاموشی در این زمینه متهم کرده واز این شورا خواستند تا همچو حملات را محکوم کنند.
    محی الدین مهدی، عضو مجلس نمایندگان گفت: "وقتی یک کشیش مسیحی قران را می‌سوزاند یا شعار می‌دهد که می‌سوزانم، می‌بینیم که چه واویلا می‌افتد. اما این حادثه (ترور والی لوگر) توسط علمای دینی و خطبای مساجد جامع افغانستان، آن چنانکه باید محکوم نشد."

    دوشنبه ۲۹ میزان: شماری از سناتوران گفتند که مردم نباید دربرابر جنایت های طالبان به ویژه بی حرمتی و سوختاندن قرآن سکوت کنند، بلکه در برابر آنان قیام ملی کنند.
    محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا از حکومت خواست تا موضع اش را در برابر طالبان تغییر دهد و دشمنان مردم و کشور را از زندان ها رها نسازد.

    حافظ عبدالقیوم عضو مجلس سنا گفت: "مسئولین و علما چرا در برابر این جنایت ها خاموش هستند جای بسیار افسوس است که کتاب خدا سوختانده می شود و مسلمانان و علما خاموش اند."

    هنگامی که این عمل منتسب به تبعه کشورهایی باشد که به سازمان ناتو تعلق دارند – و معمولا کشورهای همسایۀ افغانستان با آنان در تقابل هستند - حتی اگر ماجرا تنها یک شایعه باشد، گروه‌های یاد شده همۀ دستگاه‌های تبلیغاتی خود را به راه می اندازند تا جوانان احساساتی را به جوش و خروش آورند و اهل منابر را با خود همصدا کنند و فضایی از خشم و التهاب را در سطح جامعه بگسترانند که جایی به هیچ بحث و بررسی نماند.

    اما هنگامی که عمل به آتش کشیدن قرآن از سوی طالبان و گروه های وابسته به کشورهای همسایه انجام پذیرد، هیچ صدایی به محکومیت بلند نمی‌شود، چه رسد به واکنش‌های تندتر در مقابل آنان.

    پرسش این است که اگر در اثر عملیات انتحاری در مسجد جامعی در قندوز یا در پی حمله به مکتبی در غزنی، قرآن به آتش کشیده شود و یا اگر برای کشتن مقام‌های دولتی مواد انفجاری در قرآن جاسازی گردد، آیا این قرآن سوزی با آن قرآن سوزی تفاوت دارد؟

    یا نه، اصل ماجرا این است که چون واکنش نشان دادن به این اعمال در چنین سیاقی سود سیاسی ندارد، باید از کنارش به سادگی گذشت و تنها منتظر ماند که چه زمان سرباز نادانی در میان نیروهای ناتو دست به این کار می‌زند تا هیاهوها به راه افتد و منبرها به خروش آیند و بازار رسانه ها داغ شود.

    تا کنون بارها در اثر عملیات طالبان که در مساجد یا مکاتبی در افغانستان یا پاکستان انجام یافته، حرمت مسجد شکسته شده و قرآن هم در آتش سوخته و نمازگزاران بیگناه به قتل رسیده اند، اما نه تظاهراتی در واکنش به آن اعمال صورت گرفته و نه اصحاب منابر به محکومیت آنها پرداخته اند و نه خشم همگانی را در پی داشته است.

    شماری از اصحاب منابر، در گفتگویی که نگارنده با شماری از چهره‌های مشهور شان داشت، این عذر را پیش کردند که واکنش به طالبان و هواداران شان خطرآفرین است و نمی‌توان با آنان در افتاد.

  • طالب افزارى است كه پاكستان هـيچگاه ناسيوناليزم پشتون را توسط ان مجال نفس كشيدن نمي دهـد يعنى درانى را با غلجى ميكوبد و تهـديد احتمالى پاكستان را توسط اين قوم خنثى نموده بر عكس توسط اين گرو اهـداف مختلفى را شكار مينمايد،قبيله گرايان ما فكر ميكنند كه با تروريست نخواندن اين گرو و طالب افغانى وخارجى ناميدن اين گرو ميتوانند اين سلاح قدرت مند را از دست پاكستان بربايند،ويا نا تو رادر مسير اهـداف قبيله ى خود استفاده نمايند اشتباه بزرگ را مرتكب شدن ،زيرا اهـداف پاكستان هـمخوانى با اهـداف و تجربه انگليس دارد در نقشه غرب براى پشتون نقش برده ى برده داده شده عشوه خود فروشى پشتون خريدار ى بيشتر ندارد، رهـاه كردن اين گرو ى وحشى اززندانهـا تنهـا براى استراتيژى پاكستانى هـا موثر است وبس.

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

جستجو در کابل پرس